TV

גורביץ' מתייחס לפריצה ב-S&P500, ומסמן מניה גדולה בת"א - שלא כדאי לפספס

המנתח הטכני של Bizportal עם הכיוון של המדדים המובילים, הנפט וגם 3 מניות לבקשת הגולשים
עדי ברזילי | (46)

צילום ועריכה: גילי מייזלר

תגובות לכתבה(46):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 32.
    אפשר ניתוח למניית כלכלית י-ם? (ל"ת)
    יוני 31/07/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    שאול 31/07/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    ספר להם איך אמרת להיכנס ביפן לפני חצי שנה שתגיע ל24000 תקן אותי אם אני טועה
  • 30.
    עדי 30/07/2016 08:51
    הגב לתגובה זו
    אשמח לניתוח מזור רובוטיקה.. וגם נקודת קנייה מומלצת. תודה רבה
  • 29.
    Rsi -69.10 29/07/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
    Mbly . Soda . Abbv . Mazor . S .
  • 28.
    יוסף 29/07/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
    כל שבוע אני מציע לך להציג תיק יחס ולהפסיק לאשלות את המשקעים החדשים שעוד לא מבנים ששיטת ניתוח הטכני שווה לקריאה בקפה . זה שאתה משתמש במילים כמו אקדמי (אני לא מכיר אף אקדמיה שהכירה בשיטה ניתוח הטכני וקיבלה אותה בצורה מדעית מובהקת ולא מובהקת ) גלי הלייוט של רלף נלסון הליוט רואה החשבון שהחליט שהוא רואה תבניות היפו שהם לא קימות כנראה היה על הקסטות או פטריות הזיה ,פיבונצי ויחסי הזהב של לאונרדו פיבונצי שטוב למערכת ליניארית בתבניות קבועות כגון התרבות הארנבים,והיוצרות של מרכבים ביולוגים שנמצאים בטבע והרקורסיה (חזרה) של פרחים קונכיות וכו' , וכל מני מתמטיזציות שמוליכות שולל את המשקעים עם כל המוסגים הפסדו מדעיים שרק גורמים להפקט הפרטים המפתים כדאי ליצור כביכול הסבר מרשים או אמין יותר בזמן שאין שום קשר או בסיס לדברים הנאמרים לבין ההשלכה. בו תציג תיק יחס וכולם יבינו שאין בשיטה שום יתרון יחסי מהטלת מטבע רנדומאלית .
  • 27.
    אייל - אפשר ניתוח על פמס ? תודה ושבת שלום. (ל"ת)
    יוסי 29/07/2016 17:18
    הגב לתגובה זו
  • זרוק מטבע (ל"ת)
    1 30/07/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    מישהו זוכר? 29/07/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    למה למה אתם לא מזכירים את כל הדברים האלה
  • 25.
    אם היינו אבל 29/07/2016 15:07
    הגב לתגובה זו
    הגרף מראה בבירור עליות נוספות אבל לצערי אנו מדינת חרטה ובורסת חרטה עם מחזורים אפסיים לכן מחזירים אותנו לרמות של ה 600 כי המחזורים הנוכחים מתאימים לשם ולא למדדים של 1700
  • 24.
    eli 29/07/2016 13:44
    הגב לתגובה זו
    מה אתה אומר על מנית מזור רובוטיקה בארץ ובחו"ל בתודה אלי
  • יוסף 30/07/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    גורביץ מנתח מניות ומדדים ללא שום בסיס וללא הוכחות שמה שהוא אומר באמת שווה משהו אף פעם הוא לא הציג לך תוצאות בתיק יחס בשטח ,הדף (או המסך במקרה זה ) סופג הכול נהג האוטובוס או מצחצח הנעלים יכול לאגיד לך אותו דבר כל עוד הוא לא יציג לך השגים שהוא השיג בעזרת השיטה שלו אין לזה שום ערך .בגרף כל אחד רואה את מה שהוא רוצה לראות ולא מראה לו מה באמת עומד לקרות שם בחוץ
  • 23.
    ניתוח תכני על (alj)אלון us (ל"ת)
    ביזן 29/07/2016 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    מה רע עשינו לך למה אתה מטעה אותנו (ל"ת)
    יצחק 29/07/2016 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    אייל אפשר ניתוח של בריינסוי בבקשה? (ל"ת)
    בני 29/07/2016 13:12
