הנסיך הארי ומייגן מרקל
צילום: מתוך וויקיפדיה

על אפה של המלכה: התוכניות הגדולות של "המותג" הארי ומייגן

הנסיך הארי ומייגן מרקל הפכו לאחד המותגים החזקים בעולם. עם 10 מיליון עוקבים באינסטגרם, סימן רשום משלהם ובקרוב עצמאות כלכלית, היציאה לחירות עומדת להשתלם 
אייס | (2)

במהלך אירוסיה לנסיך הארי בינואר 2018, יצאה מייגן מרקל לבושה בג'ינס סקיני שחור של מותג וולשי קטן בשם "Hiut Denim", כשבלוגר אופנה הצליח לזהות את הג'ינס כ"היוט", המידע התפשט במהירות ברחבי האינטרנט והעניין במותג הרקיע שחקים.  בתוך חודשים הייתה ל"היוט" רשימת המתנה של שלושה חודשים, כמו גם תקציב לעבור למפעל גדול יותר ולהעסיק עובדים נוספים.

 

מדובר בהישג מדהים עבור מותג שמטרתו המוצהרת הייתה להחזיר את ייצור הג'ינס לעיירה הוולשית הקטנה קרדיגן, שמאות תושביה איבדו את מקום עבודתם כשהמפעל   של הכפר נסגר בשנת 2002. 

סיפור ההצלחה של "היוט" אינו חריג. כך למשל, כשמרקל יצאה עם תיק יד של המעצב סטרת'ברי, כל הפריטים מהדגם נמכרו תוך 11 דקות. יש לציין כי מאז הוכרז על אירוסיה לנסיך הארי, מרקל שילמה על רכישותיה בעצמה וגם לא הסכימה לקבל מתנות.

יחד עם זאת היא עדיין הוכיחה עצמה כנכס בעל ערך עבור מותגים: "היא נוגעת בזה, וזה הופך לזהב", אמרה ל"אדוויק" כריסטין רוס, מנהלת האתר Meghan’s Mirror העוקב אחרי הסגנון האופנתי של הדוכסית. "האפקט של מייגן אכן התקיים שוב ושוב. מותגים שונים רואים תנועה אדירה במכירות באתר בכל פעם שמייגן נראית עם אחד מהמוצרים שלהם".

זוג הדוכסים מסאסקס הוכיח זה מכבר את ערכו עם השפעה מסיבית וחובקת עולם: כמעט 2 מיליארד איש צפו בחתונתם מ-2018 חשבון האינסטגרם שלהם גרף מיליון עוקבים בפחות מ- 24 שעות לאחר פתיחתו וכיום עומד על יותר מ-10 מיליון עוקבים. 

מלבד זאת כמה מהמותגים הגדולים בעולם כבר הצליחו לרתום את השניים: הנסיך הארי עובד על סדרה העוסקת בבריאות הנפש עם אופרה ווינפרי עבור Apple TV + , ומרקל עלתה השבוע לכותרות לקראת השתתפותה בדיבוב של דיסני. את התשלום עבור עבודתם הם מתכננים לתרום לארגון צדקה לשימור פילים.

יש להודות שעוד לפני שנכנסה בשערי הארמון, מרקל הייתה פופולארית. חשבון האינסטגרם שלה, עד למחיקתו בינואר 2018 מנה שלושה מיליון עוקבים. למרקל ככל הנראה גם חוש עסקי מפותח: ביולי שנה שעברה הגישו הזוג בקשה לסימן רשום של המותגSussex Royal . הבקשה אושרה בדצמבר, וצפויה להכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"עוד לפני שמייגן הצטרפה למשפחת המלוכה, היא הייתה משפיענית", אמרה ריסה לייק, שותפה  בסוכנות המשפיענים Digital Brand Architects, "ההצטרפות למשפחת המלוכה פשוט הזניקה אותה למעמד אחר לגמרי בקנה מידה בינלאומי".

עוד לא ידוע כיצד ייראה הפרק הבא בחייהם, אבל אם לשפוט לפי הישגיהם עד כה, אפשר לנחש: "בהתחשב בפרופיל הגבוה שלהם, יש להניח שהם יבחרו עם אילו מותגים לעבוד" ציין ג'יימי רירדון, מנכ"ל ומייסד משותף של פלטפורמת שיווק המשפיענים "Find Your Influence". לדבריו, מותגים בתחום הלייף סטייל, ביוטי, אופנה והמשפחה והתיירות יביעו עניין. עם זאת, סביר להניח שהמותגים עמם הזוג יבחר לעבוד דווקא ימשיכו את הקו הפילנתרופי בו השניים נקטו עד כה, כמו סדרת Apple TV +  או עבודת הדיבוב לדיסני.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ערן 20/01/2020 11:24
    הגב לתגובה זו
    אתם יודעים שאין דבר כזה "על אפה", כן? זה ניב שלא ניתן להפריד את חלקיו, כן?
  • 1.
    רון 19/01/2020 22:39
    הגב לתגובה זו
    מיגן תצליח.אין ספק. האם הארי עבד בחייו יום אחד? לא. האם ניתוק מבני משפחתו במולדת יהיה קל? לא נחייה וניראה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.