היסטוריה ל'יהושע TBWA': יעלה לפתאל פרסומת סופרבול שתופיע בנברסקה
משרד הפרסום יהושע TBWA בדרך לרשום רגע חשוב בהיסטוריה האישית שלו ויותר מכך עבור ענף הפרסום הישראלי - המשרד יהיה הראשון שיעלה פרסומת, ישראלית למהדרין, במהלך הסופרבול. הפרסומת תהיה עבור רשת מלונות פתאל, מלקוחותיו הוותיקים של המשרד.
בשנה שעברה היה לנו את בר רפאלי בפרסומת ל-Go Daddy על תקן הזוית הישראלית וסודה סטרים בפרסומת בה כיכבה סקרלט ג'והנסן. השנה זו חברת Wix הישראלית הבינלאומית שתופיע עם פרסומת בסופרבול, אך בהפקה אמריקאית. לעומת זאת הפרסומת של יהושע לפתאל תהיה על טהרת ההפקה הישראלית למעט רכש המדיה שנעשה באמצעות OMD בארה"ב. עם זאת הפרסומת לא תופיע בשידור הארצי אלא בערוצים המקומיים ותשודר בפני הקהל האזור נברסקה.
הפרסומת של רשת פתאל שתופיע במהלך הסופרבול תעלה תחת הקונספט של "בסופרבול אנחנו לא מבינים, אבל באירוח כן". גמר הסופרבול ה-49 יפגיש בלילה שבין ראשון לשני הקרוב את סיאטל סיהוקס וניו אינגלנד פטריוטס. גמר הסופרבול נחשב באופן קבוע המשדר לאחד הנצפים בעולם, והכי נצפה בארה"ב. רק בשנה שעברה צפו במשחק ששודר ב-FOX בו הביסה סיאטל את דנבר ברונקוז 111.3 מיליון צופים.
את המהלך המבוסס על שילוב חכם בין קריאטיב למדיה הובילה מיה קרמן, סמנכ"ל הקריאטיב של יהושע TBWA יחד עם מחלקת הקריאייטיב של המשרד והמשנה למנכ"ל ומנהל תחום המדיה נבו כרמי. המהלך כולל פרסומת של 30 שניות וכן טיזר שיופץ ברשת טרום הסופרבול. התשדיר של פתאל מזמין את הצופים "לנקות את הראש" מפוטבול לאחר הגמר, שידוע כאירוע מאד אינטנסיבי ורגשי עבור האמריקאים, ולהזמין חופשה במלונות היוקרה הרודס ברשת מלונות פתאל בישראל - מקום שבו לא מבינים כלום בפוטבול, אבל מבינים באירוח.
הפרסומת תשודר לתושבי עיירה קטנה בנברסקה. מה הקשר בין אותה עיירה למלונות פתאל? את זה יגלו הצופים בערב המשחק כאשר הפרסומת תיחשף, אך רמז לכך ניתן לראות כבר עכשיו בטיזר שנוצר כמיטב מסורת פרסומות הסופרבול עם ההאשטאג GoNorthPlatte#.
פתאל תהפוך בלילה שבין ראשון לשני לחברה במועדון היוקרתי ביותר שקיים בעולם הפרסום. לצד פתאל במקבץ הפרסומות יופיעו חברות ענק כמו דוריטוס, פפסי, צ'יריוס, קרייזלר, BMW ועוד. המחיר, כפי שפורסם בחודשים האחרונים עומד על 4.5 מיליון דולר לחצי דקה בפרסום ארצי. עם זאת ביהושע TBWA שילמו סכום נמוך שמוערך בפחות מ-50 אלף דולר עבור ההפקה וזמן האוויר. את המדיה רכשו פתאל ויהושע באמצעות חברת המדיה הבינלאומית OMD שמיוצגת בישראל על ידי חברת המדיה TMF של יהושע TBWA וגיתם.
במשרד הפרסום אומרים היום: "תודה לדוד פתאל ולצוות שמלווה אותנו מזה שנים שיידעו לפרגן ולהיות שותפים לרעיון קריאטיבי חדשני".
השנה תשדר את הסופרבול רשת NBC. בישראל יחל השידור ב-5SPORT ו-5SPORTHD בשעה 1:00 באולפן מיוחד בהנחיית רון קופמן, גיל ברק ואיתי אשכנזי, ויכלול אורחים נוספים באולפן. חצי שעה לאחר מכן יחל המשחק.
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
ואילו בסלקום TV יתחילו את השידור כבר ב-00:30, אולם ההערכה היא כי השידור יועבר נקי מארה"ב, כך שיתכן כי ניתן יהיה לראות גם את הפרסומות לאורך השידור - דבר שמעורר עניין מדי שנה. בפלטפורמת סלקום TV אין שידורי ספורט בשלב זה, ויהיה זה הניסיון הראשון של הפלטפורמה, מאז החלה לפעול לפני מספר שבועות, לשדר ספורט.
- 12.ידוע שהנברסקים מתים על המלונות האלו (ל"ת)29/01/2015 13:49הגב לתגובה זו
- 11.מד מן 29/01/2015 11:55הגב לתגובה זווואלה נברסקה. מדינה של פחות מ 2 מיליון תושבים שעיקר כלכלתה על חקלאות .תגידו אתם עושים צחוק. עאלק כבשתם את אמריקה. פחחחח (אהה, וורן באפט הוא מנברסקה)
- 10.*מחלקת הקריאייטיב החיצונית והמעולה של המשרד (ל"ת)ג׳יזס 29/01/2015 02:58הגב לתגובה זו
- 9.מיכאל 28/01/2015 19:03הגב לתגובה זוגם אקליפטוס עשקו את פתאל עם תוכן שהיה ויראלי רק בחדר הישיבות.
- 8.טרכטנברג 28/01/2015 18:02הגב לתגובה זותעשה לי קליאו!!!!
- 7.אין לתאר כמה נואש!!! 28/01/2015 16:57הגב לתגובה זומלונות פתאל החליטו לבזבז תקציב של שנה על לשכנע את אנשי נברסקה לבוא לישראל? למה אין מקומות קרובים / זולים יותר? וחוצמזה מה לאסקימוזים וליהודים!?. אני במקום פתאל הייתי מפטרת את יהושע. לא מתביישים לעשות הכל בשביל כותרת בעיתון. לא! הזוי! כמה עלוב ועצוב
- נברסקה, לא אלסקה. (ל"ת)גיל 28/01/2015 18:18הגב לתגובה זו
- 6.מילא לתאגיד המחזור, אבל לפתאל?! (ל"ת)HILTON 28/01/2015 16:13הגב לתגובה זו
- 5.28/01/2015 16:08הגב לתגובה זו50 אלף דולר בשביל כתבת יחסי ציבור באייס? נשמע יקר...
- 4.גיל 28/01/2015 16:04הגב לתגובה זוגמר ליגת האלופות מביא יותר, שלא לדבר על מונדיאלים, אולימפיאדות וכו'.
- 3.מתהדרים בטפשות 28/01/2015 15:38הגב לתגובה זוכמה מביך... ומה בדיוק התועלת לפתאל?
- 2.גדול (ל"ת)יפרח זכי 28/01/2015 15:00הגב לתגובה זו
- 1.WTF 28/01/2015 14:56הגב לתגובה זואו יותר מתאמץ? איך לעזאזל רמי הצליח לסחוט ככה את דוד לכל הרוחות?

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
