על אפה של המלכה: התוכניות הגדולות של "המותג" הארי ומייגן
במהלך אירוסיה לנסיך הארי בינואר 2018, יצאה מייגן מרקל לבושה בג'ינס סקיני שחור של מותג וולשי קטן בשם "Hiut Denim", כשבלוגר אופנה הצליח לזהות את הג'ינס כ"היוט", המידע התפשט במהירות ברחבי האינטרנט והעניין במותג הרקיע שחקים. בתוך חודשים הייתה ל"היוט" רשימת המתנה של שלושה חודשים, כמו גם תקציב לעבור למפעל גדול יותר ולהעסיק עובדים נוספים.
מדובר בהישג מדהים עבור מותג שמטרתו המוצהרת הייתה להחזיר את ייצור הג'ינס לעיירה הוולשית הקטנה קרדיגן, שמאות תושביה איבדו את מקום עבודתם כשהמפעל של הכפר נסגר בשנת 2002.
סיפור ההצלחה של "היוט" אינו חריג. כך למשל, כשמרקל יצאה עם תיק יד של המעצב סטרת'ברי, כל הפריטים מהדגם נמכרו תוך 11 דקות. יש לציין כי מאז הוכרז על אירוסיה לנסיך הארי, מרקל שילמה על רכישותיה בעצמה וגם לא הסכימה לקבל מתנות.
יחד עם זאת היא עדיין הוכיחה עצמה כנכס בעל ערך עבור מותגים: "היא נוגעת בזה, וזה הופך לזהב", אמרה ל"אדוויק" כריסטין רוס, מנהלת האתר Meghan’s Mirror העוקב אחרי הסגנון האופנתי של הדוכסית. "האפקט של מייגן אכן התקיים שוב ושוב. מותגים שונים רואים תנועה אדירה במכירות באתר בכל פעם שמייגן נראית עם אחד מהמוצרים שלהם".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זוג הדוכסים מסאסקס הוכיח זה מכבר את ערכו עם השפעה מסיבית וחובקת עולם: כמעט 2 מיליארד איש צפו בחתונתם מ-2018 חשבון האינסטגרם שלהם גרף מיליון עוקבים בפחות מ- 24 שעות לאחר פתיחתו וכיום עומד על יותר מ-10 מיליון עוקבים.
מלבד זאת כמה מהמותגים הגדולים בעולם כבר הצליחו לרתום את השניים: הנסיך הארי עובד על סדרה העוסקת בבריאות הנפש עם אופרה ווינפרי עבור Apple TV + , ומרקל עלתה השבוע לכותרות לקראת השתתפותה בדיבוב של דיסני. את התשלום עבור עבודתם הם מתכננים לתרום לארגון צדקה לשימור פילים.
יש להודות שעוד לפני שנכנסה בשערי הארמון, מרקל הייתה פופולארית. חשבון האינסטגרם שלה, עד למחיקתו בינואר 2018 מנה שלושה מיליון עוקבים. למרקל ככל הנראה גם חוש עסקי מפותח: ביולי שנה שעברה הגישו הזוג בקשה לסימן רשום של המותגSussex Royal . הבקשה אושרה בדצמבר, וצפויה להכנס לתוקף בשבועות הקרובים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
"עוד לפני שמייגן הצטרפה למשפחת המלוכה, היא הייתה משפיענית", אמרה ריסה לייק, שותפה בסוכנות המשפיענים Digital Brand Architects, "ההצטרפות למשפחת המלוכה פשוט הזניקה אותה למעמד אחר לגמרי בקנה מידה בינלאומי".
עוד לא ידוע כיצד ייראה הפרק הבא בחייהם, אבל אם לשפוט לפי הישגיהם עד כה, אפשר לנחש: "בהתחשב בפרופיל הגבוה שלהם, יש להניח שהם יבחרו עם אילו מותגים לעבוד" ציין ג'יימי רירדון, מנכ"ל ומייסד משותף של פלטפורמת שיווק המשפיענים "Find Your Influence". לדבריו, מותגים בתחום הלייף סטייל, ביוטי, אופנה והמשפחה והתיירות יביעו עניין. עם זאת, סביר להניח שהמותגים עמם הזוג יבחר לעבוד דווקא ימשיכו את הקו הפילנתרופי בו השניים נקטו עד כה, כמו סדרת Apple TV + או עבודת הדיבוב לדיסני.
- 2.ערן 20/01/2020 11:24הגב לתגובה זואתם יודעים שאין דבר כזה "על אפה", כן? זה ניב שלא ניתן להפריד את חלקיו, כן?
- 1.רון 19/01/2020 22:39הגב לתגובה זומיגן תצליח.אין ספק. האם הארי עבד בחייו יום אחד? לא. האם ניתוק מבני משפחתו במולדת יהיה קל? לא נחייה וניראה

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.