הפדיחה של פייסבוק: באג במערכת הפיל קמפיינים של מפלגות
מודעות הפרסום הפוליטיות של המפלגות והמועמדים המתמודדים בבחירות היו אמורות לרוץ מאתמול (יום ב') תחת הוראות הכלי החדש לשקיפות מודעות פוליטיות של פייסבוק ולאחר הליך זיהוי ואישור של הקמפיינרים שעומדים מאחורי הפרסום. למרות הניסיונות של צוותי המפלגות להשלים את ההליך, באג במערכת של פייסבוק לא מאפשר זאת, ומאתמול, כבר למעלה מ-15 שעות שאין קמפיינים פוליטיים ממומנים ברשת החברתית בעקבות תקלה זו.
בין המפלגות שמודעות הפרסום שלהן ירדו מהאוויר ברשת החברתית נמנות 2 המפלגות שמובילות בסקרים: הליכוד בראשות נתניהו וכחול לבן בראשות גנץ ולפיד. כך למשל בחיפוש בספריית המודעות בעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו מופיעות כל המודעות הפוליטיות הממומנות כ"לא פעילות" לצד הודעת פייסבוק שמסבירה כי "מודעה זאת הוצגה ללא כתב ויתור. לאחר שהצגת המודעה התחילה, קבענו שהמודעה קשורה לפוליטיקה ולסוגיות בעלות חשיבות לאומית והיא מצריכה את התווית. המודעה הוסרה".
כך גם בעמוד הפייסבוק של הימין החדש שבחיפוש בספריית המודעות הפוליטיות, שבו פייסבוק משקפת לכל הציבור את הקמפיינים הממומנים של המפלגות, מופיעות כמעט כל המודעות כ"לא פעילות". אותו דבר ניתן לראות בעמוד הפייסבוק של מרצ וכולנו. המפלגה היחידה שבעמוד הפייסבוק שלה ניתן למצוא מלאי רחב של מודעות פעילות היא מפלגת העבודה.
- טאקאיצ’י בדרך לראשות הממשלה ביפן - המניות מזנקות והין נופל
- אינפלציה, אורז וטראמפ: יפן הולכת לבחירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד. "אין מודעות להצגה" בספריית המודעות הפוליטיות
בעמוד הפייסבוק של נתניהו. ההסבר של פייסבוק על כך ש"המודעה הוסרה"
גורמים בתעשיית הפרסום המעורים בפרטים אומרים לאייס שלא לייחוס: "עקרונית, פייסבוק רשלנית. הם באו ואמרו שהם רוצים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור ולבצע שקיפות מלאה, ומאותו הרגע זו סאגה מטורפת של באגים. אתה לא יכול להעלות קמפיינים אם אתה לא מאושר ויש להם באג אז אתה לא יכול להשלים את טופס האישור".
נכון לעכשיו, מודעות הפרסום הפוליטיות וסרטי הווידאו של המפלגות שמופיעים בפייסבוק הם אלו שלא מומנו ומשותפות באופן אורגני. הבעיה שבעקבותיה הוסרו המודעות נוגעת לכל מה שמומן במסגרת קמפיין הבחירות ולמרבה צערן של המפלגות מדובר ברוב העבודה.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
עוד מספר הגורם לאייס, כי "פייסבוק פתחו הליך אישור בשישי והתאריך הסופי היה אמור להיות ביום שני. היה לנו משישי עד שני להשלים תהליכים שלוקחים 48 ו-72 שעות שזה לא מספיק זמן וזה עוד כשהכל עובד חלק. יש שם כל מיני בעיות שהם בעצמם, הנציגים, לא יודעים להתמודד איתן וזה לא תלוי בהם". לטענתו "מאתמול בשש בערב אין כמעט קמפיין פוליטי ממומן באוויר".
"רשלנות פייסבוקית קלאסית"
מטבע הדברים, התסכול של אנשי הפרסום שעובדים כבר שנים מול פייסבוק שוב צף ועולה עם הטענה שחוזרת על עצמה, לפיה "אין עם מי לדבר". לדברי הגורם שסיפר לאייס על ההתרחשות מאחורי הקלעים: "זאת רשלנות פייסבוקית קלאסית וזו לא פעם ראשונה שקורה כזה דבר עם פייסבוק, שמוצר לא מושק כמו שצריך ויש באגים. כולנו כבר רגילים ולא מופתעים והם מצידם לא מתחמקים כי הם יודעים שזה מהצד שלהם. הבעיה אתם היא שהם מדברים בעברית אבל מאשימים את הגויים בבעיות. אין עם מי לדבר לשם וזאת תמיד הבעיה מול מערכות מסוג קונגלומרט כאלו, להבדיל מגוגל ששם, וזה לזכותם, כשהם משיקים מוצר הוא כמעט בלי באגים והם יודעים לתת תמיכה".
מפייסבוק נמסר: "חלק מנציגי המפלגות חוו באג בתהליך הרישום לכלי. מדובר בכלי טכנולוגי חדש ולכן באגים עשויים לקרות. אנחנו מבינים את חשיבות הפרסום בימי בחירות, לכן אנחנו עובדים מהר כדי לטפל בתקלה ועומדים בקשר עם נציגי כל המפלגות".
- 2.מומחה לקנוניות 23/03/2019 07:55הגב לתגובה זואתם נותנים יד למונופול
- 1.שמח 19/03/2019 17:15הגב לתגובה זומחיר הביד למודעות יירד כל עוד לא תיפתר התקלה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
