איפה גונבים הכי הרבה רכבים בישראל ומה השעה שהגנבים הכי אוהבים?
אזור השפלה חווה גידול של פי 2 בכמות ניסיונות הגניבה השנה. גידול של 140% בניסיונות הגניבה ברבעון הראשון. ומה גילאי הגנבים?
הרבעון הראשון של שנת 2023 מסתיים עם גידול של 140% בניסיונות גניבת רכב ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שנת המודל המבוקשת ביות בקרב הגנבים היא שנת 2021 המהווה כרבע מהגניבות. שנת המודל 2020 מהווה 16% מניסיונות הגניבה.
אם בעבר רוב ניסיונות הגנבות היו בשעות הקטנות של הלילה עם תנועה דלילה של כוחות שיטור ואכיפה, הרי שגם ברבעון הראשון של 2023 הגנבות מפוזרות באופן כמעט שווה לאורך כל חלקי היום ולא חשש של חוליות הגנבים. מדובר על גידול של מאות אחוזים בניסיונות גנבה בשעות היום לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
אגב, ב-90% מתוך סך גניבות הרכב, נעשה שימוש במשבש סלולרי, היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ותשדורת GPS. דבר זה מעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות עם ציוד אלקטרוני יקר, אשר נמצא בשימוש בידי משפחות פשע, בעלות מגרשי פירוק המכוניות, הנמצאים בראש השרשרת ולעיתים ממומן על ידם.
הדברים האלה עולים מתוך דוח של המערך המבצעי בחברת פוינטר (Pointer) - חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים מסכם את הרבעון הראשון של 2023 בגניבות רכב.
מתברר כי שיטת הגניבה המובילה היא עדיין שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב.
עוד עולה מהנתונים, כי תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב היוו 29% מסך הגניבות - קיטון של 19% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לגבי גניבת מפתחות מבית הלקוח (דאבל): כאשר קיים קשר ישיר בין פריצה לבית הלקוח ולרכב בחניה הצמודה. היוו 11% מסך הגניבות שנרשמו השנה. גידול של 37%. בנוסף, גניבה בידי מורשה מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. שיטת גניבה זו היוותה 8% מסך הגניבות שבוצעו השנה. גידול של 33%. שוד וגניבת רכב מונע היוו 1% מסך הגניבות השנה.
- עונש של 20 שנות מאסר לראש כנופיית גניבת רכבים
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגניבות פולחו לפי מחוזות: בשנה זו אזור המרכז חזר להוביל לצד אזור השפלה שצמח בפי 2 מכמות הגניבות. אזור המרכז עליה קלה 32% מסך הגניבות ( בהשוואה ל- 31% לתקופה המקבילה אשתקד). אזור השרון עם 16% מסך הגניבות המהווה ירידה של 38% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. אזור הדרום עם ירידה קלה ל- 14% (בהשוואה ל- 15% לתקופה המקבילה אשתקד). אזור השפלה גידול משמעותי של 200% עם 18% מסך הגניבות (בהשוואה ל- 9% לתקופה המקבילה אשתקד). אזור ירושלים נותר ללא שינוי - 8% (בהשוואה ל- 8% לתקופה המקבילה אשתקד) באזור צפון נרשמה עליה קלה - 12% (בהשוואה ל- 11% לתקופה המקבילה אשתקד כולל אזור חיפה והקריות).
ברבעון הראשון של 2023 בדומה לשנת 2022 הגניבות מבוצעות בכל שעות היממה תופעה זו ממשיכה לתפוס תאוצה ומהווה המשך למגמה בשנת 2022 ולבעיית המשילות.
להלן ריכוז סטטיסטיקת ניסיונות וגניבות רכב לפי סוג רכב רבעון ראשון:
ג'יפונים ורכבי פנאי שטח - 45%.
רכבים פרטיים - מהווים 23% (גידול של כ- 85% ביחס לרבעון הראשון המקביל אשתקד).
רכבים מסחריים - 11% מסך גניבות הרכב.
משאיות - 6% מסך גניבות הרכב.
כלי צמ"ה - 2% מסך גניבות הרכב.
רכב דו גלגלי - מהווים 13% מסך הגניבות. (עליה של 18% ביחס לרבעון הקודם).
- 8.ערפאת 02/07/2023 10:23הגב לתגובה זואנחנו נמשיך לדפוק את היהודים בטרור לאומני וטרור פלילי.נ.ב. תודה לארגוני השמאל על התמיכה הכלכלית.
- 7.תכניסו אותם ל20 שנה בכל ואז לא יהיו יותר גנבים (ל"ת)בני 06/04/2023 16:44הגב לתגובה זו
- 6.תודות למערכת המשפט ולשופטים הרחמנים מקבלים עבודות שרות (ל"ת)ZSSSSSSSSS 05/04/2023 14:17הגב לתגובה זו
- איציק 09/04/2023 23:59הגב לתגובה זורק מאסר של מינמום10 שנים ירתיע.
- 5.מעצבן 04/04/2023 12:14הגב לתגובה זולא מצאו את הגנב אבל הרווחתי בביטוח חחחחחחחחח שייחנק
- 4.דוב 04/04/2023 11:55הגב לתגובה זוהסיבה היא שבני דודינו מסתובבים בהמוניהם במרכז בעבודות בניה ועוד אז כדאי כבר להעביר את מיגרשי המכוניות המיובאות לגדה שיהיו לידם יורידו את האתגר לקחת אותם
- הרווחת :) (ל"ת)04/04/2023 16:25הגב לתגובה זו
- 3.נהגוס 04/04/2023 11:49הגב לתגובה זוולכן אין טעם לגנוב אותה. מצד שני מי שמחזיק SUV צריך לדאוג כי בשטחים יש הרבה קונים לאוטו הגנוב. הכבישים לא טובים וג'יפ זה רכב מבוקש מצד הפלסטינים.
- 2.תודה לביבי וחבורתו על הזנחה בטיפול בפשע במשך מעל 13 שנה (ל"ת)אפק 04/04/2023 11:13הגב לתגובה זו
- דב 04/04/2023 14:09הגב לתגובה זוצודק בהאשמה, זכור תמיד את מערכת המשפט הרקובה והמושחתת, והעונשים שלה. כשאין הרתעה, זו לא הממשלה, וגם לא המשטרה, זו מערכת המשפט. כמו בכל תחום מחיינו. אז אתה לבטח נגד השינוי המוחלט הנדרש במערכת המשפט, מהפרקליטות ועד בג"ץ. בעיקר שני אלה.
- 1.מר בחור 04/04/2023 11:11הגב לתגובה זואפשר לרכוש מכשיר כזה בעלי אקספרס.

המהפך הטורקי: ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות
פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה
טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).
במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות.
בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין
טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות.
המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.
- סערה פוליטית חדשה בטורקיה: מעצר ראש עיריית בייראמפשה באיסטנבול
- "הבייבי" של ארדואן - Togg מתכננת לכבוש את אירופה עם רכבים חשמליים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתופי פעולה גרעיניים
בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.