אילן שילוח ריצ'י הנטר ריצ'י האנטר
צילום: יח"צ, קובי קנטור

שנה טובה: מקאן יטפל בתקציב הפרסום של איקאה - המוערך ב-15 מיליון שקל

עד כה טופל התקציב ע"י אזימוט, מאז 2001. מנכ"ל איקאה שוקי קובלנץ: "מקאן הוא הפרטנר האידיאלי בקידום האסטרטגיה השיווקית של המותג"
משה בנימין | (14)

חילופי מנכ"ל ו/או סמנכ"ל שיווק בקרב המפרסמים, הם ברוב המקרים רמז לבאות בכל הנוגע לזהות הספקים ונותני השירות איתם החברה נוהגת לעבוד. המקרה הנוכחי של איקאה ישראל מספר זאת בדרך הברורה ביותר, כאשר שוקי קובלנץ המנכ"ל הנכנס של איקאה החליט להעביר את תקציב הפרסום של הרשת מאזימוט לידי מקאן אריקסון.

התקציב, בהיקף מוערך של כ-15 מיליון שקלים טופל במשרד הפרסום 'אזימוט' מאז שנת 2001. בשנים אלו שמר המותג נאמנות למשרד הרסום לכל אורך הקדנציה של שלומי גבאי, המנכ"ל היוצא. המנכ"ל הנכנס, קובלנץ, שם לנגד עיניו את הרענון המתבקש בשפה התקשורתית של איקאה ישראל, על בסיס מתיחת פנים במתווה האסטרטגי של המותג. למקאן אריקסון, על אף שאיבד מעט מזוהרו בשנים האחרונות, נותר הדימוי של משרד הפרסום המוביל באסטרטגיה בישראל, מה שניצח עבורו את ההתמודדות מול שאר המשרדים.

לדברי קובלנץ, המנכ"ל הנכנס: "הנהלת איקאה מודה לכל עובדי ומנהלי אזימוט, על שליוו אותנו לאורך השנים כשותפים מלאים ובהצלחה יתירה בכל אחד מהתהליכים והאתגרים בהם עמדה רשת איקאה ישראל. העבודה הנפלאה שעשו עבורנו, החל מהיערכות פרסומית מקיפה לרגל פתיחת חנויות הרשת בנתניה ובראשל"צ ולאחר השריפה בנתניה, דרך יצירת בידול פרסומי ושפה תקשורתית חדשה המזוהה כולה תחת המותג, תרמו רבות להצלחה ולאהדה יוצאת הדופן של המותג "איקאה" בישראל. בחודשים האחרונים בחנו מס' משרדי פרסום מובילים והחלטנו לעבור למקאן אריקסון מתוך ראיה שיהוו עבורנו פרטנר אידאלי בקידום האסטרטגיה השיווקית של המותג".

ריצ'י הנטר, מנכ"ל מקאן אריקסון: "אנו גאים על הזכייה בתקציב של איקאה ומודים להם על מתן האמון. כמי שעובדים עם החברות המובילות בישראל אנו שמחים שאיקאה, החברה המובילה בתחומה בחרה לעבוד אתנו ויחד אנו בטוחים כי נגיע לתוצאות מצוינות. במסגרת העבודה המשותפת נעמיד לרשותם את הניסיון הקמעונאי שלנו, את היכולת בעבודה מול מותגים בינלאומיים לצד החדשנות הפרסומית שיבואו לידי ביטוי במהלכים פורצי דרך"

רשת איקאה העולמית כוללת 347 חנויות ב-42 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -29.2 מיליארד יורו בשנה שהחלה ב- 1.9.2012 והסתיימה ב- 31.8.2013. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 775 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים. השנה הודפסו 212 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך.

בישראל פועלת הרשת מאז אפריל, 2001 באמצעות שתי חנויות: במחלף פולג בנתניה, חנות ששטחה 25,000 מ"ר שנפתחה מחדש ב-6.3.2012. ובמתחם מעוין שורק בראשון-לציון, חנות ששטחה 34,000 מ"ר, אשר נפתחה ב- 9.3.2010. בשתי החנויות יחד מאז פתיחת הרשת ביקרו למעלה מ- 31 מיליון מבקרים.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ריינבאו 27/02/2014 04:01
    הגב לתגובה זו
    חוש הריח שלי אומר שזה הכל קשור למחירי המדיה שיוניברסל-מק'קאן יכולים להציע (גם ללא שקל רווח כשהם רוצים לרכוש לקוח...!!!) ולא לאיסטרטגיה וליצירתיות חלילה. אבל, אף אחד לא יודה בזה. אי אפשר להתווכח עם ההצלחה של איקאה ואזימוט היו שותפים מלאים להצלחה.
  • 8.
    מאיר 11/02/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    שולם פישר שותפו של מתיו ברונפמן באיקאה ובפאלאס תעשיות, ההיכרות עם ריצ'י עוד מתקופת שופרסל גרמה לעזיבת אזימוט.
  • 7.
    אבי 22/01/2014 18:13
    הגב לתגובה זו
    משרד קיקיוני, שמבין קצת, אולי, בנדל"ן. לא ראוי לייצג לקוח כמו איקאה. בני קרת, אדם לא נאמן. קיבל את המגיע לו.
  • יוסי קליפאן 23/01/2014 10:56
    הגב לתגובה זו
    כל מה שאתה יודע על איקאה זה בזכות אזימוט אז איך "לא ראוי לייצג לקוח כמו איקאה"? ואני לא מכיר את בני קרת אישית אבל החבר'ה במקאן נאמנים?... בקיצור, תתקדם.
  • 6.
    אחד שיודע 21/01/2014 20:08
    הגב לתגובה זו
    הכל בלאגן, אנשים נחשים, למה לאיקאה לזרוק כסף לשק של נחשים.
  • 5.
    רון 21/01/2014 15:51
    הגב לתגובה זו
    כאן איקאה רואים תוצאות טובות ... ולכן בעיני לא היה צריך לעזוב את אזימוט שנתנו יחס מיוחד וטוב ללקוח זה , ורואים זאת במכירות של החברה .
  • 4.
    חרדי 21/01/2014 13:47
    הגב לתגובה זו
    במגזר החרדי הם כבר עובדים עם MCCANN. כנראה שהיו מרוצים והעבירו אליהם את כל התקציב.
  • דודו 21/01/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    דרכם נפרדו לפני מעל לשנה וחצי.
  • מה הקשר? (ל"ת)
    21/01/2014 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מתחרה של אזימוט 21/01/2014 13:22
    הגב לתגובה זו
    מקאן באחת התקופות החלשות ביותר בכל המחלקות
  • דוקטור רות 21/01/2014 14:29
    הגב לתגובה זו
    שאבא שלך לא גמר בחוץ
  • דניאל 21/01/2014 16:30
    מעולה!
  • 2.
    בני קרת- יש גבול לתחמנות (ל"ת)
    שוקי 21/01/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיקי 21/01/2014 11:17
    הגב לתגובה זו
    איקאה היו הלקוח העיקרי וכמעט היחיד של המשרד. כעת אין מנוס אלא להתמזג אל תוך משרד האם משום שאזימוט הפך לחדל זכות קיום
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.