הפדיחה של פייסבוק: באג במערכת הפיל קמפיינים של מפלגות
מודעות הפרסום הפוליטיות של המפלגות והמועמדים המתמודדים בבחירות היו אמורות לרוץ מאתמול (יום ב') תחת הוראות הכלי החדש לשקיפות מודעות פוליטיות של פייסבוק ולאחר הליך זיהוי ואישור של הקמפיינרים שעומדים מאחורי הפרסום. למרות הניסיונות של צוותי המפלגות להשלים את ההליך, באג במערכת של פייסבוק לא מאפשר זאת, ומאתמול, כבר למעלה מ-15 שעות שאין קמפיינים פוליטיים ממומנים ברשת החברתית בעקבות תקלה זו.
בין המפלגות שמודעות הפרסום שלהן ירדו מהאוויר ברשת החברתית נמנות 2 המפלגות שמובילות בסקרים: הליכוד בראשות נתניהו וכחול לבן בראשות גנץ ולפיד. כך למשל בחיפוש בספריית המודעות בעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו מופיעות כל המודעות הפוליטיות הממומנות כ"לא פעילות" לצד הודעת פייסבוק שמסבירה כי "מודעה זאת הוצגה ללא כתב ויתור. לאחר שהצגת המודעה התחילה, קבענו שהמודעה קשורה לפוליטיקה ולסוגיות בעלות חשיבות לאומית והיא מצריכה את התווית. המודעה הוסרה".
כך גם בעמוד הפייסבוק של הימין החדש שבחיפוש בספריית המודעות הפוליטיות, שבו פייסבוק משקפת לכל הציבור את הקמפיינים הממומנים של המפלגות, מופיעות כמעט כל המודעות כ"לא פעילות". אותו דבר ניתן לראות בעמוד הפייסבוק של מרצ וכולנו. המפלגה היחידה שבעמוד הפייסבוק שלה ניתן למצוא מלאי רחב של מודעות פעילות היא מפלגת העבודה.
- טאקאיצ’י בדרך לראשות הממשלה ביפן - המניות מזנקות והין נופל
- אינפלציה, אורז וטראמפ: יפן הולכת לבחירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד. "אין מודעות להצגה" בספריית המודעות הפוליטיות
בעמוד הפייסבוק של נתניהו. ההסבר של פייסבוק על כך ש"המודעה הוסרה"
גורמים בתעשיית הפרסום המעורים בפרטים אומרים לאייס שלא לייחוס: "עקרונית, פייסבוק רשלנית. הם באו ואמרו שהם רוצים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור ולבצע שקיפות מלאה, ומאותו הרגע זו סאגה מטורפת של באגים. אתה לא יכול להעלות קמפיינים אם אתה לא מאושר ויש להם באג אז אתה לא יכול להשלים את טופס האישור".
נכון לעכשיו, מודעות הפרסום הפוליטיות וסרטי הווידאו של המפלגות שמופיעים בפייסבוק הם אלו שלא מומנו ומשותפות באופן אורגני. הבעיה שבעקבותיה הוסרו המודעות נוגעת לכל מה שמומן במסגרת קמפיין הבחירות ולמרבה צערן של המפלגות מדובר ברוב העבודה.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
עוד מספר הגורם לאייס, כי "פייסבוק פתחו הליך אישור בשישי והתאריך הסופי היה אמור להיות ביום שני. היה לנו משישי עד שני להשלים תהליכים שלוקחים 48 ו-72 שעות שזה לא מספיק זמן וזה עוד כשהכל עובד חלק. יש שם כל מיני בעיות שהם בעצמם, הנציגים, לא יודעים להתמודד איתן וזה לא תלוי בהם". לטענתו "מאתמול בשש בערב אין כמעט קמפיין פוליטי ממומן באוויר".
"רשלנות פייסבוקית קלאסית"
מטבע הדברים, התסכול של אנשי הפרסום שעובדים כבר שנים מול פייסבוק שוב צף ועולה עם הטענה שחוזרת על עצמה, לפיה "אין עם מי לדבר". לדברי הגורם שסיפר לאייס על ההתרחשות מאחורי הקלעים: "זאת רשלנות פייסבוקית קלאסית וזו לא פעם ראשונה שקורה כזה דבר עם פייסבוק, שמוצר לא מושק כמו שצריך ויש באגים. כולנו כבר רגילים ולא מופתעים והם מצידם לא מתחמקים כי הם יודעים שזה מהצד שלהם. הבעיה אתם היא שהם מדברים בעברית אבל מאשימים את הגויים בבעיות. אין עם מי לדבר לשם וזאת תמיד הבעיה מול מערכות מסוג קונגלומרט כאלו, להבדיל מגוגל ששם, וזה לזכותם, כשהם משיקים מוצר הוא כמעט בלי באגים והם יודעים לתת תמיכה".
מפייסבוק נמסר: "חלק מנציגי המפלגות חוו באג בתהליך הרישום לכלי. מדובר בכלי טכנולוגי חדש ולכן באגים עשויים לקרות. אנחנו מבינים את חשיבות הפרסום בימי בחירות, לכן אנחנו עובדים מהר כדי לטפל בתקלה ועומדים בקשר עם נציגי כל המפלגות".
- 2.מומחה לקנוניות 23/03/2019 07:55הגב לתגובה זואתם נותנים יד למונופול
- 1.שמח 19/03/2019 17:15הגב לתגובה זומחיר הביד למודעות יירד כל עוד לא תיפתר התקלה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
