הצרות בכביש 9 נמשכות: מע"צ הציעה לבעלי קרקעות פיצוי נמוך ב-35 מ' ש' מהערכות שמאי
הצרות בסלילת כביש 9 נמשכות. לאחר הכרעת בג"צ כי כי עד לבחינת חלופות אחרות לתוואי הכביש, ייסלל רק החלק המקשר בין כביש חוצה ישראל לכביש 4 ללא החיבור לכביש 2, עצר בית המשפט המחוזי בחיפה את כוונת החברה הלאומית לדרכים בישראל לשלם סכומים נמוכים משמעותית מהערכות השמאי המוסכם כפיצויים לבעלי קרקעות שהופקעו מידיהם לצורך סלילת כביש 9. ההפרשים בין שתי הערכות הפיצויים עומדת על כ-35 מיליון שקל.
כביש 9 הוא כביש רוחב שתוכנן להיסלל מדרום לחדרה ולחבר בין כביש החוף, כביש 4 וכביש חוצה ישראל. לאור העובדה שבעלי הקרקעות לא היו שבעי רצון מהפיצוי הנמוך אשר הועבר על ידי מע"צ, הוסכם למנות שמאי מוסכם, אשר יקבע את שיעור הפיצויים לו זכאים בעלי הקרקעות בגין ההפקעה.
לאחר בחינה ראשונית של הערכת הנזק לפיצויים, קבע השופט א. קיסרי כי "ישנו "פער של ממש" בין הסכומים אליהם הגיע שמאי מע"צ לבין הסכומים אליהם הגיע השמאי המוסכם, ועל כן נראה בשלב זה כי הסכומים אליהם הגיע השמאי המוסכם משקפים את האיזון הראוי". עוד ציין השופט כי טענות בעלי הקרקעות נראות לו יותר על פני טענותיה של מע"צ ועל כן קבע כי בשלב זה, מע"צ תשלם באופן מיידי מחצית מהסכומים אותם קבע השמאי המוסכם.
מבחינת מע"צ, סך הסכומים שהוצעו על ידה לפיצויים הסתכמו כולם בכ-10 מיליון שקל. מנגד הערכת השמאי המוסכם עומדת על כ-39 מיליון שקל. ההפרש בין שתי הערכות הפיצוי, העומד על כ-30 מיליון שקל, אינו כולל טענה נוספת אותה העלו עורכי הדין ממשרדו של צבי שוב, לפיה גובה הריבית לפיה מחשבת מע"צ את ההצמדה, בהתאם לחוק לתיקון דיני הרכישה לצרכי ציבור, תשכ"ד-1964, נמוך משמעותית מהדרוש, כך שלמעשה בעלי הקרקעות נפגעים ככל שחולף הזמן ומע"צ לא משלמת את הסכום הנתבע ו/או את חלקו.
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
