דוחות חזקים למרחב: הציגה גידול של כ-27% ברווח התפעולי וכ-24% ב- EBITDA
חברת מרחב מרכז חומרי בניה וקרמיקה, אשר בשליטת כתר פלסטיק וקרן פימי, היא החברה הראשונה שמפרסמת את תוצאותיה הכספיות לתקופה שהסתיימה ב-30 בספטמבר 2010.
המכירות בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו בכ-203 מיליון שקל בהשוואה לכ-185 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, המהווים גידול של כ-10%. המכירות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-71 מיליון שקל לעומת כ-66 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, המהווים גידול של כ-8%.
הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכם בכ-68.3 מיליון שקל (33.6% מהמכירות). זאת בהשוואה לכ-60 מיליון שקל (32.4% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, המהווים גידול של כ-14%. הרווח הגולמי ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-24.8 מיליון שקל (34.6% מהמכירות) לעומת כ-22.1 מיליון שקל (33.5% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-12%.
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכם בכ-26.5 מיליון שקל (13.0% מהמכירות), בהשוואה לרווח של כ-23.8 מיליון שקל (12.8% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, המהווים גידול של כ-11.2%. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-9.8 מיליון שקל (13.7% מהמכירות ). זאת לעומת כ-11.7 מיליון שקל (17.7% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי של השנה הקודמת נכללו הכנסות מיסים חד פעמיות בגובה של כ-2.9 מיליון שקל.
מרחב הידועה בזכות המותגים "חמת", "חמת מקלחונים", "חרסה" ו"ליפסקי", מייצרת ומשווקת מוצרים לענף הבניה בעיקר כלים סניטריים, ברזים ומוצרי אינסטלציה מפלסטיק. בתגובה לתוצאות הכספיות אמר אבנר נחום, מ"מ מנכ"ל מרחב וסמנכ"ל הכספים של הקבוצה כי: "הגידול במכירות הקבוצה לצד גידול מתון בהוצאות, הביא לשיפור בסכומי הרווח ובשיעורם גם בשנת 2010.