ניב נינבורג מסביר: מה זה NFT
קראת, חקרת, התעניינת ועדיין לא הבנת? אתה באמת, אבל ממש לא לבד ה-NFT מסעיר את עולמות האמנות והקריפטו, אבל מה זה בעצם?, איך זה עובד בפועל? איך אפשר להרוויח מזה כסף? למה זה יסכן הכספים שלך ומה יקרה אם לא תאמץ לחלוטין את התופעה הזאת.
מה זה NFT?
השאלה הזאת מסעירה את העולם יותר יותר, לא רק את העולם הדיגיטלי אלא גם את עולם התרבות, מוסיקה, פיננסים ועוד תחומים רבים. יש תחושה של היסטריה סביב הנושא שלא כל כך ברור מה הוא ואנשים בעלי יכולות כספיות רצים להשקיע ולרכוש נכסים NFT.
אז מה זה בכלל?
ניב נינבורג עונה על השאלה שמסעירה את כולם ה - NFT, קיצור של Non-Fungible Token מטבע וירטואלי חד פעמי, NFT למעשה זכות וירטואלית או תעודה דיגיטלית המתבססת על טכנולוגיה בשם בלוקצ׳יין ביחד על המטבע הקריפטוגרפי אתריום. זו זכות שאנחנו רוכשים על יצירה של מישהו אחר לרוב אומנים. זו לא חייבת להיות אמנות, זה יכול להיות תמונה או אמוג׳י או גיף. זה יכול להיות כל דבר שנוצר ברשת - ציוץ בטוויטר או פוסט בפייסבוק, שידור של רגע חשוב בספורט, צילום של תמונה, ציור, קליפ וידאו, שיר, קטע מוסיקה ועוד. אם מי שיצר אותו מחליט שהוא מספיק שווה, הוא יכול פשוט למכור אותו. כלומר, את הזכות הווירטואלית עליו. כלומר, להפוך אותו ל־NFT. ה- NFT הוא חד פעמי ויחודי ולכן אין לו עוד אחד כמותו ואין אפשרות להחליף אותו, הוא מכיל מידע מקודד יחודי ולשמור על מקוריות ובלעדיות, כלומר להפוך יצירה ליצירה דיגיטלית עם חתימה של אותנטיות.
יצירות דיגיטליות ב NFT הן הזהב דיגיטלי המודרני
הגיף הידוע בשם ״ ניאן קאט״ , גיף של חתול פופ סטאר מצויר עף בחללית נמכר למשל בסכום עצום של 600,000 דולר. המוזיקאית הקנדית גריימס מכרה נכס NFT בשווי מוערך של 6 מיליון דולר תוך 20 דקות בלבד! ישנם עוד המון יצירות דיגיטליות שנמכרות בעולם בסכומי עתק. ניב נינבורג טוען שזה הפך לטרנד של מפורסמים בעיקר, למשל לברון ג׳יימס מכר את הקליפ שלו ב 200 אלף דולר!
אז מה זה בעצם NFT?
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
