למה פלאפון בחרה ביהודה לוי? "לא ילד, מתחתן, אבל אייקון"
חברת פלאפון תעלה הערב (יום א') למסכי הטלוויזיה את הפרסומת החדשה שלה בכיכובו של יהודה לוי. החברה משקיעה בקמפיין באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, כ-4 מיליון שקלים, ועל פי הערכות לוי יגרוף לכיסו כמיליון שקלים כפרזנטור של החברה, הראשון מזה שנים.
בפרסומת מככב יהודה לוי בתפקיד דרמטי מלא אקשן, כשוטר בכיר שנקרא לזירת פשע באישון לילה על מנת לסיים אירוע בסיכון גבוה בו מעורבים בני ערובה, והוא אכן עושה זאת בהצלחה.
פלאפון חוזרת לשים כסף גדול יחסית על שיווק ופרסום, לאחר עידן הרפורמה של כחלון בשוק הסלולר, שהקטין משמעותית את הוצאות חברות הסלולר בתחומים אלו. רק לפני עשור השקיעה כ-150-200 מיליון שקלים בקמפיינים ובמהלכים שיווקיים, ואילו בשנת 2016 פלאפון שמה בפרסום כ-56 מיליון שקלים במחירי מחירון, על פי נתוני חברת יפעת בקרת פרסום, שהם כ-15 מיליון שקלים במחיר ריאלי.
המהלך הפרסומי הנוכחי מלווה בקמפיין פרסום רחב היקף במדיות השונות, לרבות בדיגיטל, שבו מככב לוי במספר סרטונים על מנת לקדם את ה"חבילה המושלמת" המתמקדת בחבילת סלולר ייחודית חדשה המציעה גלישה ב-5 האפליקציות המובילות וואטסאפ, אינסטגרם, וויז, סנאפצ'ט ופייסבוק נוסף על אפליקציות MUSIX ו-SUPER TV ללא הגבלה, ונוסף עליהן נפח גלישה לבחירה.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לוי נבחר כמי שמייצג רעננות וחדשנות, ובשל היותו המתאים ביותר לייצג את ערכי החברה והפעילות שלה בעולמות הטכנולוגיה והחדשנות. "החיבור עם יהודה טבעי מבחינתנו", אומר לאייס סמנכ"ל השיווק של פלאפון אילן סיגל, "הוא כבר לא ילד, הוא מתחתן - אבל הוא מאד אייקוני. בדקנו את כל הנושא הזה וראינו שהוא מאד אהוב בקרב הציבור ויוצר הרבה מאד אהדה כלפיו, והוא מתאים לערכים של פלאפון שרוצה לחזור לקדמת הבמה ולהיות שחקן מוביל ומשמעותי".
סיגל מסביר כי "אנחנו יכולים להמשיך להילחם את מלחמת הביצות עם המתחרים, אבל גם החלטנו לעשות את המלחמה הזאת בצורה חכמה - דיגיטלית, מבוססת כל הקלישאות הנכונות על דיגיטל, יוצרים אריזה חדשה עם פרזנטור נכון. בשנה וחצי האחרונה אנחנו יוצרים אסטרטגיה ברורה וחדה - התחלנו לחדד את המסרים שלנו, בחברה עם תקציבי קטנים יחסית, יצרנו מהלכים מדויקים מאד מבוססי דאטה. אחד כזה הוא למשל עם שרון פרי, שבהשקעה קטנה הגענו לקהלים גדולים באמצעות מהלך דיגיטלי שהתכתב עם הפרשה שלה, ועליו אנחנו מועמדים כעת לפרסי האפי והקקטוס".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
מהפכת הסלולר של משה כחלון כשר תקשורת לפני כ-5 שנים, הובילה לשחיקה אדירה בהכנסות החברות, ופיטורי אלפי עובדים ב-3 החברות הוותיקות – פלאפון, סלקום ופרטנר (אז נקראה עוד אורנג'). בהתאם לקיטון הדרסטי בהכנסות, תקציבי הפרסום והשיווק קטנו, מה שחייב את החברות לשים דגש על קמפיינים מדויקים בדיגיטל. סלקום חזרה להיות מפרסם גדול בשוק בזכות השקת המותג סלקום TV לפני כשנתיים וחצי, וגם פרטנר צפויה להשיק את שירותי הטלוויזיה שלה, ולצאת במסע פרסום נרחב באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב.
