למה פלאפון בחרה ביהודה לוי? "לא ילד, מתחתן, אבל אייקון"
חברת פלאפון תעלה הערב (יום א') למסכי הטלוויזיה את הפרסומת החדשה שלה בכיכובו של יהודה לוי. החברה משקיעה בקמפיין באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, כ-4 מיליון שקלים, ועל פי הערכות לוי יגרוף לכיסו כמיליון שקלים כפרזנטור של החברה, הראשון מזה שנים.
בפרסומת מככב יהודה לוי בתפקיד דרמטי מלא אקשן, כשוטר בכיר שנקרא לזירת פשע באישון לילה על מנת לסיים אירוע בסיכון גבוה בו מעורבים בני ערובה, והוא אכן עושה זאת בהצלחה.
פלאפון חוזרת לשים כסף גדול יחסית על שיווק ופרסום, לאחר עידן הרפורמה של כחלון בשוק הסלולר, שהקטין משמעותית את הוצאות חברות הסלולר בתחומים אלו. רק לפני עשור השקיעה כ-150-200 מיליון שקלים בקמפיינים ובמהלכים שיווקיים, ואילו בשנת 2016 פלאפון שמה בפרסום כ-56 מיליון שקלים במחירי מחירון, על פי נתוני חברת יפעת בקרת פרסום, שהם כ-15 מיליון שקלים במחיר ריאלי.
המהלך הפרסומי הנוכחי מלווה בקמפיין פרסום רחב היקף במדיות השונות, לרבות בדיגיטל, שבו מככב לוי במספר סרטונים על מנת לקדם את ה"חבילה המושלמת" המתמקדת בחבילת סלולר ייחודית חדשה המציעה גלישה ב-5 האפליקציות המובילות וואטסאפ, אינסטגרם, וויז, סנאפצ'ט ופייסבוק נוסף על אפליקציות MUSIX ו-SUPER TV ללא הגבלה, ונוסף עליהן נפח גלישה לבחירה.
- פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
- פלאפון מעלה את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לוי נבחר כמי שמייצג רעננות וחדשנות, ובשל היותו המתאים ביותר לייצג את ערכי החברה והפעילות שלה בעולמות הטכנולוגיה והחדשנות. "החיבור עם יהודה טבעי מבחינתנו", אומר לאייס סמנכ"ל השיווק של פלאפון אילן סיגל, "הוא כבר לא ילד, הוא מתחתן - אבל הוא מאד אייקוני. בדקנו את כל הנושא הזה וראינו שהוא מאד אהוב בקרב הציבור ויוצר הרבה מאד אהדה כלפיו, והוא מתאים לערכים של פלאפון שרוצה לחזור לקדמת הבמה ולהיות שחקן מוביל ומשמעותי".
סיגל מסביר כי "אנחנו יכולים להמשיך להילחם את מלחמת הביצות עם המתחרים, אבל גם החלטנו לעשות את המלחמה הזאת בצורה חכמה - דיגיטלית, מבוססת כל הקלישאות הנכונות על דיגיטל, יוצרים אריזה חדשה עם פרזנטור נכון. בשנה וחצי האחרונה אנחנו יוצרים אסטרטגיה ברורה וחדה - התחלנו לחדד את המסרים שלנו, בחברה עם תקציבי קטנים יחסית, יצרנו מהלכים מדויקים מאד מבוססי דאטה. אחד כזה הוא למשל עם שרון פרי, שבהשקעה קטנה הגענו לקהלים גדולים באמצעות מהלך דיגיטלי שהתכתב עם הפרשה שלה, ועליו אנחנו מועמדים כעת לפרסי האפי והקקטוס".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מהפכת הסלולר של משה כחלון כשר תקשורת לפני כ-5 שנים, הובילה לשחיקה אדירה בהכנסות החברות, ופיטורי אלפי עובדים ב-3 החברות הוותיקות – פלאפון, סלקום ופרטנר (אז נקראה עוד אורנג'). בהתאם לקיטון הדרסטי בהכנסות, תקציבי הפרסום והשיווק קטנו, מה שחייב את החברות לשים דגש על קמפיינים מדויקים בדיגיטל. סלקום חזרה להיות מפרסם גדול בשוק בזכות השקת המותג סלקום TV לפני כשנתיים וחצי, וגם פרטנר צפויה להשיק את שירותי הטלוויזיה שלה, ולצאת במסע פרסום נרחב באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב.