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    אלברט 29/07/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    באמת כל הכבוד לכם. אני מקפיד כל שישי לראות את הניתוח של גורביץ'.והתגובות שאני רואה כאן לפעמים פשוט מפגרות
  • 1 29/07/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    ומפגר אחרי שיטה הזוייה
  • 19.
    Karin A 29/07/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    גורביץ שלום רב בהמשך להבחנה שלך לגבי ה-1500 - אשמח אם תוכל להתייחס לגרף שנתי (5 שנים), האם אינך רואה התכנות לראש כתפיים? אני מניחה שאם אכן יתממש, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מהר בשורט לטווח ארוך?
  • לקארין 29/07/2016 13:22
    הגב לתגובה זו
    יחד עם גורביץ
  • יוסף פותר החלמות 29/07/2016 17:16
    הוא בדיוק כמו ציור רורשך .אין בו שום אינפורמציה חוץ מאשלייה של הידע .אז באמת שאין לה מה ללמוד היא וגם אתה יכול יכולים להטיל מטבע זה אותו דבר או לביט בכוכבים ולצייר מפה אסטרולוגית
  • 18.
    הוא מפחד או שותף לשחקנים בשוק ולא מגלה לכם שהכיוון למטה (ל"ת)
    גורביץ לא מגלה 29/07/2016 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    שי 29/07/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    נרות?פיבונצה?חוקן. קונים כשיש רעיון כלכלי ולא הימור רדוד. אפשר באותה מידה לנתח גרף של א ק ג ולהגיד ששיך למניה מסויימת. פשוט שטויות.
  • יוסף פותר החלמות 29/07/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    לאשלות את עצמם שהם יכולים לדעת משהוא מהעתיד מקווי הקפה של גורביץ בניתוח הקפה .
  • 16.
    לפי הטי-שרט שלו, ניתן להבין איזה "רווחים" יש לו.. (ל"ת)
    שלומי 29/07/2016 11:31
    הגב לתגובה זו
  • א 29/07/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    לפי חולצתו אתה שופט אותו? איני מכירו אבל אני מניח שהוא יכול לקנות את משקלך בזהב בלי להניד עפעף. ואם אתה באמת חושב שהוא מסכן. קנה לו חולצה חדשה והמיצווה עליך.
  • 15.
    ישראל 29/07/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    אפריקה ישראל
  • 14.
    משקיע 29/07/2016 10:43
    הגב לתגובה זו
    דווקא אותי מתחיל לעניין להתחיל לפתוח בשורט על ה SP ובכלל על השוק! תעודת סל סימבול TVIX תעודת סל שעוקבת אחרי ה VIX מאוד מעניינת
  • 13.
    טבע 17000 הא ???? (ל"ת)
    שמוליק 29/07/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    שימו לב 29/07/2016 10:19
    הגב לתגובה זו
    אוגוסט השחקנים הגדולים כבר עשו הכנות באירופה ובשאר המקומות בעולם ממזמן הרי היה צריך למכור אז איך מוכרים פשוט דוחפים בארהב למעלה ומוכרים בשאר המקומות בעולם טריליונים ועכשיו אחרי שהביא שיא במהלך חודש יולי בארהב שזה היה הפינלה של העליות חייבים לגמור אותו 1 אחוז למטה מהשיא או 2 לכל היותר ואז מגיע הנר של אוגוסט מתחילתו ועד סופו אדום דם אגב אלו הנרות שאוהב אדוני הנכבד
  • 11.
    פוטאש הוציאה אזהרת רווח האם חברות נוספות בדרך נוסח 2000 (ל"ת)
    אזהרת רווח 29/07/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אבקש התייחסות 29/07/2016 09:58
    הגב לתגובה זו
    צעקות העליות שלך והרצועות תודה
  • יוסף פותר החלמות 29/07/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    זה אותו דבר ואולי יותר טוב
  • 9.
    המבין 29/07/2016 09:56
    הגב לתגובה זו
    ם ומראה לנו רצועות וגלים ומה עם הרבעון הבא בארהב ומה עם אזהרת הרווח שפוטש הוציאה והאם עוד חברות בדרך להוציא אזהרות כאלה נוסח 2000 אה חכם גדול מחכה לתשובה
