1:0 לבן גביר על פייסבוק: תבטל את ההגבלות על החשבון שלו
חבר הכנסת איתמר בן גביר הוא אחד האנשים השנויים במחלוקת בציבוריות הישראלית, ובשנה האחרונה גם בבית המחוקקים. ואולם, הוא יודע למצוא את נקודות התורפה במלחמות שמנהלים נגדו הממסד וגופים אחרים, ולא אחת זוכה להצלחות בבית המשפט. כך קרה גם היום, כאשר המחוזי בירושלים קיבל בקשה שלו לבטל בשלב הזה את כל ההגבלות שפייסבוק הטילה על חשבון הפייסבוק שלו. הרשת החברתית לא תוכל גם להטיל הגבלות נוספות, עד לסיומו של הליך משפטי שמתקיים בין הצדדים. ח"כ בן גביר מסר: "חופש הביטוי ניצח".
בתחילת החודש הגיש בן גביר באמצעות עו"ד חננאל דורפמן, דרישה לבית המשפט במטרה לקבל סעדים ארעיים במעמד צד אחד. השופט אריה רומנוב קבע בהחלטתו היום כי "אין חולק על כך שהמשיבה הטילה הגבלות מסוימות על פעילות המבקשים בדף הפייסבוק שהם מחזיקים ומנהלים אצלה. בין הצדדים יש מחלוקת לגבי מועד הטלת ההגבלות, הסיבה להטלת ההגבלות, והיקפן".
בן גביר טוען כי ההגבלות הוטלו מטעמים פוליטיים ב"ניסיון לסתום פיות", וכי לאחרונה חלה החמרה בהגבלות שהמשיבה הטילה עליהם, וזאת, לטענתו של בן גביר, בשל מכתב שהוא שיגר לפייסבוק עם דרישה לפיצוי כספי בשל ההגבלות הללו, וכן התראה על כוונת המבקשים להגיש נגד המשיבה תביעה כספית.
העונש - כי גופשטיין נצפה בסרטון
במוקד הסכסוך הנוכחי, שני סרטוני וידאו שהפיץ בן גביר בעמוד הפייסבוק שלו על הקמת הלשכה הפרלמנטרית שלו במתחם שמעון הצדיק בשכונת שיח' ג'ארח במזרח ירושלים. בסרטונים נראה בנצי גופשטיין, יו"ר הארגון השנוי במחלוקת להב"ה. בפייסבוק טענו כי גופשטיין הוא "אחד האנשים המסיתים בישראל וכל מה שקשור לדברי שנאה ודברי שטנה" והוסיפו כי "אנשים שעומדים בראש ארגונים או שבעצמם תומכים בדברי שנאה ושטנה וגזענות, לא יכולים להיות חברים בפייסבוק ואם מישהו אפילו מזכיר אותם בפייסבוק ניתן לסלק אותם". זו בדיוק הנקודה בה נתלתה פייסבוק - כדי לפגוע בוויראליות של בן גביר: ההופעה של גופשטיין בסרטונים, הגם שלא דיבר ולא לקח בהם חלק פעיל.
- העימות בין המשטרה לאוצר מסלים: "ניצול ציני של לוחמי הימ”מ"
- פורום העסקים לנתניהו: "עצור את ההשתלחות המסוכנת של גורמים בקואליציה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך הדיונים, אמרו נציגי פייסבוק כי "התמונה שלו (של גופשטיין, א"כ) לא יכולה להיות בפייסבוק. אם ימצאו את התמונה היא תסולק כי הבן אדם הורחק בפייסבוק ואף אחד לא צריך לראות את זה".
הסנקציות נגד בן גביר: הורדת חשיפה
פייסבוק מסרה בבית המשפט כי פעלה בכמה אופנים בכל הנוגע להופעותיו של גופשטיין בסרטונים של בן גביר. הראשונה היא הסרת שני הסרטונים לצמיתות. השנייה היא הגבלת היקף החשיפה של דף הפייסבוק של המבקשים ב-25% למשל חודש (עד 22 במרץ, א"כ), והשלישית, היא מונעת מהמבקשים לשדר שידורים חיים למשך 30 ימים המסתיימים (גם כן עד 22 במרץ).