פלאפון היא החברה היחידה מבין 3 הוותיקות והגדולות שעיסוקה הוא סלולר בלבד. אילן סיגל הגיע לחברה לפני כשנה וחצי, לאחר כעשור בבזק ו-20 שנה בתחום התקשורת. "התפקיד שלי כסמנכ"ל שיווק זה ליצור אסטרטגיה. כשהגעתי לחברה, אמרו לי - זה התקציב שלך, תתמודד איתו, וזה מה שאני עושה".
לדבריו, "אנחנו מסתכלים על מה שקורה בשוק, על הירידה בתקציבים. אנחנו חברת סלולר ואנחנו חייבים למצב את עצמנו כמובילים בשוק. אם לא נעשה את זה - השוק ימשיך לדבר כל הזמן על מחיר, מחיר, מחיר, אבל אנחנו רוצים לקחת את זה למקום אחר והתהליך הזה כולל הידוק של השפה הפרסומית ובחירה בפרזנטור. 70% מהגלישה נעשית היום בסלולר, ב-60% מהמקרים נעשית גם מהרשת הסלולארית וכבר הרבה פחות באמצעות WIFI. אנחנו גולשים המון. אנחנו מזהים טרנד ממעבר של מחפשי מחיר למחפשי חבילות עם נפח גלישה הגדול. אנשים מוכנים לשלם קצת יותר על הרבה יותר, וזה הדיל שאנחנו מציעים, והקמפיין שיוביל אותו".
ביומיים האחרונים עלה טיזר בפייסבוק ובאינסטגרם לקמפיין בלי לחשוף את זהות החברה. לקמפיין נכנסו כ-600 אלף איש, נתון מרשים מאד שמחזק את דבריו של סיגל על הצורך בדיגיטל. "אנחנו יוצרים אריזה מחדש, אימצנו את המשפט 'זה שווה להיות בפלאפון', מתנהלים כל הזמן מסביב לעולם החדשנות, משיקים מוצרים חדשים. ההשקה של היום היא לא רק באמצעות מהלכים דיגיטליים קטנים ומבודלים, אלא גם באמצעות מהלך גדול - קמפיין פרסומי נרחב כי אנחנו מאמינים שיש מקום לחברת סלולר לחזור למגרש. כבר כמה שנים שפעלנו באמצעות מהלכים טקטיים, ועכשיו אנחנו חוזרים למגרש המרכזי".
- 8.עדי 09/05/2017 09:18הגב לתגובה זומה הקשר בין הפרזנטור למסר למותג???
- 7.קקה 08/05/2017 13:01הגב לתגובה זומה זה הבדיחה הזו?? חבל על הכסף...שייתנו בונוס לעובדים במקום...בחיי....מי החמור שאישר את זה????
- 6.נינה 07/05/2017 20:33הגב לתגובה זוזה הפיל את יהודה. הבחור הופלל..
- 5.יש לקוח שאישר את זה??????? (ל"ת)דני 07/05/2017 19:41הגב לתגובה זו
- 4.ארליך 07/05/2017 17:56הגב לתגובה זוחבילה ללא הגבלה שהיא בעצם מוגבלת... הידד הידד
- 3.אחד 07/05/2017 17:13הגב לתגובה זויודה לוי זה נחמד אם אתה עושה איתו משהו מוצלח ולא פרסומת כל כך מיותרת
- 2.אני 07/05/2017 15:33הגב לתגובה זוזה היה נכון לקומניקט להשקת קולקציה של פוקס ב-2002. לא ב-2017.
- 1.מיטל 07/05/2017 15:31הגב לתגובה זואלו הצעות שהוט וגולן (שחקניות מחיר) כבר הציעו לפני שנה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