  • 8.
    אדון גורביביץ 29/07/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    אחוז למטה מהשיא ואתה רק צועק לנו עליות לגבי ארהב אתה גם טועה או ליתר דיוק מתחיל לטעות באחרים טעית אין ספור פעמים לגבי ארהב אתה צועק לנו כל שבוע יעלה יעלה יעלה זה גם אנחנו ידענו דבר איתנו על אירופה שדחפת אותנו בפנים ב 12000 בדקס דבר על המעוף שדחפת אותנו ב 1700 לגבי ארהב אתה מתחיל לטעות חמוד
  • 7.
    אדון גורביץ 29/07/2016 09:46
    הגב לתגובה זו
    בשנים האחרונות ולא היו איתנו בזמנים הקשים במדדים 200 ל 400 20 שנים הייתי מצפה לגלות אחריות ולהזהיר אותם שמקרים כמו שקורים שמדדים קופצים מ 200 ל 1730 עלייך להיות הגון ולהזהירם הרי אתה חווית את מפולת 2000 מניות הגיעו לתחתונים הרי אתה חווית את המפולות שלפני 2000 אז בבקשה ממך תפסיק להיות יהיר ותפסיק להגיד לי רצועות בולינגר ותפסיק להגיד לי הגל הרביעי והחמישי והשביעי גלים יש רק בים או בבריכת גלים ותהיה קצת יותר עם לב ואחראי ותזהיר אותם אנחנו עם ניסיון וותק הם צעירים שכל הונם נמצא במניות לאבד את ההון הזה בנוסף נדלן במחירים בשמיים הם יקרסו טוטאלית יא אדון חרטה נמאסת להןפיע לי מול העיניים כל שישי ולטעות דקס יעלה הוא יורד דקס יעלה הוא יורד מעוף יעלה הוא יורד מעוף ירד הוא עולה יא אדון בולינגר עם רצועות לך לחפש גלים בים
  • א 29/07/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    עד ל: יא אדון חרטה(מה פרוש חרטה?) כתבת סביר ואולי לעניין. ואז..באחת..התדרדרת.
  • אדם 29/07/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    אני חושב אתה צודק !!! לא נותנים לבורסות ליפול כמו פעם היו מדפיסים יותר מידי כסף.....המצב רע באירופה מאוד הבנקים נופליםםם אבל לא משפיע .... מתי הירידות החדות יגיעוjQuery20305885117338851382_1469787680484
  • אדם 29/07/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    אני חושב אתה צודק !!! לא נותנים לבורסות ליפול כמו פעם היו מדפיסים יותר מידי כסף.....המצב רע באירופה מאוד הבנקים נופליםםם אבל לא משפיע .... מתי הירידות החדות יגיעוjQuery20305885117338851382_1469787680484
  • 6.
    תודה על המידע .שבת שלום (ל"ת)
    HAKY1 29/07/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
  • על מה אתה מדבר איזה מידע למה מה הוא מדען חח עוד ליצן (ל"ת)
    איזה מידע 29/07/2016 09:49
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אבי 29/07/2016 08:46
    הגב לתגובה זו
    יהיה ירידות בקרוב כי הכל במכפיל 25
  • 4.
    זאת המניה שלא כדאי לפספס??????????? (ל"ת)
    בזק??? 29/07/2016 08:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שלומי 29/07/2016 08:37
    הגב לתגובה זו
    והרווחתי.אם הייתי שומע לך הייתי עם פחות כסף בעו"ש. אבל כיו תמיד ,אתה מנחש. לפעמים פוגע ולפעמים מפספס. מזכיר לך את הדקס. איך אמרת שהוא ירד ופתאום שפריץ לכיוון 11000. אתה אומר עליות. אבל קודם יהיו ירידות. את המידע הזה אתה לא יודע להעביר לציבור.
  • 2.
    אפי 29/07/2016 08:23
    הגב לתגובה זו
    היי, אשמח לשמוע ניתוח בשבוע הבא.
  • 1.
    חחח 29/07/2016 08:16
    הגב לתגובה זו
    למה כי הוא רק טועההההה ומטעה מתפרנס בחרטה
  • א 29/07/2016 16:42
    הגב לתגובה זו
    אתה איש קטן ועלוב.
  • 1 29/07/2016 18:33
    כואבת פשוט שובר לך את האשליות שאתה נמצא בהם לכן הוא איש גדול יותר ממך זה בטוח
וול סטריט בורסה מסחר
צילום: רוי שיינמן
בלוגסטריט

