אודיותר// החגיגה הדיגיטלית ליובל שנים ל-Radio1 של BBC
השילוב בין קהל מאזינים מחובר ותכני אודיו בדיגיטל לרבות סטרימינג, ערוצי מוזיקה, תכניות מוקלטות, פודקאסט וכדומה, תופסים יותר ויותר תפקיד מרכזי בחיינו. המהפכה האודיו-דיגיטלית כוללת הזדמנויות מרתקות לתחנות הרדיו המסורתיות ולמפרסמים הנהנים ממפגש איכותי עם קהלים מבוקשים - המאזינים המחוברים.
לרגל חגיגות ה-50 ל-Radio1, התחנה המובילה מבית BBC, דרור גנות, יעסוק הפעם ביובל הבא בתחנות הרדיו.
אז מזל טוב! Radio1 היא אחת מתחנות הרדיו המשפיעות ביותר בעולם. והשנה היא חוגגת 50 שנה! שידורי התחנה שהחלו ביום שבת 30 בספטמבר 1967 בשעה 7:00, מלווים עד היום עשרות מיליוני אוזניים בבריטניה ובכל העולם. התחנה שמהווה סמן איכותי, מקצועי ומשפיע לתעשיית הבידור והמוזיקה בעולם, משדרת בעיקר תכני מוזיקה מעודכנת ומכוונת מאז ומעולם לאנשים צעירים בגילם ו/או ברוחם, אין אמן בעולם שלא היה עושה הכל בכדי להיכנס לרשימות ההשמעה של התחנה הבריטית, להתארח באחת מתכניות הדגל או רק לקבל אזכור קצרצר לסינגל או אלבום חדש שייצר.
מיקס ג'ינגלים של BBC1
לרגל חגיגות ה-50, מקימה התחנה ערוץ פופ-אפ Radio1 VINTAGE, ערוץ וינטג' דיגיטלי שישדר למשך 3 ימים שידורים מהעבר לצד תכניות מיוחדות המשלבות שדרנים מכל הזמנים ועוד. ביום היובל עצמו - 30 בספטמבר הקרוב, יתקיים שידור מיוחד בתכנית הבוקר במסגרתו יארח השדרן
- הצרות של ה-BBC: תבוטל אגרת הטלוויזיה בבריטניה
- עסקאות נדל"ן מסחרי בבני ברק: 80 שקל למ"ר במתחם BBC בבני ברק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חוגגים 50
ועד כאן חגיגות. מנהל התחנה בן קופר (Ben Cooper) אמר בראיון: "אנחנו חיים בעולם שונה מאד מזה שגדלנו בו... הסמארטפון בן 10 ואנו מכורים לטלפונים הניידים שלנו. Radio1 צריך לוודא להמשיך ולהביא קהלים חדשים, צעירים ומגוונים, זה צריך להיות על גבי המובייל. זו הסיבה שאימצנו את אסטרטגיית להקשיב, לצפות, לשתף".
* אודיותר// לטור על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט - לחצו כאן
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

כולם מבינים ש-Radio1 היא התחנה שתסבול יותר ויותר מהמעבר לפלטפורמות הדיגיטליות מכיוון שליבת המאזינים של התחנה הינם צעירים - והם נוטשים את השידורים החיים ועוברים לשירותי מוזיקה אונדימנד, לערוצי סטרימינג, פודקאסטים ועוד. זאת ועוד, בכל העולם רואים שהשימוש המוגבר בסמארטפון ופריסת מכשירים המחוברים בבית ובמשרד, כלי הרכב המחוברים לאינטרנט מתקיימת בכל שכבות הגילאים כך שהכל ברור. קופר מדגיש בראיון כי נתוני RAJAR לא משקפים את ההאזנה האמיתית של Radio1 שכן אינם לוקחים בחשבון את ההאזנה והמעורבות (engagement) הדיגיטלית.
גם כאן קופר צודק. הרדיו לא משתנה, ההאזנה לרדיו משתנה! המאזינים עוברים לדיגיטל, אנשים מאזינים לתכנים שהם בוחרים ממגוון מקורות, וכאן צריך לפרגן ל-BBC שכבר לפני 3 שנים למדו וחקרו את השינויים ההתנהגותיים העתידים וגיבשו את אסטרטגיית הדיגיטל Listen, watch, share” " (עליה כתבתי באייס ב-2014).
ביניהם גם Radio1 שאימצה את האסטרטגיה ומשדרת בכל הפלטפורמות הקיימות, שידורים אנלוגיים, דיגיטליים, שידורים חיים לצד תכני אונדימנד, ספיישלים, פודקאסטים, הופעות, אולפני חוץ ויציאות לשטח לצד פעילות אדירה ברשתות החברתיות, למעלה מ-1.4 מיליארד צפיות ביוטיוב,יותר מ-80 מיליון ביקורים ולמעלה מ-3 מיליון אוהדים בפייסבוק, כמעט 3 מיליון עוקבים בטוויטר ועוד ועוד... כל אלה מראים כי יש פיצוח! דווקא בעידן הדיגיטלי, לתחנה שנערכת לעידן הדיגיטלי יש עתיד מעולה, והבחירה באסטרטגיה זו היא כנראה זו שתוביל את Radio1 לעוד 50 שנים של השפעה ושידורים!
גם בישראל חלק מתחנות הרדיו מבינות כי הדיגיטל זו הזדמנות לצמוח גם בנתחי השוק וגם בהכנסות מפרסום אודיו דיגיטלי, משיקות פעילויות דיגיטליות מתקדמות, שידורי הפצה בכל המכשירים, מדידה ומסחור. זה הזמן שכל התחנות בישראל יבינו - זה לא רק 'לעשות דיגיטל' זה 'להיות דיגיטל'!
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.