REE
צילום: יח"צ
דוחות

REE: ההפסד העמיק אבל טוב מצפי האנליסטים - המניה קופצת ב-10% בטרום

ההפסד ברבעון הרביעי גדל ל-26 מיליון דולר, ברבעון השלישי ההפסד עמד על 19.5 מיליון דולר, וברבעון המקביל אשתקד ההפסד עמד על 6 מיליון דולר - על אפס הכנסות; דניאל בראל, מנכ"ל החברה אמר לביזפורטל בעבר כי המכירות יגיעו רק ב-2023, האם יש למה לחכות?
סתיו קורן | (1)

חברת האוטוטק הישראלית REE הפועלת בתחום הניידות האוטונומית מדווחת על הפסד נקי של 26 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בהשוואה להפסד של ל-19.5 מיליון דולר ברבעון השלישי, והפסד של 6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מהחברה נמסר כי העמקת ההפסד נובעת מהוצאות  תפעוליות גבוהות יותר, כאשר החברה מרחיבה את יכולותיה ואת חדירתה לשוק לקראת ייצור מסחרי ב-2023.

לחברה אין מכירות עדיין, ובראיון לביזפורטל שנערך בקיץ שעבר, קצת לפני הנפקת החברה בוול סטריט, דניאל בראל, מנכ"ל החברה אמר שהמכירות יתחילו רק ב-2023. וטען כי החברה הולכת להיות ה"אינטל של עולם הרכב", האמנם? החברה חתמה במהלך 2021 על מספר שיתופי פעולה, אך היא עדיין במצב של אפס הכנסות. מניית החברה הספיקה לרדת מתחילת השנה ב-75%, ונסחרת לפי שווי של 572 מיליון דולר.

אז למה בכל זאת המניה קופצת בעקבות הדוחות ב-10% בטרום?

אם ניתן למצוא משהו חיובי בדוחות של החברה היא העובדה שהיא הפסידה פחות ממה שציפו האנליסטים. הם ציפו להפסד של 12 סנט למניה והחברה בפועל הפסידה 9 סנט למניה (על בסיס Non-GAAP)

סך הנזילות של החברה הסתכם ב-275.8 מיליון דולר, המורכב כולו ממזומנים. החברה צופה לבצע השקעות של כ-30 מיליון דולר במהלך שנת הכספים הנוכחית, השקעות שעיקרן יתקדמו בייצור הראשוני שלה.

החברה צופה שההוצאות התפעוליות שלה במונחי non-GAAP, הכוללות הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות ומחקר ופיתוח, יהיו בטווח שנע בין 100 ל-120 מיליון דולר בשנת 2022.

ההוצאות התפעוליות יורכבו בעיקר מהוצאות הנדסה וטכנולוגיה הקשורות לתוכניות והפרויקטים המסחריים הקיימים של החברה. הערכות אלה תלויות בחלקן בתזמון ובהשגת אבני דרך מסוימות הקשורות לתוכניות ולפרויקטים המסחריים של החברה.

דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ"ל REE: "בשנים 2019 ו-2020, התמקדנו בשיפור היכולות שלנו, בהרחבת השוק הרלוונטי לנו, בוולידציה של הטכנולוגיה שלנו ניסוי הכלים ובבניית שרשרת האספקה ​​שלנו. בשנת 2021, המשכנו בכך והתחלנו לבנות את האקוסיסטם שלנו.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 05/03/2022 16:06
    הגב לתגובה זו
    יש חברת פח ושום דבר בשם סטורדוט..סיפורים ומשה חוגג והכל כלום מכלום אז זאת אחותה התאומה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.