מה צפוי בשוק ב-2025? הטוב, הרע והמכוער

מחזוריות השווקים, ניתוח ה-S&P500 וכלבי הדאו – ההזדמנויות והאתגרים שצפויים למשקיעים בשנה הקרובה

זיו סגל |
הגענו למאמר האחרון של 2024. לפנינו שנה מרתקת. עשינו כאן הכנות לקראתה ואמשיך ללוות אתכם אל תוך 2025. היום נדבר על שלושה דברים. נתחיל בהערות של אחד המומחים הגדולים למחזוריות השווקים - לארי וויליאמס אותן תמצתתי מתוך וידאו שלו. נמשיך לעדכון הניתוח של ה - S&P500 שביום שישי לא רצה להמשיך לעלות ונסיים עם כלבי הדאו. לארי וויליאמס מצפה ש - 2025 תהיה שנה טובה אבל מאתגרת. מכנה את 2025 ״שוק קלינט איסטווד״. יהיה טוב, יהיה רע, יהיה מכוער.   

מה צפוי בצד של הטוב?

  - לא צפוי מיתון. - שוק התעסוקה אמור להיות בסדר, אולי קצת בעיות בתחילת השנה. - מבחינת מחזוריות השווקים אנחנו עדיין בגל שורי. - המוטיבציה של טראמפ בשנת הנשיאות הראשונה. 

מה הנקודות הרעות?

  - העליות החדות של 2024. פוטנציאל למכירות למימוש רווח. יש ״מוכרים בזירה״. - סיכוני מלחמות הסחר של טראמפ. - שגיונות אילון מאסק. - נכונות הפד ״לעזור״ לשוק היא בסימן שאלה. - אי וודאות לגבי פעילות הקונגרס. 

מה הנקודה המכוערת?

מדד Shiller Cap Ratio שפותח על ידי פרופ' רוברט שילר. זהו מדד להערכת שווי שוק המניות. הוא מחשב את היחס בין מחיר המניות בשוק לבין הרווחים המתואמים לאינפלציה ב-10 השנים האחרונות. יחס זה מספק מבט על שווי השוק ומשמש להשוואת רמות התמחור על פני ההיסטוריה. יחס גבוה עשוי להצביע על שוק שמתומחר יתר על המידה בעוד יחס נמוך עשוי להצביע על הזדמנויות השקעה. המכפיל של מניות הדאו ג׳ונס קרוב ל - 40. 50% מעל הממוצע על פי לארי וויליאמס. המשמעות היא פוטנציאל לתיקון של השוק או לפחות לכך שהוא לא יעלה. המשמעות היא שאו שיהיה גידול משמעותי ברווחי החברות או שיתחיל שוק דובי. ווילאמס מעריך ששוק דובי בדרך אבל עוד לא עכשיו. 


