חולצת זארה טלאי צהוב
צילום: יח"צ

פייסבוק סוערת: זארה חטפה תגובות קשות על "חולצת השואה", ומיהרה להגיב

(עדכון) את החולצות ניתן היה לרכוש גם בארץ באינטרנט ● הלקוחות זעמו והרשת להטה ● בזארה ישראל פעלו להסרת הקולקציה, והצליחו ● הרשת: "מתנצלים, הפריט יושמד"
אלכסנדר כץ | (8)
נושאים בכתבה זארה שואה

הרשתות החברתיות סוערות בשעות האחרונות (יום ד') לאחר שנודע כי רשת האופנה הספרדית זארה החלה למכור חולצות לפעוטות עליהן מופיע טלאי צהוב - תחת השם "קולקציית שריף".

הקולקציה אינה נמכרת בחנויות בישראל, אולם ניתן לרכוש אותה באתר האינטרנט של הרשת (גם בשלוחה הישראלית)במחיר של 79.90 שקלים, והיא אמורה להימכר גם בחנויות הרשת בחו"ל.

לאייס נודע כי משעות הבוקר מנסים בזארה ישראל להשיג את מטה החברה בספרד, על מנת למחות על המהלך ולנסות לפעולת על מנת להסיר את הקולקציה הזאת מהמדפים.

אין צורך להכביר במילים ולהסביר את הבעייתיות בקולקציה זו, שלמרות כינויה "קולקציית שריף", נראית הרבה יותר כמו לבוש של אסיר יהודי עם טלאי צהוב במחנה ריכוז.

אין זו שערוריית השואה הראשונה של 'זארה'. לפני 7 שנים שיווקה החברה תיקי יד לאחר שלקוחה של הרשת באנגליה התלוננה כי בתחתית התיק רקום צלב קרס. בעקבות כך הסירה הרשת את הקולקציה, לאחר שספגה ביקורת קשה על כך.

מ'זארה ישראל' נמסר: "הפריט המדובר מקולקציית Cowboy Collection לתינוקות, עוצב בהשראת דמות השריף מסרטי המערב הפרוע. בפריט זה ניתן לראות כי על הכוכב מצוינת המילה 'שריף'. עם זאת, אנו יכולים להבין את הרגישות, ההקשר והקונוטציה שנוצרה".

מהחברה נמסר עוד כי "הפריט אינו קיים בארץ, ומיד כשהתברר העניין הוחלט להסירו ממדפי המכירה בכל העולם ולהשמידו. אנו מביעים את התנצלותנו הכנה אם כתוצאה מכך פגענו ברגשות לקוחותינו".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    טל שחר 21/10/2014 18:05
    הגב לתגובה זו
    אני לא קונה יותר בזארה וגם לכם כדי לא לקנות מי שחושב שאני צודק שיתן לייק
  • 7.
    העיצוב של החולצה כל כך מכוער, השואה מתגמדת. (ל"ת)
    ע 28/08/2014 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לחקור מי עיצב 27/08/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
    לחקור מי עיצב את החולצה, זה לא מקרי. בספרד קמה קבוצת אנטישמים המנסים להשפיע על העולם, אלא מה, אם ילד ספרדי קונה חולצה כזאת זה אומר שהוא מזדהה עם היהודים ושם עליו את הטלאי הצהוב??? טיפשות במלוא מובן המילה.
  • 5.
    העיקר ש"משמידים" את המוצר... מביך. (ל"ת)
    ענבר 27/08/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    למה עדין לא הורידו מהאתר? (ל"ת)
    סקרן 27/08/2014 13:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סמל השריף הוא כוכב מחומש,פנטגראם. (ל"ת)
    ייאי 27/08/2014 13:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יצא המרצע מהשק (ל"ת)
    שמוליק 27/08/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בושה בושה בושה (ל"ת)
    שירי 27/08/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.