בן גביר חלק על טענת פייסבוק וטען כי היקף החשיפה קטן בשיעור של 60% ולא 25%, וכי פייסבוק מונעת ממנו להעלות תכנים, ולא רק לשדר שידורים חיים.
השופט רומנוב טען כי "אין חולק על כך שהמשיבה לא הודיעה למבקשים מעולם שהיא רואה בכל התייחסות אל מר גופשטיין כהפרה של תנאי השירות ושל כללי ההתנהגות של קהילת פייסבוק. ככל הידוע, המשיבה גם לא עשתה פרסום כלשהו שמבהיר לחברי הקהילה את השקפתה בנושא זה. ממילא היא לא הבהירה כי התייחסות של מי מקהילת פייסבוק אל מר גופשטיין עלולה להיתקל בסנקציות מצידה". השופט אף ציין כי "במהלך הדיון אמר המבקש בעניינו של מר גופשטיין: 'אני חושב שעשו לו עוול, אך זה לא קשור, מהרגע שיש איתו משפט אני לא מעלה תכנים שלו. לא מעלה נאומים שלו, לא מעלה אמירות ודיבורים שלו ודברים הקשורים לבנצי שאני יודע שיש להם בעיה...".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
השופט הוסיף כי "מבלי להיכנס לעומקם של הדברים, אני סבור כי סיכויי התביעה של המבקשים אינם מבוטלים כלל" והוסיף כי "הבאתי לעיל חלק מדברי המבקש בדבר הנזקים הנגרמים למבקשים כתוצאה מההגבלות שהמשיבה הטילה עליהם, ובעיקר ההגבלות השנייה והשלישית. מדברי המבקש עולה, כי להגבלות אלו שתי תוצאות: האחת, הן מונעות ממנו להביא את דברו לציבור שלו ולהיות איתו בקשר יומיומי, חי, ושוטף. והשנייה, הן מונעות מהציבור לפנות אליו, בין היתר, לצורך סיוע ועזרה בבעיות של יום יום. מכאן, שהותרת הצו על כנו, לכל הפחות בעניין ההגבלות השנייה והשלישית, תמשיך להסב למבקשים נזק משמעותי. מנגד, אם בסופו של יום התביעה תתקבל, ניתן יהיה לחדש את ההגבלות לתקופת הזמן שנותרה, היינו עד לתום 30 הימים... אשר לעיקר עניינה של הבקשה, אני מחליט להיעתר לבקשת המבקשים ואני מורה למשיבה להסיר לאלתר את כל ההגבלות שהטילה על המבקשים, מסוג כלשהו, וזאת עד למתן פסק דין בתובענה העיקרית או עד למתן החלטה אחרת". כמו כן נקבע כי פייסבוק תישא בהוצאות הבקשה של בן גביר בסך 7,500 שקלים.
- 6.שרה 15/05/2022 11:13הגב לתגובה זוצודק בן גביר, זכותו להביע את דעותיו כמו כל אחד אחר, השמאל הצבוע והדו פרצופי מוכן לשמוע דעות של שונאי ישראל אבל לא של בן גביר.האם זו לא סתימת פיות היכן "יפיי נפש"????
- 5.יהווית 06/03/2022 22:57הגב לתגובה זולעניות דעתי האיש הוא גזען חלאתי.
- שרה 15/05/2022 11:11הגב לתגובה זווחבריך בשמאל אינם גזענים????
- 4.בן גביר...איש יקר (ל"ת)עזרא 06/03/2022 18:26הגב לתגובה זו
- 3.גופשטין ובן גביר מגדולי המסיתים בישראל (ל"ת)הפעם FB צודקת 06/03/2022 17:48הגב לתגובה זו
- 2.עדי 06/03/2022 16:58הגב לתגובה זומלך בן גביר .פייס בוק כמו אנטישמים אחרים סורס ודומיהם. מנסים למחוק/להשמיד מי שלא חושב כמוהם. צחנה
- 1.התקשורת מסקרת את בן גביר סיקור לא הוגן ולא ישר. (ל"ת)עמי 06/03/2022 16:56הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.63% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
