מכירות ניו XPENG ולי יורדות עוד חודש עקב עונתיות, קורונה ורגולציה
חודש פברואר נחשב לחודש חלש למכירות הרכב בסין עקב חג השנה החדשה, בו סינים רבים יוצאים לחופשה ונסגרות פחות עסקאות. להשפעת העונתיות השלילית הזו נוספו מגבלות הקורונה שהפריעו לעסקים - וכן שינויים רגולטוריים. שלוש חברות הרכב החשמלי הסיניות הנסחרות בוול סטריט, NIO INC (NIO), XPENG (XPENG) ו- LI AUTO INC (LI) הכפילו יחדיו את המכירות שלהן בסין בפברואר השנה לעומת זה של 2021, אך המשקיעים מתמקדים בהשוואה לינואר השנה, אז נרשמת דווקא ירידה.
זו למעשה ירידה חודש שני ברציפות, שכן גם ינואר הראה מספרים נמוכים יותר מבדצמבר האחרון. ניו עצמה מסרה 6,131 רכבים לעומת 9,652 בינואר ו-10,486 רכבים בדצמבר. XPENG מסרה 6,225 מול 12,922 בינואר ו-16,000 בדצמבר ואילו לי מסר 8,414 בהשוואה ל-12,268 בינואר ו-14,087 בדצמבר.
הסכום המצרפי הוא 20,770 רכבים שמסרו השלוש בפברואר, למול 34,842 חודש קודם לכן ו-40,576 חודשיים לפני כן. אם בכל זאת להשוות לתקופה המקבילה, אזי שמדובר בגידול של 106%, והאצת הקצב שלו. בינואר הגידול היה בשיעור של 87%.
נשיא לי, יאנאן שן צוטט בהודעת החברה כשהוא אומר "עונת החגים השנה והתפרצות הקורונה בשוזו הביא למחסור באספקה והשפיעו על הייצור שלנו. אנחנו נוקטים בצעדים נוספים כדי להבטיח את האספקה ואת תקינות הייצור, במטרה לצמצם את זה המסירה ללקוחות".
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- רמאקו מצטרפת למירוץ האמריקאי להפחתת התלות בסין במתכות הנדירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במידת מה אותם חודשיים רצופים של ירידה נצפים בשל קפיצה חריגה בעסקאות בדצמר, שכן נהגים בסין מיהרו להקדים את צמצום הסבסוד לרכב חשמלי עם תחילת 2022, חלק מההטבות הממשלתיות הללו צומצמו בעד 30%. יצוין כי על אף הירידה במכירות בינואר, המניות של שלוש החברות עלו.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
