לצורך אבחון מוקדם של התקפי לב: AccuLine גייסה 4.2 מיליון דולר
חברת אקיוליין (AccuLine) השלימה סבב גיוס סיד של 4.2 מיליון דולר, זאת בהובלת eHealth Ventures ומכבי שירותי בריאות, הכולל מענקים של גוגל ורשות החדשנות. החברה הודיעה כי ההון ישמש להמשך הפיתוח של מערכת ה-CORA לאבחון מוקדם של התקפי לב, עם פוטנציאל שוק של 7 מיליארד דולר לשנה בארה"ב. החברה הודיעה כי גם Mayo Clinic (המרכז הרפואי המוביל בארה"ב) חתמה על הסכם לשיתוף ידע לפיתוח המוצר עבור השוק האמריקאי.
הפתרון של אקיוליין נולד על רקע העובדה שלמרות שהתקפי לב הם גורם המוות מספר אחת בעולם, לא קיימת כיום בידי הרופאים אף בדיקה מדויקת, קלה לביצוע, לא פולשנית ולא יקרה לאבחון מוקדם של מחלת לב כלילית. בדיקות האק"ג במאמץ הפופולריות אינן מדויקות דיין ואילו הבדיקות הפולשניות - כמו צנתור וירטואלי, מיפוי לב או צנתור אבחנתי - כוללות הזרקה של חומרי ניגוד או חומרים רדיואקטיביים וחושפות את המטופל לקרינה מייננת. בנוסף, עלותן גבוהה מאוד, זמני ההמתנה אליהן ארוכים וניתן לבצען רק בבתי חולים. כמו-כן, הן אינן מוצעות למבוטחים, אלא אם כן הם סימפטומטיים.
הטכנולוגיה פורצת את המחסום הזה ומשנה את אופן האבחון של המחלה. מערכת ה-CORA מאפשרת בדיקה מהירה וקלה לביצוע במשרד רופא המשפחה, על ידי כל איש צוות רפואי. המערכת מנתחת במשך 4 דקות בלבד, שלושה סיגנלים ביולוגיים בו זמנית - התפקוד החשמלי של הלב, רמת החמצן בדם ופאזת הנשימה. באמצעות אלגוריתם חדשני לסינון ועיבוד אותות ובינה מלאכותית ניתן להעריך את מצבם של עורקי הלב של הנבדק ולנתב את הטיפול בו.
"אבחון בשלבים ראשונים מאוד של מטופלים בסיכון להתקף לב, מבלי להעביר אותם בדיקה פולשנית, יעניק ערך מוסף לכל מערכות הבריאות, רופאים וארגוני ביטוח", אומר משה בראל, מייסד-שותף ומנכ"ל AccuLine, יזם מנוסה בתחום המכשור הרפואי ובעל ניסיון של 20 שנה בתפקידי ניהול בכירים בחברות רב-לאומיות, כגון ג'ונסון אנד ג'ונסון ולומניס, וכן בהובלת מספר סטארט-אפים בתחום. "בבדיקה זו טמון פוטנציאל להציל את חייהם של מיליוני אנשים בשנה, ולחסוך מאות מיליוני דולרים למערכות הבריאות על בדיקות מיותרות, או על טיפולים יקרים בחולים לאחר התקף לב, הכוללים שיקום ותרופות". לדברי בראל, "פוטנציאל השוק נאמד ב-7 מיליארד דולר בשנה בארה"ב בלבד וצפי המכירות נאמד במאות מיליוני דולרים לאחר השקת המוצר".
טלאור זק"ש, מייסד משותף של קרן eHealth Ventures, המתמחה בהשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים בתחום הבריאות הדיגיטלית: "AccuLine היא אחת החברות המבטיחות ביותר בהן השקענו, לחברה פוטנציאל לחולל מהפכה של ממש בתחום הזיהוי המוקדם של התקפי לב. אנו מלווים את החברה כבר שנתיים בהן הוכיח הצוות יכולות פיתוח וניהול מעולות. אנו מאמינים שההון שגויס עתה בשילוב עם התמיכה של ענקית רפואית כמו Mayo Clinic והידע שלנו בשוק הבריאות האמריקאי יאפשרו ל-AccuLine להפוך לסטנדרט חדש בתחום הזיהוי המוקדם של התקפי לב".
אקיוליין סיימה לאחרונה מחקר קליני בשבעה מרכזים רפואיים בישראל - איכילוב, פוריה, אסותא ת״א, שמיר (אסף הרופא), וולפסון, אסותא אשדוד והלל-יפה. המחקר כלל 300 נבדקים שהגיעו לצנתור אבחנתי - הבדיקה המדויקת ביותר לאבחון מחלת לב כלילית - וזאת על מנת לתקף את יכולת האבחון של מערכת CORA. במחקר קליני קודם, שכלל 100 נבדקים, המערכת הצליחה לאבחן נבדקים עם מחלת לב כלילית משמעותית. מחקר נוסף, שלישי במספר, ייערך בשנה הבאה בארה"ב לטובת אישור ה-FDA האמריקאי.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