פלאפון היא החברה היחידה מבין 3 הוותיקות והגדולות שעיסוקה הוא סלולר בלבד. אילן סיגל הגיע לחברה לפני כשנה וחצי, לאחר כעשור בבזק ו-20 שנה בתחום התקשורת. "התפקיד שלי כסמנכ"ל שיווק זה ליצור אסטרטגיה. כשהגעתי לחברה, אמרו לי - זה התקציב שלך, תתמודד איתו, וזה מה שאני עושה".
לדבריו, "אנחנו מסתכלים על מה שקורה בשוק, על הירידה בתקציבים. אנחנו חברת סלולר ואנחנו חייבים למצב את עצמנו כמובילים בשוק. אם לא נעשה את זה - השוק ימשיך לדבר כל הזמן על מחיר, מחיר, מחיר, אבל אנחנו רוצים לקחת את זה למקום אחר והתהליך הזה כולל הידוק של השפה הפרסומית ובחירה בפרזנטור. 70% מהגלישה נעשית היום בסלולר, ב-60% מהמקרים נעשית גם מהרשת הסלולארית וכבר הרבה פחות באמצעות WIFI. אנחנו גולשים המון. אנחנו מזהים טרנד ממעבר של מחפשי מחיר למחפשי חבילות עם נפח גלישה הגדול. אנשים מוכנים לשלם קצת יותר על הרבה יותר, וזה הדיל שאנחנו מציעים, והקמפיין שיוביל אותו".
ביומיים האחרונים עלה טיזר בפייסבוק ובאינסטגרם לקמפיין בלי לחשוף את זהות החברה. לקמפיין נכנסו כ-600 אלף איש, נתון מרשים מאד שמחזק את דבריו של סיגל על הצורך בדיגיטל. "אנחנו יוצרים אריזה מחדש, אימצנו את המשפט 'זה שווה להיות בפלאפון', מתנהלים כל הזמן מסביב לעולם החדשנות, משיקים מוצרים חדשים. ההשקה של היום היא לא רק באמצעות מהלכים דיגיטליים קטנים ומבודלים, אלא גם באמצעות מהלך גדול - קמפיין פרסומי נרחב כי אנחנו מאמינים שיש מקום לחברת סלולר לחזור למגרש. כבר כמה שנים שפעלנו באמצעות מהלכים טקטיים, ועכשיו אנחנו חוזרים למגרש המרכזי".
- 8.עדי 09/05/2017 09:18הגב לתגובה זומה הקשר בין הפרזנטור למסר למותג???
- 7.קקה 08/05/2017 13:01הגב לתגובה זומה זה הבדיחה הזו?? חבל על הכסף...שייתנו בונוס לעובדים במקום...בחיי....מי החמור שאישר את זה????
- 6.נינה 07/05/2017 20:33הגב לתגובה זוזה הפיל את יהודה. הבחור הופלל..
- 5.יש לקוח שאישר את זה??????? (ל"ת)דני 07/05/2017 19:41הגב לתגובה זו
- 4.ארליך 07/05/2017 17:56הגב לתגובה זוחבילה ללא הגבלה שהיא בעצם מוגבלת... הידד הידד
- 3.אחד 07/05/2017 17:13הגב לתגובה זויודה לוי זה נחמד אם אתה עושה איתו משהו מוצלח ולא פרסומת כל כך מיותרת
- 2.אני 07/05/2017 15:33הגב לתגובה זוזה היה נכון לקומניקט להשקת קולקציה של פוקס ב-2002. לא ב-2017.
- 1.מיטל 07/05/2017 15:31הגב לתגובה זואלו הצעות שהוט וגולן (שחקניות מחיר) כבר הציעו לפני שנה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
