RADIO1 BBC
צילום: מסך

אודיותר// החגיגה הדיגיטלית ליובל שנים ל-Radio1 של BBC

דרור גנות סוקר באייס את המהפכה בהאזנה לרדיו. והשבוע: Radio1 מנסה להתמודד עם נטישת המאזינים ב-FM, בסדרת מהלכים דיגיטליים שיגיעו לשיאם בספטמבר הקרוב
דרור גנות |

השילוב בין קהל מאזינים מחובר ותכני אודיו בדיגיטל לרבות סטרימינג, ערוצי מוזיקה, תכניות מוקלטות, פודקאסט וכדומה, תופסים יותר ויותר תפקיד מרכזי בחיינו. המהפכה האודיו-דיגיטלית כוללת הזדמנויות מרתקות לתחנות הרדיו המסורתיות ולמפרסמים הנהנים ממפגש איכותי עם קהלים מבוקשים - המאזינים המחוברים.  לרגל חגיגות ה-50 ל-Radio1, התחנה המובילה מבית BBC, דרור גנות, יעסוק הפעם ביובל הבא בתחנות הרדיו.  אז מזל טוב! Radio1 היא אחת מתחנות הרדיו המשפיעות ביותר בעולם. והשנה היא חוגגת 50 שנה! שידורי התחנה שהחלו ביום שבת 30 בספטמבר 1967 בשעה 7:00, מלווים עד היום עשרות מיליוני אוזניים בבריטניה ובכל העולם. התחנה שמהווה סמן איכותי, מקצועי ומשפיע לתעשיית הבידור והמוזיקה בעולם, משדרת בעיקר תכני מוזיקה מעודכנת ומכוונת מאז ומעולם לאנשים צעירים בגילם ו/או ברוחם, אין אמן בעולם שלא היה עושה הכל בכדי להיכנס לרשימות ההשמעה של התחנה הבריטית, להתארח באחת מתכניות הדגל או רק לקבל אזכור קצרצר לסינגל או אלבום חדש שייצר.  

מיקס ג'ינגלים של BBC1 לרגל חגיגות ה-50, מקימה התחנה ערוץ פופ-אפ Radio1 VINTAGE, ערוץ וינטג' דיגיטלי שישדר למשך 3 ימים שידורים מהעבר לצד תכניות מיוחדות המשלבות שדרנים מכל הזמנים ועוד. ביום היובל  עצמו - 30 בספטמבר הקרוב, יתקיים שידור מיוחד בתכנית הבוקר במסגרתו יארח השדרן
ניק גרימשואו (Nick Grimshaw) את השדרן מ-1967 טוני בלקבורן (Tony Blackburn) ושמות גדולים נוספים מכל הזמנים לצד אירועים נוספים.   
חוגגים 50 ועד כאן חגיגות. מנהל התחנה בן קופר (Ben Cooper) אמר בראיון: "אנחנו חיים בעולם שונה מאד מזה שגדלנו בו... הסמארטפון בן 10 ואנו מכורים לטלפונים הניידים שלנו. Radio1 צריך לוודא להמשיך ולהביא קהלים חדשים, צעירים ומגוונים, זה צריך להיות על גבי המובייל. זו הסיבה שאימצנו את אסטרטגיית להקשיב, לצפות, לשתף". * אודיותר// לטור על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט - לחצו כאן  
קופר צודק! המהפכה האודיו-דיגיטלית משנה את הדרך בה אנשים מאזינים לרדיו, לאחר עשרות שנים של צמיחה בהאזנות, בום! המגמה התהפכה. נתוני RAJAR (מחקר האזנה לרדיו המתקיים בכל 3 חודשים בבריטניה) מציגים ירידה דרמתית של כ-8.1% בהאזנות לתחנה, 4.8% ברבעון הראשון של 2017 בנתוני ההאזנה ל-Radio1. בנוסף, נרשמה ירידה בהאזנה לתכנית הדגל של גרימשואו שנאלץ להתמודד עם כותרות לא מפרגנות בסגנון "לאן נעלמו חצי מליון מאזינים". נתון דרמתי נוסף שפורסם לאחרונה, קובע כי לראשונה בבריטניה, לשירות המוזיקה Spotify יש יותר מאזינים מאשר ל-Radioi1.  כולם מבינים ש-Radio1 היא התחנה שתסבול יותר ויותר מהמעבר לפלטפורמות הדיגיטליות מכיוון שליבת המאזינים של התחנה הינם צעירים - והם נוטשים את השידורים החיים ועוברים לשירותי מוזיקה אונדימנד, לערוצי סטרימינג, פודקאסטים ועוד. זאת ועוד, בכל העולם רואים שהשימוש המוגבר בסמארטפון ופריסת מכשירים המחוברים בבית ובמשרד, כלי הרכב המחוברים לאינטרנט מתקיימת בכל שכבות הגילאים כך שהכל ברור. קופר מדגיש בראיון כי נתוני RAJAR לא משקפים את ההאזנה האמיתית של Radio1 שכן אינם לוקחים בחשבון את ההאזנה והמעורבות (engagement) הדיגיטלית.  גם כאן קופר צודק. הרדיו לא משתנה, ההאזנה לרדיו משתנה! המאזינים עוברים לדיגיטל, אנשים מאזינים לתכנים שהם בוחרים ממגוון מקורות, וכאן צריך לפרגן ל-BBC שכבר לפני 3 שנים למדו וחקרו את השינויים ההתנהגותיים העתידים וגיבשו את אסטרטגיית הדיגיטל Listen, watch, share” " (עליה כתבתי באייס ב-2014). ביניהם גם Radio1 שאימצה את האסטרטגיה ומשדרת בכל הפלטפורמות הקיימות, שידורים אנלוגיים, דיגיטליים, שידורים חיים לצד תכני אונדימנד, ספיישלים, פודקאסטים, הופעות, אולפני חוץ ויציאות לשטח לצד פעילות אדירה ברשתות החברתיות, למעלה מ-1.4 מיליארד צפיות ביוטיוב,יותר מ-80 מיליון ביקורים ולמעלה מ-3 מיליון אוהדים בפייסבוק, כמעט 3 מיליון עוקבים בטוויטר ועוד ועוד... כל אלה מראים כי יש פיצוח! דווקא בעידן הדיגיטלי, לתחנה שנערכת לעידן הדיגיטלי יש עתיד מעולה, והבחירה באסטרטגיה זו היא כנראה זו שתוביל את Radio1 לעוד 50 שנים של השפעה ושידורים!   גם בישראל חלק מתחנות הרדיו מבינות כי הדיגיטל זו הזדמנות לצמוח גם בנתחי השוק וגם בהכנסות מפרסום אודיו דיגיטלי, משיקות פעילויות דיגיטליות מתקדמות, שידורי הפצה בכל המכשירים, מדידה ומסחור. זה הזמן שכל התחנות בישראל יבינו - זה לא רק 'לעשות דיגיטל' זה 'להיות דיגיטל'!  דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.