ראשון לציון
צילום: משה בנימין

החל מהשבוע הבא: שדרוג של מערך האוטובוסים בראשון לציון

קווים בעלי ביקוש נמוך יבוטלו ושעות הפעילות של האוטובוסים העירוניים יורחבו. הנגישות לתל אביב וערים נוספות במטרופולין תוגבר. הנה הפרטים המלאים
מורן ישעיהו | (2)

משרד התחבורה מעדכן היום (ב') על שדרוג קווי האוטובוסים בעיר ראשון לציון שייכנס לתוקפו החל מיום שישי הבא, ה-15 במרץ. זאת בהמשך להודעה שהוציא המשרד בפתיחת שנת 2019 על תכנית לשדרוג מערך האוטובוסים בגוש דן (לכתבה המלאה), ובמסגרת התכנית לשדרוג כולל של התחבורה הציבורית בישראל.

מה כולל השדרוג בעיר?

השדרוג המתוכנן בעיר כולל תוספת של קווים חדשים לצד ביטול קווים בעלי ביקוש נמוך, תגבור תדירות של קווים ישירים ובעלי ביקוש גבוה, שדרוג מסלולים של קווים קיימים ומאספים למסלולים ישירים ומהירים, והרחבת שעות הפעילות של האוטובוסים העירוניים, עד לחצות. כמו כן, יחלו לפעול קווים "חוצי עיר" שיעברו דרך הצירים המרכזיים ויחצו את העיר ממזרח למערב, דרך מרכז העיר.

עוד מתוכננת תוספת משמעותית של שירות שצפויה לקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים תוך שיפור התדירות. כמו כן, תתאפשר נגישות גבוהה יותר בקווים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה ומוקדי ביקוש ועניין מרכזיים נוספים. 

התכנית באה לתת מענה לחיבור השכונות עם מוקדי מסחר, בילוי ותעסוקה כגון קניון "יס פלאנט", קניון "עזריאלי ראשונים", חוף הים, קניון הזהב, ומתחם איקאה. כמו כן, יחלו לפעול שלושה קווי פרמיום חדשים בינעירוניים במסלולים משופרים, ובכלל זה, שני קווים חדשים לאזור התעסוקה בחולון. זאת, במקביל לחיזוק השירות העירוני באמצעות תגבור קווים קיימים והפעלת קו עירוני חדש (קו 21).

 

נגישות גבוהה יותר לתל אביב והמטרופולין

התכנית צפויה לטפל גם בנגישות מראשון לציון לתל אביב וערים נוספות במטרופולין כאשר בין היתר, תשופר הנגישות התחבורתית אל רידינג ונמל תל אביב, רחוב אבן גבירול, מסוף סבידור, הקריה והעירייה בתל אביב ועוד. זאת, באמצעות שדרוג המסלול של קווים 190, 191 ו-193 לתל אביב והפעלת קווים 75 ו-175, שיחליפו את קו 174 לתל אביב.

 

כמו כן, ישודרגו מסלולי הקווים 57 ו-77 לחולון ותדירותם תוגדל משמעותית וקו 203 יאפשר נסיעה ישירה ומהירה אל העיר רחובות ופארק המדע. קווים אלה יעברו בצירים מרכזיים ממערב ומזרח ראשון לציון ליעדים מרכזיים בתל אביב ובחולון ויקצרו משמעותית את הדרך לאזורי התעסוקה והמסחר. בנוסף, תתוגבר הפעילות של הקווים 5, 14, 17 ו-204.

"מדובר בשיפור המשמעותי ביותר שבוצע בראשון לציון בעשרות השנים האחרונות, הצפוי לשנות את המציאות התחבורתית בראשון לציון", מציינים במשרד התחבורה. השדרוג מבוצע במסגרת פרויקט "מהיר לעיר", שמקדם המשרד, באמצעות חברת נתיבי איילון ב-17 ערים בגוש דן. המיזם הלאומי כולל הקמה של מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) ברחובות מרכזיים ועתירי נוסעים, שנועדו לתת עדיפות לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.

קיראו עוד ב"בארץ"

מראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, נמסר כי "אני פועל ללא לאות יחד עם גורמי המקצוע, משרד התחבורה ונתיבי איילון כדי להפוך את ראשון לציון לאחת הערים המובילות בישראל בתחבורה ציבורית. מגיע לתושבי העיר ליהנות מתחבורה יעילה, מהירה וזמינה שתשפר משמעותית את איכות החיים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פלורה 06/03/2019 06:07
    הגב לתגובה זו
    תדירות האוטובוסים ברמת אליהו ירדה כדי לאפשר אוטובוסים ממרכז העיר. כאילו אין אנשים ברמת אליהו. מצטערת שבחרתי בקינסטליך.
  • 1.
    אבו 04/03/2019 17:17
    הגב לתגובה זו
    יש זמני שיא שלא מגיע אוטובוס וכשמגיע מתמלא ודחוס שתי דקות מאוחר יותר מגיע אוטובוס ריק תחבורה אינה מוסדרת ומסודרתותדירות נמוכה בשעות העומס
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה

ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה


הדס ברטל |

הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל,  עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה.  נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על  התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.

מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה

לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.

מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף  ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף  ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%)   השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

 

אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה - קרדיט: שירות התעסוקה




יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות

כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.

עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקעובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוק

האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה

הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות

אדם בלומנברג |
נושאים בכתבה שוק העבודה תקציב

בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.


כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.


הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.

הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.


על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת: