הנסיך הארי ומייגן מרקל
צילום: מתוך וויקיפדיה

על אפה של המלכה: התוכניות הגדולות של "המותג" הארי ומייגן

הנסיך הארי ומייגן מרקל הפכו לאחד המותגים החזקים בעולם. עם 10 מיליון עוקבים באינסטגרם, סימן רשום משלהם ובקרוב עצמאות כלכלית, היציאה לחירות עומדת להשתלם 
אייס | (2)

במהלך אירוסיה לנסיך הארי בינואר 2018, יצאה מייגן מרקל לבושה בג'ינס סקיני שחור של מותג וולשי קטן בשם "Hiut Denim", כשבלוגר אופנה הצליח לזהות את הג'ינס כ"היוט", המידע התפשט במהירות ברחבי האינטרנט והעניין במותג הרקיע שחקים.  בתוך חודשים הייתה ל"היוט" רשימת המתנה של שלושה חודשים, כמו גם תקציב לעבור למפעל גדול יותר ולהעסיק עובדים נוספים.

 

מדובר בהישג מדהים עבור מותג שמטרתו המוצהרת הייתה להחזיר את ייצור הג'ינס לעיירה הוולשית הקטנה קרדיגן, שמאות תושביה איבדו את מקום עבודתם כשהמפעל   של הכפר נסגר בשנת 2002. 

סיפור ההצלחה של "היוט" אינו חריג. כך למשל, כשמרקל יצאה עם תיק יד של המעצב סטרת'ברי, כל הפריטים מהדגם נמכרו תוך 11 דקות. יש לציין כי מאז הוכרז על אירוסיה לנסיך הארי, מרקל שילמה על רכישותיה בעצמה וגם לא הסכימה לקבל מתנות.

יחד עם זאת היא עדיין הוכיחה עצמה כנכס בעל ערך עבור מותגים: "היא נוגעת בזה, וזה הופך לזהב", אמרה ל"אדוויק" כריסטין רוס, מנהלת האתר Meghan’s Mirror העוקב אחרי הסגנון האופנתי של הדוכסית. "האפקט של מייגן אכן התקיים שוב ושוב. מותגים שונים רואים תנועה אדירה במכירות באתר בכל פעם שמייגן נראית עם אחד מהמוצרים שלהם".

זוג הדוכסים מסאסקס הוכיח זה מכבר את ערכו עם השפעה מסיבית וחובקת עולם: כמעט 2 מיליארד איש צפו בחתונתם מ-2018 חשבון האינסטגרם שלהם גרף מיליון עוקבים בפחות מ- 24 שעות לאחר פתיחתו וכיום עומד על יותר מ-10 מיליון עוקבים. 

מלבד זאת כמה מהמותגים הגדולים בעולם כבר הצליחו לרתום את השניים: הנסיך הארי עובד על סדרה העוסקת בבריאות הנפש עם אופרה ווינפרי עבור Apple TV + , ומרקל עלתה השבוע לכותרות לקראת השתתפותה בדיבוב של דיסני. את התשלום עבור עבודתם הם מתכננים לתרום לארגון צדקה לשימור פילים.

יש להודות שעוד לפני שנכנסה בשערי הארמון, מרקל הייתה פופולארית. חשבון האינסטגרם שלה, עד למחיקתו בינואר 2018 מנה שלושה מיליון עוקבים. למרקל ככל הנראה גם חוש עסקי מפותח: ביולי שנה שעברה הגישו הזוג בקשה לסימן רשום של המותגSussex Royal . הבקשה אושרה בדצמבר, וצפויה להכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"עוד לפני שמייגן הצטרפה למשפחת המלוכה, היא הייתה משפיענית", אמרה ריסה לייק, שותפה  בסוכנות המשפיענים Digital Brand Architects, "ההצטרפות למשפחת המלוכה פשוט הזניקה אותה למעמד אחר לגמרי בקנה מידה בינלאומי".

עוד לא ידוע כיצד ייראה הפרק הבא בחייהם, אבל אם לשפוט לפי הישגיהם עד כה, אפשר לנחש: "בהתחשב בפרופיל הגבוה שלהם, יש להניח שהם יבחרו עם אילו מותגים לעבוד" ציין ג'יימי רירדון, מנכ"ל ומייסד משותף של פלטפורמת שיווק המשפיענים "Find Your Influence". לדבריו, מותגים בתחום הלייף סטייל, ביוטי, אופנה והמשפחה והתיירות יביעו עניין. עם זאת, סביר להניח שהמותגים עמם הזוג יבחר לעבוד דווקא ימשיכו את הקו הפילנתרופי בו השניים נקטו עד כה, כמו סדרת Apple TV +  או עבודת הדיבוב לדיסני.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ערן 20/01/2020 11:24
    הגב לתגובה זו
    אתם יודעים שאין דבר כזה "על אפה", כן? זה ניב שלא ניתן להפריד את חלקיו, כן?
  • 1.
    רון 19/01/2020 22:39
    הגב לתגובה זו
    מיגן תצליח.אין ספק. האם הארי עבד בחייו יום אחד? לא. האם ניתוק מבני משפחתו במולדת יהיה קל? לא נחייה וניראה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״