פייסבוק
צילום: iStock

הפדיחה של פייסבוק: באג במערכת הפיל קמפיינים של מפלגות

בפייסבוק דרשו להשלים הליך אישור וזיהוי עד יום ב'. במפלגות התלוננו שההליך נתקע בגלל באג שלא נמצא לו פתרון, מה שהוביל להורדת המודעות. גורם: "רשלנות פייסבוקית קלאסית"
משה בנימין | (2)

מודעות הפרסום הפוליטיות של המפלגות והמועמדים המתמודדים בבחירות היו אמורות לרוץ מאתמול (יום ב') תחת הוראות הכלי החדש לשקיפות מודעות פוליטיות של פייסבוק ולאחר הליך זיהוי ואישור של הקמפיינרים שעומדים מאחורי הפרסום. למרות הניסיונות של צוותי המפלגות להשלים את ההליך, באג במערכת של פייסבוק לא מאפשר זאת, ומאתמול, כבר למעלה מ-15 שעות שאין קמפיינים פוליטיים ממומנים ברשת החברתית בעקבות תקלה זו.

בין המפלגות שמודעות הפרסום שלהן ירדו מהאוויר ברשת החברתית נמנות 2 המפלגות שמובילות בסקרים: הליכוד בראשות נתניהו וכחול לבן בראשות גנץ ולפיד. כך למשל בחיפוש בספריית המודעות בעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו מופיעות כל המודעות הפוליטיות הממומנות כ"לא פעילות" לצד הודעת פייסבוק שמסבירה כי "מודעה זאת הוצגה ללא כתב ויתור. לאחר שהצגת המודעה התחילה, קבענו שהמודעה קשורה לפוליטיקה ולסוגיות בעלות חשיבות לאומית והיא מצריכה את התווית. המודעה הוסרה".

כך גם בעמוד הפייסבוק של הימין החדש שבחיפוש בספריית המודעות הפוליטיות, שבו פייסבוק משקפת לכל הציבור את הקמפיינים הממומנים של המפלגות, מופיעות כמעט כל המודעות כ"לא פעילות". אותו דבר ניתן לראות בעמוד הפייסבוק של מרצ וכולנו. המפלגה היחידה שבעמוד הפייסבוק שלה ניתן למצוא מלאי רחב של מודעות פעילות היא מפלגת העבודה. 

עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד. "אין מודעות להצגה" בספריית המודעות הפוליטיות

בעמוד הפייסבוק של נתניהו. ההסבר של פייסבוק על כך ש"המודעה הוסרה"

גורמים בתעשיית הפרסום המעורים בפרטים אומרים לאייס שלא לייחוס: "עקרונית, פייסבוק רשלנית. הם באו ואמרו שהם רוצים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור ולבצע שקיפות מלאה, ומאותו הרגע זו סאגה מטורפת של באגים. אתה לא יכול להעלות קמפיינים אם אתה לא מאושר ויש להם באג אז אתה לא יכול להשלים את טופס האישור". 

 

נכון לעכשיו, מודעות הפרסום הפוליטיות וסרטי הווידאו של המפלגות שמופיעים בפייסבוק הם אלו שלא מומנו ומשותפות באופן אורגני. הבעיה שבעקבותיה הוסרו המודעות נוגעת לכל מה שמומן במסגרת קמפיין הבחירות ולמרבה צערן של המפלגות מדובר ברוב העבודה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עוד מספר הגורם לאייס, כי "פייסבוק פתחו הליך אישור בשישי והתאריך הסופי היה אמור להיות ביום שני. היה לנו משישי עד שני להשלים תהליכים שלוקחים 48 ו-72 שעות שזה לא מספיק זמן וזה עוד כשהכל עובד חלק. יש שם כל מיני בעיות שהם בעצמם, הנציגים, לא יודעים להתמודד איתן וזה לא תלוי בהם". לטענתו "מאתמול בשש בערב אין כמעט קמפיין פוליטי ממומן באוויר". 

 

"רשלנות פייסבוקית קלאסית"

מטבע הדברים, התסכול של אנשי הפרסום שעובדים כבר שנים מול פייסבוק שוב צף ועולה עם הטענה שחוזרת על עצמה, לפיה "אין עם מי לדבר". לדברי הגורם שסיפר לאייס על ההתרחשות מאחורי הקלעים: "זאת רשלנות פייסבוקית קלאסית וזו לא פעם ראשונה שקורה כזה דבר עם פייסבוק, שמוצר לא מושק כמו שצריך ויש באגים. כולנו כבר רגילים ולא מופתעים והם מצידם לא מתחמקים כי הם יודעים שזה מהצד שלהם. הבעיה אתם היא שהם מדברים בעברית אבל מאשימים את הגויים בבעיות. אין עם מי לדבר לשם וזאת תמיד הבעיה מול מערכות מסוג קונגלומרט כאלו, להבדיל מגוגל ששם, וזה לזכותם, כשהם משיקים מוצר הוא כמעט בלי באגים והם יודעים לתת תמיכה".

מפייסבוק נמסר: "חלק מנציגי המפלגות חוו באג בתהליך הרישום לכלי. מדובר בכלי טכנולוגי חדש ולכן באגים עשויים לקרות. אנחנו מבינים את חשיבות הפרסום בימי בחירות, לכן אנחנו עובדים מהר כדי לטפל בתקלה ועומדים בקשר עם נציגי כל המפלגות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מומחה לקנוניות 23/03/2019 07:55
    הגב לתגובה זו
    אתם נותנים יד למונופול
  • 1.
    שמח 19/03/2019 17:15
    הגב לתגובה זו
    מחיר הביד למודעות יירד כל עוד לא תיפתר התקלה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.