
BYD יותר פופולרית מטסלה - מקבלת המלצת קנייה
יצרנית הרכבים החשמליים הסינית BYD פועלת רבות במטרה להפוך ליצרנית הרכבים החשמליים הגדולה ביותר בעולם ובוול-סטריט מתלהבים עד כה מהביצועים.
יצרנית ה-EV מסרה בנובמבר מעט יותר מ-301,000 כלי רכב, עלייה של כ-31% משנה לשנה. מתוכם היו קצת יותר מ-170,000 כלי רכב חשמליים מבוססי סוללה, או BEV, עלייה של כמעט 50% משנה לשנה. BYD סיפקה גם כ-131,000 כלי רכב היברידיים פלאג-אין. בחודשיים הראשונים של הרבעון הרביעי, BYD סיפקה כמעט 336,000 רכב BEV, עלייה של כ-55% משנה לשנה.
קצב הצמיחה של BYD
בקצב הצמיחה הנוכחי, BYD צפויה לספק יותר מ-500,000 רכבים חשמליים מבוססי סוללה ברבעון הרביעי. לעומת זאת, מובילת הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC צפויה לספק כ-475,000 רכבים. זה יהיה הרבעון הראשון בו טסלה תסיים במקום השני ליצרן רכבים חשמליים אחר מאז רכביה החלו להימכר.עד חודש נובמבר, BYD סיפקה כמעט 2.7 מיליון רכבים ב-2023, כולל כמעט 1.4 מיליון BEVs. יצרנית הרכבים הסינית צפויה לספק בין 1.6 ל-1.7 מיליון BEVs, לעומת כ-911,000 בשנת 2022. טסלה לעומת זאת צפויה למכור כ-1.8 מיליון רכבים, עלייה מכ-1.3 מיליון שנמכרו ב-2022. בוול-סטריט מתרשמים מ-BYD, כ-94% מהאנליסטים המסקרים את החברה דירגו אותה ב-"קנייה". לעומת זאת לטסלה רק כ-44% מהאנליסטים נתנו המלצת קנייה.
סיבה אפשרית אחרת להבדל בדירוגים היא העובדה שטסלה נסחרת במכפיל רווח עתידי של 60, בעוד BYD עם 15. מכפיל הרווח העתידי שימש כגורם העיקרי להמלצת הקנייה של BYD מאנליסט ג'יי פי מורגן, מורגן ניק לאי. לאי נתן מחיר יעד של 70 דולר למנית החברה. "רווחיות שיא לעומת הערכת שווי נמוכה", כתב לאי, שצופה כי BYD תשמור על שולי הרווח החזקים שלה ברבעונים הקרובים.
הדוחות והציפיות להמשך
בדוחותיה לרבעון השלישי רשמה החברה רווח גולמי של כ-22%, לעומת כ-19% ברבעון השלישי של 2022. BYD צפויה להרוויח כ-88 מיליארד דולר בשנת 2023, מה שמסתכם בכ-29,000 דולר לכל מכונית שנמכרה. אותו חישוב עבור טסלה מניב כ-54,000 דולר. BYD מוכרת יותר רכבים במחיר נמוך יותר. טסלה עדיין לא מייצרת מוצרים דומים. הרכב הזול ביותר שלה, דגם 3, מתחיל בכ-37,000 דולר בסין. על מנת להגן על נתח השוק, טסלה תצטרך להרחיב את מערך המוצרים שלה. היא מתכננת לעשות זאת עם רכב במחיר נמוך יותר שאמור להגיע לרחובות בסוף 2024 או 2025.יצרנית הרכבים הסינית רשמה בדוחותיה לרבעון השלישי את הרווח הגבוה ביותר אי פעם לרבעון, שכן ענקית הרכב החשמלי שמרה על ההובלה בשוק המקומי למרות ביקוש רך יותר ותחרות מוגברת. הרווח הנקי ברבעון השלישי הגיע ל-10.41 מיליארד יואן (1.42 מיליארד דולר), עלייה של 82.2% לעומת שנה קודם לכן לאחר עלייה של 38.5% בהכנסות ל-162.2 מיליארד יואן.
מה המצב בישראל?
נכון ל-2023, כ-27% מהרכבים החשמליים לחלוטין היו של טסלה, בעוד כ-22% היו של BYD. בסך הכל מתוך 12,902 רכבים חדשים שעלו לכביש השנה כ-22% היו חשמליים, בעוד 26% היו היברידיים ו-4% פלאג-אין.- 8.תמשיכו, עדר. (ל"ת)נוח 10/12/2023 08:22הגב לתגובה זו
- 7.חרם עליהם 06/12/2023 09:11הגב לתגובה זולא קונים ממממני טירור נגדנו!
- 6.תשאלו את גלעד אלטשולר על השוק הסיני יש לו ניסיון (ל"ת)כלכלן 05/12/2023 11:35הגב לתגובה זו
- 5.לא להתקרב לסיניות 04/12/2023 22:47הגב לתגובה זובהצלחה למי שמתעסק עם חברות סיניות. לא חסרות מניות אל תיפלו בפח הזה
- 4.קובי 04/12/2023 21:59הגב לתגובה זותומכים באיראן , רוסיה , וצפון קוריאה
- 3.מוסקו 04/12/2023 21:50הגב לתגובה זוחכו חכו כל בעלי הbyd נראה מה יקרה לצמיגים הקדמיים שלכם עם השחיקה המואצת מאוד בגלל המשקל העצום עליהם והכשל ההנדסי ... אתם תיסעו על צמיגים ללא חריצים ואפילו לא תבחינו בזה ..
- BYD רכב טיל, שומר על ערכו ואמין בטירוף (ל"ת)מוסקו אתה עובד בטסלה 05/12/2023 08:41הגב לתגובה זו
- 2.המגיב 04/12/2023 21:18הגב לתגובה זולקבל את ההטבות שמחלק הממשל הסיני ליצרני מכוניות חשמליות. חפשו אזכורים לאלפי מכוניות חשמליות שיוצרו באופן בסיסי, ללא מנוע וללא סוללה, ועומדות בכל מיני שטחים בסין.
- 1.אודי 04/12/2023 20:45הגב לתגובה זוהבעיה עם החברות הסניות שפתאום אתה יכול לגלות שהיה טעות בחישוב והרווח לא כמו שצויין טעות חשבונית טעות מיקלדת של איזה 0 שנוסף למחיר וכן עוד דברים כמו שהיה אצל רמי לוי טעות חשבונאית ואז המניה תתרסק זה סין זה האמת שם אבל בחברות גדולות ובדגש על גדולות בארצות אברית זה פחות שכיח לכן טסלה שווה יותר ועכשיו עם הסייבר טראק השמים הם הגבול