פייסבוק
צילום: iStock

הפדיחה של פייסבוק: באג במערכת הפיל קמפיינים של מפלגות

בפייסבוק דרשו להשלים הליך אישור וזיהוי עד יום ב'. במפלגות התלוננו שההליך נתקע בגלל באג שלא נמצא לו פתרון, מה שהוביל להורדת המודעות. גורם: "רשלנות פייסבוקית קלאסית"
משה בנימין | (2)

מודעות הפרסום הפוליטיות של המפלגות והמועמדים המתמודדים בבחירות היו אמורות לרוץ מאתמול (יום ב') תחת הוראות הכלי החדש לשקיפות מודעות פוליטיות של פייסבוק ולאחר הליך זיהוי ואישור של הקמפיינרים שעומדים מאחורי הפרסום. למרות הניסיונות של צוותי המפלגות להשלים את ההליך, באג במערכת של פייסבוק לא מאפשר זאת, ומאתמול, כבר למעלה מ-15 שעות שאין קמפיינים פוליטיים ממומנים ברשת החברתית בעקבות תקלה זו.

בין המפלגות שמודעות הפרסום שלהן ירדו מהאוויר ברשת החברתית נמנות 2 המפלגות שמובילות בסקרים: הליכוד בראשות נתניהו וכחול לבן בראשות גנץ ולפיד. כך למשל בחיפוש בספריית המודעות בעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו מופיעות כל המודעות הפוליטיות הממומנות כ"לא פעילות" לצד הודעת פייסבוק שמסבירה כי "מודעה זאת הוצגה ללא כתב ויתור. לאחר שהצגת המודעה התחילה, קבענו שהמודעה קשורה לפוליטיקה ולסוגיות בעלות חשיבות לאומית והיא מצריכה את התווית. המודעה הוסרה".

כך גם בעמוד הפייסבוק של הימין החדש שבחיפוש בספריית המודעות הפוליטיות, שבו פייסבוק משקפת לכל הציבור את הקמפיינים הממומנים של המפלגות, מופיעות כמעט כל המודעות כ"לא פעילות". אותו דבר ניתן לראות בעמוד הפייסבוק של מרצ וכולנו. המפלגה היחידה שבעמוד הפייסבוק שלה ניתן למצוא מלאי רחב של מודעות פעילות היא מפלגת העבודה. 

עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד. "אין מודעות להצגה" בספריית המודעות הפוליטיות

בעמוד הפייסבוק של נתניהו. ההסבר של פייסבוק על כך ש"המודעה הוסרה"

גורמים בתעשיית הפרסום המעורים בפרטים אומרים לאייס שלא לייחוס: "עקרונית, פייסבוק רשלנית. הם באו ואמרו שהם רוצים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור ולבצע שקיפות מלאה, ומאותו הרגע זו סאגה מטורפת של באגים. אתה לא יכול להעלות קמפיינים אם אתה לא מאושר ויש להם באג אז אתה לא יכול להשלים את טופס האישור". 

 

נכון לעכשיו, מודעות הפרסום הפוליטיות וסרטי הווידאו של המפלגות שמופיעים בפייסבוק הם אלו שלא מומנו ומשותפות באופן אורגני. הבעיה שבעקבותיה הוסרו המודעות נוגעת לכל מה שמומן במסגרת קמפיין הבחירות ולמרבה צערן של המפלגות מדובר ברוב העבודה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עוד מספר הגורם לאייס, כי "פייסבוק פתחו הליך אישור בשישי והתאריך הסופי היה אמור להיות ביום שני. היה לנו משישי עד שני להשלים תהליכים שלוקחים 48 ו-72 שעות שזה לא מספיק זמן וזה עוד כשהכל עובד חלק. יש שם כל מיני בעיות שהם בעצמם, הנציגים, לא יודעים להתמודד איתן וזה לא תלוי בהם". לטענתו "מאתמול בשש בערב אין כמעט קמפיין פוליטי ממומן באוויר". 

 

"רשלנות פייסבוקית קלאסית"

מטבע הדברים, התסכול של אנשי הפרסום שעובדים כבר שנים מול פייסבוק שוב צף ועולה עם הטענה שחוזרת על עצמה, לפיה "אין עם מי לדבר". לדברי הגורם שסיפר לאייס על ההתרחשות מאחורי הקלעים: "זאת רשלנות פייסבוקית קלאסית וזו לא פעם ראשונה שקורה כזה דבר עם פייסבוק, שמוצר לא מושק כמו שצריך ויש באגים. כולנו כבר רגילים ולא מופתעים והם מצידם לא מתחמקים כי הם יודעים שזה מהצד שלהם. הבעיה אתם היא שהם מדברים בעברית אבל מאשימים את הגויים בבעיות. אין עם מי לדבר לשם וזאת תמיד הבעיה מול מערכות מסוג קונגלומרט כאלו, להבדיל מגוגל ששם, וזה לזכותם, כשהם משיקים מוצר הוא כמעט בלי באגים והם יודעים לתת תמיכה".

מפייסבוק נמסר: "חלק מנציגי המפלגות חוו באג בתהליך הרישום לכלי. מדובר בכלי טכנולוגי חדש ולכן באגים עשויים לקרות. אנחנו מבינים את חשיבות הפרסום בימי בחירות, לכן אנחנו עובדים מהר כדי לטפל בתקלה ועומדים בקשר עם נציגי כל המפלגות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מומחה לקנוניות 23/03/2019 07:55
    הגב לתגובה זו
    אתם נותנים יד למונופול
  • 1.
    שמח 19/03/2019 17:15
    הגב לתגובה זו
    מחיר הביד למודעות יירד כל עוד לא תיפתר התקלה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.