מקסוס MIfa7מקסוס MIfa7

מקסוס MIFA7 במבחן - חשמלית 7 מושבים ללא תחרות

המקסוס Mifa7 מספקת פתרון חשמלי מלא ללקוחות המבקשים רכבי שבעה מקומות. היא גם יוצרת תקדים בשוק המקומי כאשר היא מיובאת באופן סדיר על ידי שני יבואנים. 

יתרונות: מרווחת, שימושית, יעילה.

חסרונות: עיצוב, התנהגות כביש, מערכת שמע

ציון מסכם: 4.0
בסולם פולס, עם זאת, ייחודית וללא תחרות.

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה Mifa7 MAXUS

אחרי 48 שעות עם המקסוס Mifa 7 שנמסרה לי על ידי יבואן הרכב UMI אני מודה שאני חצוי. בהיבט הטהור כרכב ה Mifa7 לא מצטיינת, אבל המשימה שלה שונה. המשימה היא הובלת נוסעים בנינוחות ובחסכון, וכאן היא כן מצטיינת ועושה את עבודתה נאמנה, אז מה גובר? האם נכון לבחון רכב ספורט דו מושבי בהיבט של שימושיות למשפחה עם חמש נפשות, או לבחון אותו בהיבט של מה שהוא אמור לספק והאם הוא אכן מספק את חווית הנהיגה הספורטיבית?

נחזור למיפה 7 (Mifa 7) של מקסוס (Maxus) שהוא אחד המותגים של Saic הענקית. Saic עושים עוד מהלך מעניין בשוק המקומי כאשר בנוסף למותג הייצוא שלהם MG הנמצא בידי קבוצת לובינסקי, את הזיכיון לייבא את מותג Maxus הם מסרו לשלושה יבואנים בו זמנית, UMI, אוטו חן מקבוצת בליליוס וצ'יינה מוטורס.

הראשונה להשיק את סדרת ה - Mifa היתה UMI הוותיקה והמוכרת שהיא גם יבואנית דגמי שברולט, איסוזו ומותג פורטינג של דונגפנג, והשיקה לפני כחודש את ה - Mifa7 וה - Mifa9, שני וואנים, מובילי נוסעים ייעודיים עם בשורה גדולה בגיזרת המחיר.

אנחנו עם ה - Mifa7 ברמת הגימור פרימיום הבכירה, בהשוואה לרמת הגימור לקשרי שהיא דגם הכניסה.

העיצוב החיצוני שנוי במחלוקת. יש מי שמצא אותו מעניין ומרשים מאוד, ויש אנשים כמוני שמתאמץ מאוד לא לשחרר את כל מה שיש לי לומר על העסקת לקויי ראיה במחלקת העיצוב. בהגינות יש לומר כי כלל דגמי MAXUS שמיובאים לישראל כמה מספר שנים, 'אינם הברווזון הכי יפה באגם', רוצה לומר שגם ה- Mifa7 סובלת ממחלקת העיצוב של Saic ואולי אפילו מציגה התקדמות קלה לעומת מה שהורגלנו מהמותג בעבר.



            Mifa 7, קרדיט יואב פולס


מבט מהחזית מדגיש את כל ההקדמה למבחן, עם חזית אנכית, אטומה ברובה, שחלקה התחתון עם סבכה לכניסת אוויר. משני צידי החזית יחידות תאורה מלבניות אנכיות לחלוטין, ובתוכן יחידות לד לתאורה, ומעליהן פס לד אופקי. כאמור, לטעמי מוזר ופחות מוצלח, כאשר כבר ראינו עיצובי וואנים מרהיבים (יונדאי סטאריה, ואפילו טויוטה פריוויה של שנות ה 90'). מהצד מדובר בוואן גדול עם קווים זוויתיים, ידיות נסתרות, ושני צבעים – צבע המרכב עד קו החלונות, וחלונות, קורות וגג מושחרים. עוד נציין לטובה שתי דלתות הזזה הפותחות פתח רחב מאוד לטובת כניסה קלה לרכב.

מאחור דלת חמישית אנכית לחלוטין, ויחידות תאורה צרות ואנכיות משני צידי המרכב. מה שלא עבר חלק בחזית, בהחלט נאה מאחור.

