חותמים 24 שנים: מה המשדר הכי נצפה ומי המפרסם המוביל?
עוד כמה שעות תירשם היסטוריה בתחום התקשורת הישראלית, עם החשכת המסך בערוץ 2 בתום 24 שנות פעילות (מאז 4 בנובמבר 1993) והיציאה ל-3 ערוצים מסחריים חדשים - קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר (אפיק 14). אז אחרי חוסר הוודאות לגבי הפיצול, ורקע לפני חוסר הוודאות כיצד יכולים להתקיים 3 ערוצים בשוק הטלוויזיה המקומי, הגענו לשלב הסיכומים, עם נתונים על רייטינג ופרסום, פרזנטורים ומותגים.
בעזרתן של הזכייניות (ומהלילה – הערוצים) קשת ורשת, ונתי יעקובי – מנכ"ל חברת יפעת בקרת פרסום, ליקטנו נתונים, למשל של הרייטינג של התכניות מאז החלה מדידת התכניות על ידי הוועדה למדרוג ב-1999.
אז קבלו את הנתונים שכל פיצול אינו שלם בלעדיהם
* המשדר הנצפה ביותר בערוץ 2 אי פעם הוא פרק בתכנית מאסטר שף 3 של קשת שהניב ב-29 בינואר 2013 לא פחות מ-46.6%, והוא כמובן גם הגמר הגבוה ביותר של תכניות ריאליטי.
* ועדיין, המשדר הכי נצפה בישראל מאז תחילת המדידה הוא דווקא הארוויזיון שנערך בישראל ב-1999, והניב 49% (!!!) לערוץ 1.
- צפו: קמפיין ה"סופר-אפליקציה" של פנגו בכיכובה של שני כהן
- אחרי הדחיה בשל הפיגוע באלעד: ארץ נהדרת סגרה עונה עם 18.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
* במספר צופים - ההשקה של האח הגדול 4 של קשת משכה 1.532 מיליון צופים – ב-1 בינואר 2012, והוא פרק ההשקה עם הכי הרבה צופים.
* וגם במספר צופים – פרק הגמר של המרוץ למיליון 4 של רשת ב-2015 משך 1.439 מיליון צופים, והוא פרק הגמר עם הכי הרבה צופים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
גמר מאסטר שף 3 עם ג'קי אזולאי, סלמה פיומי ותום פרנץ (צילום: רועי ברקוביץ')
* הדקה הנצפית ביותר בתולדות ערוץ 2 הייתה ב-29 בינואר 2013, באותו גמר מאסטר-שף, הדחתה של ג'קי אזולאי בשעה 22:14 הניבה 52.3% רייטינג.
* תכנית הריאליטי הנצפית ביותר מתחילת המדידה היא האח הגדול 4 עם 41.1% רייטינג ממוצע עונתי ב-2012.
* ההשקה הגבוהה ביותר לתכנית חדשה היא האח הגדול 4 עם 45.5% רייטינג – ב-1 בינואר 2012.
* העימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיציק מרדכי בתכנית משעל חם ב-1999 (עם המשפט האלמותי "תסתכל לי בעיניים") הניב 43.6%, וכנראה את הפסדו של נתניהו בהמשך לאהוד ברק בבחירות.
העימות בין נתניהו למרדכי. "תסתכל לי בעיניים" בדקה 47:55
* הסדרה מרחק נגיעה של רשת היא סדרת הדרמה היומית הנצפית ביותר מאז תחילת המדידה – עם ממוצע של 28.9%.
* מי רוצה להיות מיליונר של רשת עם יורם ארבל, הניב את הפרק הגבוה ביותר לשעשועון ששודר בערוץ 2 מאז תחילת מדידה – 37.2%, בשנת 2000.
* אבל השעשועון הנצפה ביותר מאז תחילת המדידה הוא דווקא מונית הכסף של קשת עם ממוצע עונתי של 25.1%.
* בשידור חי עם דן שילון של רשת אי-שם בשנות ה-90, הייתה תכנית האירוח הנצפית ביותר בערוץ 2 עם ממוצע צפייה של 36% ושייר של 62%.
המעגל ליום העצמאות עם נתניהו ופרס
* העונה ה-5 של אבודים עם צופית גרנט היא העונה הנצפית ביותר לתכנית תעודה בתולדות ערוץ 2, מאז תחילת המדידה. התכנית רשמה ממוצע של 29.5%.
* הדוקו ריאליטי בוס בהסוואה רשם שיא רייטינג לז'אנר זה עם ממוצע עונתי של 34.1% ושיא צופים לפרק – 852 אלף.
* סרט הדוקו ענת אלימלך – הסיפור רשם שיא נתח צפייה לערב בז'אנר זה – עם שייר של 68.5% מצופי הטלוויזיה.
* בלתי הפיך של רשת היא השקת הדרמה הקומית החדשה הגבוהה ביותר של 34%.
* ואילו השקתה של קצרים רשמה שיא רייטינג מאז תחילת המדידה עבור דרמה קומית – 35.2%.
* הסדרה הנצפית ביותר מתחילת המדידה היא רמזור 3 של קשת עם ממוצע עונתי של 30.9%.
* העונה ה-18 של עובדה היא העונה הגבוהה ביותר מבחינת ממוצע עונתי של תכנית תחקיר ואקטואליה - כשרשמה 26.5% בשנים 2011-2012.
