בועז ביסמוט
צילום: אלכסנדר כץ

לעולם לא תטוסי לבד: כשהעורך הראשי לוקח לעצמו ג'אנקט

בניגוד למה שהיה נהוג עד כה, העורך הראשי של ישראל היום, בועז ביסמוט, בחר לשלוח את עצמו לנסיעת תוכן שיווקי למשחק ליגת האלופות הערב במדריד, וכבר פרסם טקסט על האוהדים שהגיעו עמו במטוס. בתקשורת הספורט וגם בעיתון עצמו הרימו גבה על המהלך  
רביב שכטר | (4)

תופעת הג'אנקטים היא תופעה מוכרת בעולם העיתונות בשני העשורים האחרונים: חברה מסחרית כלשהי רוצה לקדם איזשהו מוצר שלה ובמקום לקנות שטח פרסום היא מטיסה כתב או עורך מאחד או כמה כלי תקשורת ומקבלת בתמורה כתבה או כתבות מפרגנות, שהדבר היחידי שמבדיל אותן מתוכן מערכתי היא שורה בתחתית הטקסט שבה כתוב כי הכותב היה אורח של החברה.

 

מסתבר שעכשיו תעשיית הג'אנקטים חודרת גם לתחום הספורט וכבר השבוע ובשבוע הבא מטיסה חברת הבת של ישראייר, "טיק טיק" המתמחה בתחום הכרטיסים לאירועי ספורט, עיתונאים ממספר כלי תקשורת למשחקי שמינית הגמר של ליגת האלופות.

 

אלא שבניגוד לנוהל הרגיל, שבו מי שטס לסקר אירועים כאלה הם בדרך כלל כתבים או עורכים זוטרים יותר, שזו הדרך לצ'פר אותם, החליט העורך הראשי של ישראל היום, בועז ביסמוט, לקחת לעצמו את הטיסה ואת סיקור המשחק בין ליברפול לאתלטיקו מדריד, וכבר הבוקר התפרסם טור שלו בעיתון שבו סיפר על טיסת ישראייר המלאה באוהדים ישראלים שנוסעים למשחק.

 

אלא שבעולם הספורט וגם בתוך המערכת שלו עצמו הורמו לא מעט גבות על כך שהעורך הראשי, שמשתכר יותר מכל שאר העיתונאים במערכת, לוקח לעצמו את הטיסה היוקרתית וחינמית.

 

בעלי הזיכרון החד, בוודאי יודעים כי גם בשנה שעברה, כשליברפול העפילה לגמר ליגת האלופות באותה העיר ובאותו איצטדיון, בחר ביסמוט, שידוע כאוהד שרוף של הקבוצה, לשלוח את עצמו כשליח העיתון למשחק ולא את אחד מכתבי הספורט בעיתון.

 

חלק מגופי תקשורת האחרים שקיבלו את ההצעה מישראייר בחרו לדחות אותה. כלי התקשורת שהחליטו כן להיענות להצעה שולחים כולם עובדים במדור הספורט, כמו ב"וואלה" לדוגמא, שם מי שייסע הוא עורך הספורט דוד רוזנטל.

 

"האמת שהייתי קצת נבוך בשביל ביסמוט", אמר הבוקר גורם המעורה בתחום, "זו הפעם הראשונה שבה עורך ראשי של גוף תקשורת כל כך גדול חתום על טקסט עם הגילוי הנאות הזה שמראה שמדובר בתוכן שיווקי רק כדי לא לשלם כמה מאות דולרים על כרטיסי הטיסה והכרטיסים למשחק".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תקשורת עויינת 19/02/2020 17:02
    הגב לתגובה זו
    הוא שם בכיס הקטן את כל הבכיינים
  • 3.
    חוסר עמוד שידרה ויושרה (ל"ת)
    ישראלה 19/02/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רועי 19/02/2020 12:07
    הגב לתגובה זו
    ביסמוט כבר שנים נוסע למשחקים שלהם
  • 1.
    נו באמת 18/02/2020 16:15
    הגב לתגובה זו
    אבל היה לו ממי ללמוד. נתניהו הוא ממציא שיטת הקמצנות. ביסמוט הוא תלמיד נאמן של רבו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.