וויליאמס מעריך שב-2025 הדאו יניב תשואה חיובית אבל נמוכה מהתשואה הממוצעת והיא תעמוד על 4-5% אחוז. המשמעות היא שלא תהיה ריצה של השוק ש״לא נוכל לתפוס״ אותה אלה מהלכים מדודים. מדובר בהטיה שורית עם דגש על מסחר סווינג בין נקודות פסגה ושפל. וויליאמס מעריך שהחלק הראשון של השנה יהיה ירידות שערים ואז יגיעו עליות. בהתייחסות למניות ה-AI וויליאמס צופה חזרה לעליות מנקודת שפל באמצע פברואר. ביחס לביטקוין תהיה תנודתיות עם נקודת קניה טובה ביוני. בהתייחסות למצבה של ארצות הברית וויליאמס אופטימי. שורה תחתונה: שוק קשוח ב - 2025 עם הטיה לצד השורי.   התחזית של וויליאמס מסכמת טוב גם את נקודת המבט שלי.


זוכרים את תחזית גלי אליוט שנתתי שמסמנת את אזור ה - 6170 כיעד? מכיוון שלא מדובר במספר מדויק היא משתלבת עם האפשרות שוויליאמס מדבר עליה של עליית שוק מתונה השנה עם הרבה תנודתיות. אנחנו רואים את זה כבר עכשיו כשה - S&P500 מתנדנד סביב ה - 6000. המשמעויות עבורכם הן:   השקעה במדדים תהיה פחות אטרקטיבית השנה. כתבתי על כך פעמים אחדות בהקשר של חיסכון ארוך טווח. זמן לבחון שוב את טרנד ה - S&P500 ששטף את מדינתנו. יחס הסיכוי - סיכון (לרבות שוק דובי בהמשך וסיכוני ברבור שחור שתמיד קיימים) ותשואות האג״ח שמהוות אלטרנטיבה מחייב בחינה של אחוז ההשקעה שלכם במדדי ארה״ב לפחות בחיסכון ארוך הטווח ובייחוד אם אתם מעל גיל 60. את שיפור התשואות תוכלו לעשות בתיק המניות האישי בו תתמקדו בתעשיות החזקות, כמו תעופה עתידנית עליה כתבתי ביום חמישי, ובו תיישמו קצת מסחר סווינג. 

מה יהיה עם רמת ה - 6000?

נזכיר שהתחזית המאוזנת הנ״ל, של וויליאמס ושלי, היא בניגוד לתחזית של מרבית בתי ההשקעות הגדולים בוול סטריט שצופים שנה טובה. הימים הראשונים של ינואר ירמזו לנו על הלך הרוח אחרי שכולם יסיימו לסדר את התיקים שלהם לסוף השנה. נראה שירידות בתחילת ינואר, אם יהיו, יהיו סימן מדאיג. נגיע לזה כשנגיע.   שימו לב שכבר חודשיים ה - S&P500 עומד במקום. אם נתייחס רגע להערת החיסכון ארוך הטווח שנתתי המשמעות היא שחודשיים לא הרווחתם כסף באפיקי ה - S&P500. לא דרמטי לכשעצמו אבל כן ממחיש בעיה שיכולה להתעצם.


 דרך אגב, יש קרנות סל שמשלבות השקעה במדד עם כתיבת אופציות CALL. לתקופה כזו יכול להיות שהן מתאימות יותר גם להגדלת התשואה וגם לשיכוך הנזק מירידת השוק. זו דוגמה נוספת לצורך בניתוח סך ההשקעות שלכם.ן בראיה רחבה. אפשר גם, רעיונית - לא ייעוץ, ובכפוף לכך שאתם מבינים.ות טוב מה אתם עושים ויש לכם בטחונות מספיקים, לכתוב אופציות CALL עצמאית בחשבון המסחר שלכם כנגד האחזקות שלכם  ב- S&P500 (איפה שלא יהיו) וליצור לעצמכן את קרן הסל הזו בראיה רחבה של התיק.   עדכנתי את המיפוי של ה - S&P500. אתם רואים שהוא בתוך משולש ונתמך מעל אזור פער המחיר. התמיכה הזו מותירה סיכוי למהלך חיובי אל תוך ינואר. פריצה של קו המגמה היורד האדום תהיה סימן חיובי. שבירה של אזור התמיכה האופקי ואחריה קו המגמה העולה, אותו הזזתי קצת למעלה, תהיה סימן דובי.