פנים הרכב שימושי ונאה. מול הנהג לוח מחוונים בגודל 12.3'' והגה דו-חישורי עם מתגי שליטה על בקרת השיוט והמולטימדיה. מסך ראשי בגודל 12.3'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. אין מתג התנעה. נכנסתם (קילס מלא), לחיצה על דוושת המעצור והרכב ממתין לפקודתכם. האנדרואיד אוטו נכנס לפעולה מיידית. סביבת הנהג נקיה ונעימה. קונסולה רחבה מפרידה בין הנהג לנוסע, והיא כוללת משטח טעינה אלחוטי מתקן לשתי כוסות ותא סגור עצום בגודלו.  החומרים נאים למראה ומגע במקומות בהם נוגעים. הדשבורד העצום הנמתח קדימה עד השמשה יכול להיות משטח פעילות לתינוקות תאומים, אבל פחות נעים למגע. אבל צריך ממש ממש התתמתח כדי לגעת בו. דיפוני הדלתות נאים למדי וניכרת כאן מחשבה על עיצוב. מיקום מתגי החלונות החשמליים אינו מספיק מדוייק, והם היו צריכים להיות מעט יותר קדימה. עוד ברכב המבחן גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, שחלקו הקדמי גם נפתח. בדגם הלקשרי אין את התוספת הזו.


             Mifa 7 - סביבת נהג. קרדיט יואב פולס


מאחור מתחילה ה - Mifa7 להצדיק את קיומה כמוביל נוסעים והיא אוספת הרבה נקודות זכות. זוג מושבי קפטן גדולים ונוחים, על גבי מסילה הנעה קדימה / אחורה לטובת מרווח בשורת המושבים השלישית המכירה שלושה נוסעים, כמעט ללא איבוד רוחב. נכון שלשלושה מבוגרים בריאים בגופם יהיה מעט צפוף אבל עדיין מדובר במושב שיאכלס את החמות בנוחות.

ה - Mifa7 אינה רכב קטן, עם אורך כולל של 4.907 מטר, רוחב של 1.855, גובה של מעל 1.75 מטר (לטובת צילומים הבאתי הפעם גם שרפרף קטן שאוכל לנקות את הרכב טרם הצילומים גם בחלקו העליון) ורוחב של 1.885 מטר. בסיס הגלגלים מכובד למדי ועומד על 2.975 מטר. נפח תא המטען כאשר כל המושבים פתוחים 280 ליטר, וכשהשורה השלישית מקופלת 760 ליטר.



                                                                    Mifa 7 - תא נוסעים. קרדיט יואב פולס

ל - Mifa7 מנוע חשמלי בהספק של 245 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ, והנעה קדמית. המשמעות היא שלא חסר לרכב כוח בשום שלב. התאוצה מ 0 ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות. הסוללה ברכב המבחן שברמת גימור פרימיום הגבוהה בקיבולת של 90Kwh וטווח מוצהר של 480 ק"מ בתקן WLTP. בלקשרי הסוללה בקיבולת 77Kwh והטווח 410 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 130Kw.

בנסיעה מתגלה אופייה האמיתי של ה Mifa7 עם מתלים רכים מאוד ומדי, שלכאורה אמורים לספק רכות ונוחות לנוסעים ברכב, ולא לנהג. בנהיגה עירונית המתלים הרכים יהיו נהדרים לאלו שאוהבים את הרכב שלהם רך (מדי). מאידך, מעבר מהיר על פסי האטה עובר ברכות משהו, ועד שהגלגלים האחוריים מגיעים למכשול הקדמיים נמצאים כבר באיזור חיוג אחר, ואתם מזמן שכחתם מה היה. רק אם הגזמתם במהירות או שפס ההאטה שבור בחלקו הקדמי, אתם תקבלו חבטה קטנה מהתלה האחורי שיזכיר לכם להירגע. בכבישים מהירים, הרכות הזו נרשמת לחובת הרכב, עם מתלים שמעבירים לתא הנוסעים את כל המהמורות והגלים הקטנים שברכב עם מתלים מצויינים אתם לא מרגישים. הראיה לכך היא הקיה EV9 המשובחת שגם היא מובילת נוסעים אבל עם סט מתלים משובח. נכון, ה - EV9 עולה בדיוק פי שתיים מה Mifa7. 