* משדר החדשות הנצפה ביותר הוא מדגם הבחירות של חדשות 2 ב-22 בינואר 2013 שהניב 44.7% עם 1.295 מיליון צופים.
* באותו ערב שודרה גם מהדורת בחירות מיוחדת של ארץ נהדרת שהניבה 38.7% ו-1.1 מיליון צופים.
* אגב, תכנית הבידור והאירוח הנצפית ביותר מתחילת המדידה היא ארץ נהדרת 9 ב-2012 עם 35.2% ממוצע עונתי.
* ב-7 השנים האחרונות, מאז 2010, משדר ערוץ 2 (על 2 זכייניותיו) 141 דקות פרסום ביום (שעתיים ו-21 דקות) מול 121 דקות בערוץ 10.
* שטראוס ופרוקטר אנד גמבל הן המפרסמות החוזרות בעוצמה בכל שנה בטבלת 5 המובילות בערוץ 2 והן מפרסמות בממוצע בשנה כ-30 שעות פרסום כל אחת. לצידן מופיעות סנו, סופר פארם, מפעל הפיס, HOT, קוקה קולה ישראל, המשביר החדש לצרכן, תנובה ועוד.
* למרות שרוב המפרסמים מופיעים בקשת וברשת, איתרנו כמה מהם שמסיבות כאלה ואחרות שומרים נאמנות רק לזכיין אחד: השנה לדוגמא ניתן היה לראות את הפרסומות לאפליקציות איזי וסמארט אייר רק בקשת, ואילו אופטיקה הלפרין ודן דיזיין סנטר פרסמו רק ברשת.
* אגב, גם בין ערוץ 10 וערוץ 2 יש שונות. בין המפרסמים שהיה ניתן לראות השנה בתשדירים בערוץ 10 ולא בערוץ 2 ניתן למנות את ביתילי, הולמס פלייס ופקטורי 54, ואילו בין המפרסמים שניתן היה לראות השנה בתשדירים בערוץ 2 ולא בערוץ 10 ניתן למנות את אופנת MANIA, רשת IDIGITAL וארקיע.
* מספר התכניות השונות בערוץ 2 בשנה הוא כ-380, בעוד בערוץ 10 הוא עומד על 289. אבל שימו לב לפרט המעניין הזה: כ-78% מכלל הפרסומות השנה בערוץ 2 היו תשדירים במקבץ ואילו 22% היו חסויות, לעומת 73% פרסומות שהיו תשדירים במקבץ השנה בערוץ 10 ו-27% חסויות.
* ערוץ 2 גם הפך כמה מפורסמים למפורסמים הרבה יותר, ואנו מדברים כמובן על הפרזנטורים בפרסומות. 3 הפרזנטורים הבולטים בשנה האחרונה במספר המותגים אותם ייצגו היו: יעל גולדמן שכיכבה בפרסומות לאופנת גולף, אל-על, גינדי תל אביב וסבוקלם, רותם סלע שכיכבה בפרסומות לאופנת קסטרו, דן דיזיין סנטר וטורנדו ושלום מיכאשווילי שכיכב בפרסומות ל-EASY2GIVE, HOT ופריגת.
מככב בפרסומות
חינוך צופים, וגם הזדמנויות חדשות
"הפיצול הקרב בערוץ 2 והפיכתם של קשת ורשת לערוצי שידור במשרה מלאה בערוצים 12 ו-13 מטלטלים את ענף הפרסום, תכנון המדיה ותעשיית הטלוויזיה", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "בשבועות האחרונים עסוקות הזכייניות באובססיביות בחינוך שוק - של מי 'המרוץ למיליון', 'X פקטור', 'ארץ נהדרת' ו'מאסטר שף'. חינוך השוק מקרין גם על ענף החוצות שמזמן לא ידע כזו עדנה וביקוש שכאלה: המדינה כולה מלאה בשלטי חוצות עם תכניות ושיוכן האפיקי".
לדבריו, "גם המשרדים המתמחים בקניית ובתכנון מדיה יאלצו לסגל לעצמו הנחות מוצא חדשות ולהתמודד עם מציאות פריסה חדשה של ריץ' ותדירות, תוך כדי שהן מרעננים את המודלים שלהם. הפיצול של קשת ורשת מעלה שאלות כלכליות לא פשוטות הנשאלות בקול רם: האם עוגת הפרסום בטלוויזיה תגדל? האם יש מקום ל-3 ערוצי ברודקאסט מסחריים מלאים? אין ספק כי במידה וההוצאה לפרסום בטלוויזיה לא תגדל למרות הרחבת מלאי זמן האוויר, הערוצים ייכנסו לקשיים ולו מהסיבה הפשוטה שההוצאות שלהן עומדות לגדול. יחד עם זאת", אומר יעקובי, "בכל איום יש הזדמנות והבשורה של הזכייניות יכולה להגיע מ-2 משני כיוונים: אישור בזק מתבקש של התוכן השיווקי שמתבצע כיום באופן לא מוסדר ולא אפקטיבי, והבאת קהלים חדשים למסך, בעיקר בני נוער שהם גולת הכותרת של פלטפורמות הווידאו אונליין דוגמת יוטיוב. תוכן שיווקי מוסדר והבאת קהלים חדשים למסך הטלוויזיה, שווים הרבה כסף, והם יהיו השמן בגלגלי הטלוויזיה המסחרית של הדור הבא".
- 1.יוני 01/11/2017 01:17הגב לתגובה זואולי עכשיו אני אקנה טלויזיה אחרי 6 שנים
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
