חולצת זארה טלאי צהוב
צילום: יח"צ

פייסבוק סוערת: זארה חטפה תגובות קשות על "חולצת השואה", ומיהרה להגיב

(עדכון) את החולצות ניתן היה לרכוש גם בארץ באינטרנט ● הלקוחות זעמו והרשת להטה ● בזארה ישראל פעלו להסרת הקולקציה, והצליחו ● הרשת: "מתנצלים, הפריט יושמד"
אלכסנדר כץ | (8)
נושאים בכתבה זארה שואה

הרשתות החברתיות סוערות בשעות האחרונות (יום ד') לאחר שנודע כי רשת האופנה הספרדית זארה החלה למכור חולצות לפעוטות עליהן מופיע טלאי צהוב - תחת השם "קולקציית שריף".

הקולקציה אינה נמכרת בחנויות בישראל, אולם ניתן לרכוש אותה באתר האינטרנט של הרשת (גם בשלוחה הישראלית)במחיר של 79.90 שקלים, והיא אמורה להימכר גם בחנויות הרשת בחו"ל.

לאייס נודע כי משעות הבוקר מנסים בזארה ישראל להשיג את מטה החברה בספרד, על מנת למחות על המהלך ולנסות לפעולת על מנת להסיר את הקולקציה הזאת מהמדפים.

אין צורך להכביר במילים ולהסביר את הבעייתיות בקולקציה זו, שלמרות כינויה "קולקציית שריף", נראית הרבה יותר כמו לבוש של אסיר יהודי עם טלאי צהוב במחנה ריכוז.

אין זו שערוריית השואה הראשונה של 'זארה'. לפני 7 שנים שיווקה החברה תיקי יד לאחר שלקוחה של הרשת באנגליה התלוננה כי בתחתית התיק רקום צלב קרס. בעקבות כך הסירה הרשת את הקולקציה, לאחר שספגה ביקורת קשה על כך.

מ'זארה ישראל' נמסר: "הפריט המדובר מקולקציית Cowboy Collection לתינוקות, עוצב בהשראת דמות השריף מסרטי המערב הפרוע. בפריט זה ניתן לראות כי על הכוכב מצוינת המילה 'שריף'. עם זאת, אנו יכולים להבין את הרגישות, ההקשר והקונוטציה שנוצרה".

מהחברה נמסר עוד כי "הפריט אינו קיים בארץ, ומיד כשהתברר העניין הוחלט להסירו ממדפי המכירה בכל העולם ולהשמידו. אנו מביעים את התנצלותנו הכנה אם כתוצאה מכך פגענו ברגשות לקוחותינו".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    טל שחר 21/10/2014 18:05
    הגב לתגובה זו
    אני לא קונה יותר בזארה וגם לכם כדי לא לקנות מי שחושב שאני צודק שיתן לייק
  • 7.
    העיצוב של החולצה כל כך מכוער, השואה מתגמדת. (ל"ת)
    ע 28/08/2014 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לחקור מי עיצב 27/08/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
    לחקור מי עיצב את החולצה, זה לא מקרי. בספרד קמה קבוצת אנטישמים המנסים להשפיע על העולם, אלא מה, אם ילד ספרדי קונה חולצה כזאת זה אומר שהוא מזדהה עם היהודים ושם עליו את הטלאי הצהוב??? טיפשות במלוא מובן המילה.
  • 5.
    העיקר ש"משמידים" את המוצר... מביך. (ל"ת)
    ענבר 27/08/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    למה עדין לא הורידו מהאתר? (ל"ת)
    סקרן 27/08/2014 13:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סמל השריף הוא כוכב מחומש,פנטגראם. (ל"ת)
    ייאי 27/08/2014 13:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יצא המרצע מהשק (ל"ת)
    שמוליק 27/08/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בושה בושה בושה (ל"ת)
    שירי 27/08/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.