עוד לחובת ה - Mifa7 זו מערכת בקרת היציבות שבפניה ארוכה ומהירה יחסית, נכנסת לפעולה שלי הרגישה מיותרת מאוד, אבל ל - Mifa7 כנראה הרגישה כנחוצה. הפעולה לוותה בעיקר ברעש שהיה מפחיד בהתחלה והרגיש כאילו משהו מתחכך בתחתית הרכב, ורק בפעם השניה שזה קרה הבנתי במה מדובר. חשוב לומר שלא מדובר באיזו פניה חדה במהירות מוגזמת אלא בהשתלבות בכביש מהיר בתוך מחלף, כלומר פניה ארוכה ומהירה, ולא חדה.

עוד ביקורת שלא חשבתי שאכתוב אותה על רכב ב - 2025 היא מערכת השמע, ספציפית הרמקולים. מזמן לא נתקלתי ברמקולים נחותים ברכב חדש, שאפילו אוזן של בוגר תותחנים מצליחה לזהות שאינם איכותיים מספיק.

צריכת החשמל של ה Mifa7  עמדה לאורך יומיים שלמים של מבחן עמדה על 18.9Kw ל 100 ק"מ, דבר שמביא אותנו לחישוב של 476 ק"מ עם הסוללה הגדולה, זהה לטווח המוצהר של 480 ק"מ, וללא שום נסיון לחסוך בחשמל.



                                                        Mifa 7, קרדיט יואב פולס

בתחום הבטיחות ה - Mifa7 מצויידת בשלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות וכאן אין הבדלים בין שתי רמות הגימור. בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7. במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap קיבל  הרכב ציון מקסימלי של חמישה כוכבים.

אבל נקודת החוזק הגדולה של ה  Mifa7 היא המחיר. דגם הלקשרי משווק במחיר של 215.0 אש"ח, ודגם הפרימיום במחיר של 250.0 אש"ח. ה - Mifa7 מביאה בשורה חשמלית ראויה לסגמנט ה 7 מקומות, במחיר זול מאשר של המתחרות מונעות הבנזין או הדיזל, ובהינתן שהיא חשמלית מלאה, עלויות השימוש בה יהיו משמעותית יותר נמוכות. הפתרון שהיא מספקת יהיה מדוייק מאוד גם לעולמות ציי הרכב, ואני צופה שהיא תככב גם בתחום הליסינג. כאן הוגן לציין כי ה Mifa7 משווקת גם באמצעות 'אוטו חן' במחירים של 213.0 אש"ח לדגם הלקשרי ו 247.0 אש"ח לדגם הפרימיום. כלומר יש כאן שני יבואנים רשמיים לאותו הרכב, ההפרש ביניהם אינו גדול, וללקוח יש אפשרות לבחור אצל איזה יבואן הוא יפתח את ההזמנה. אני מתחיל לאהוב את המצב הזה.

המתחרות של ה Mifa7 הן רכבי השבעה מקומות האחרים בשוק, הסקודה קודיאק החדשה במחיר של החל מ 216.5 אש"ח עם הנעת בנזין, מיצובישי אאוטלנדר במחיר של החל מ - 191.5אש"ח לדגם הכניסה הבסיסי, ניסאן אקסטרייל במחיר של החל מ - 210.0 אש"ח או צ'רי טיגו 8 במחיר של החל מ 187.0 אש"ח. ל - mifa7 תא נוסעים עדיף משמעותית על כולן והוא יהיה מוביל נוסעים יותר טוב. גם עלויות הדלק של המתחרות יתקזזו מהר מאוד לטובת החשמלית.

סיכום:

ה Mifa7 אולי לא רכב מצטיין, אבל היא תשנע נהג + שישה נוסעים בנוחות ובנינוחות, תוך שהיא תציג חסכון עלויות משמעותי. ת'כלס, אין לה היום תחרות.

ציון מסכם:

MAXUS MIFA7

נוחות

4

דינמיות

3

צריכת דלק / טווח חשמלי

5

איבזור

4

בטיחות

5

עיצוב

3

תמורה למחיר VFM

4

ממוצע

4.0

 


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מוני 30/01/2025 13:36
    הגב לתגובה זו
    כמו רוב הסיניות מוציאים מהר דגם שלא אפוי עד הסוף.יש לסינים עוד דרך ארוכה.....
  • 2.
    רכב מכוער מאחורה (ל"ת)
    מקס 29/01/2025 08:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צחי 29/01/2025 03:18
    הגב לתגובה זו
    על פניו נראה שמדובר בקלף מנצח
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.