22 ו-10 - הסוף: קשת הציעה 25 מיליון - וזכתה באפיק 12
מועצת הרשות השנייה קבעה היום (יום ד') את תוצאות המכרז שהתקיים בנוגע לאפיקי השידור החדשים אליהם צפויים לעבור ב-1 בנובמבר 2017 גופי השידור שנמצאו כשירים למעבר לרישיונות. על פי תוצאות המכרז, קשת זכתה באפיק 12 לאחר שהציעה לא פחות מ-25.2 מיליון שקלים עבור אפיק זה.
מדוע אפיק 12 היה חשוב לקשת כל כך? מדובר על ספרות קרובות וקלות ללחיצה עם האצבע, גם כי ישנה מחשבה שהצופים יתחילו את סבב הצפייה שלהם ב-12 ויעלו מעלה, וגם כי יש בו את הספרה 2, המזוהה עם אפיק 22 החזק כל כך ב-23 השנים האחרונות.
רשת, שהציעה פחות על אפיק 12, זכתה באפיק 13 עליו הציעה 7.77 מיליון שקלים. ההצעה המשעשעת ביותר היא של ערוץ 10, שמראש הציע סכומים נמוכים על אפיקים 12 ו-13, בידיעה כי יתמקם באפיק 14, ולכן הציע 1.54 שקלים, ובמילים – שקל אחד וחמישים וארבע אגורות.
כזכור, החוק קבע כי בחודש נובמבר הקרוב אמורות רשת וקשת להתחיל לשדר ב-2 אפיקי שידור נפרדים. על פי החוק, אמורות 2 החברות, יחד עם ערוץ 10, לפנות את אפיקי השידור הנוכחיים (10,22) ולעבור לשדר באפיקים החדשים שנבחרו.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי תנאי המכרז וכפי שנקבע בחוק, חלוקת האפיקים נקבעה ראשית על פי ההצעה הגבוהה ביותר לאפיק מסוים, לאחר מכן נקבע רצף אפיקים בהתאם לתמחור הגבוה על האפיק הבא בתור. במהלך השבועיים האחרונים הגישו גופי השידור את הצעותיהם לאפיקים השונים. על אף שבזמן זה ניתנה גם האפשרות לפנות בנוגע לסעיפי המכרז, לא נרשמו פניות מהותיות. ברשות השנייה אומרים כי עובדה זו מעידה על הצלחת המכרז ועל כך שגם גופי השידור מצאו כי המכרז התנהל בשקיפות ומקצועיות.
"אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך היסטורי וחשוב בעולם התקשורת הישראלי שישנה מן היסוד את הרגלי הצפייה כפי שהכרנו אותם ב-20 השנים האחרונות", אומרת יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז'. "אני גאה לעמוד בראש מועצת הרשות השנייה שמובילה תהליך זה בשקיפות, במקצועיות ומתוך דאגה לאינטרס הציבורי. אפיקים 22 ו-10 הפכו חלק בלתי נפרד מהטלוויזיה בישראל וכעת יעמדו בפניו אלטרנטיבות צפייה חדשות שיסייעו גם בריענון המסך וגם ביצירת יציבות ותחרותיות בענף. אני מאמינה שעם השלמת התהליך בסוף 2017 נהנה כולנו מטלוויזיה מסחרית מגוונת, מעניינת ואיכותית".
בסך הכללי במסגרת המכרז הציעו גופי השידור עבור האפיקים בהם זכו סך של כ-33 מיליוני שקלים. כפי שנקבע בחוק, כספים אלה יחזרו לגופי השידור המפוקחים על ידי הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין המפקחת על HOT ו-yes, וישמשו למימון הפקות מקומיות קנויות וקידום יצירה ישראלית. כפי שנקבע בחוק, ההחלטה על חלוקת הכספים תבוצע בהמשך על ידי שר התקשורת.
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
ואיך הערוצים החדשים יקראו לעצמם? אז בקשת כבר בחרו בשם קשת 12. ברשת אין עדיין שם סופי, אבל הערכות גורסות כי השם יהיה ערוץ 13. גם בערוץ 10 עדיין אין שם סופי עם המיקום באפיק 14, ושם יצטרכו למצוא שם חדש גם לחברת החדשות. הנה הלוגואים של קשת ורשת.
בקשת ורשת מרוצים, כל אחת בדרכה
במכתב ששלח מנכ"ל קשת אבי ניר לעובדים, הוא כתב: "אנו שמחים מאד וגם ממש נרגשים להודיע, כי ב-1.11.17 קשת תעבור לערוץ 12.תתרגלו ותספרו בבית ולחברים - הערוץ הזה (12) הולך להיות הבית הקבוע שלנו. הפעם זה לא זיכיון, לא בשכירות, ללא שותפים ולא באופן זמני. זה הערוץ שלנו לתמיד. במכרז על מספרי הערוצים, 12 היה הערוץ המבוקש ביותר. קשת הציעה את הסכום הגבוה ביותר. הסכום נקבע לאחר מחקר וניתוח לבחינת ערכו של האפיק".
לדבריו, "ההשקעה בערוץ 12 היא חלק מהראיה לטווח ארוך והאמונה של בעלי המניות והדירקטוריון בחברה, בדרכה ובכישרונם של עובדיה. אמונה זו מביאה אותנו גם למחוזות רחוקים בתוכן, בקידום, בדיגיטל ובעולם עם KI (קשת אינטרנשיונל, חברת ההפקה והפצה הבינ"ל של קשת, א"כ). ערוץ 12 הוא התחלה מעולה למסע הארוך אליו אנו יוצאים. עכשיו, העיקר הוא התוכן שאנו יוצרים, היכולת שלנו להגיע לצופים ולמפרסמים והמשך הובלת הטלוויזיה בישראל".
הפרומו שהפיקה קשת לקראת המעבר לאפיק 12
ברשת מרוצים מאפיק 13, וגורמים בזכיינית אמרו לאייס כי בפועל כיוונו לאפיק זה. ההצעה של הזכיינית עבור אפיק 12 הייתה נמוכה משמעותית מזו של קשת, והייתה על פי הערכות נמוכה מ-20 מיליון שקלים. ברשת סירבו להתייחס לנתון זה.
בהודעה שהוציאו, נכתב כי "רשת ובעלי מניותיה שמחים ונרגשים על האופק שניתן היום עם פרסום מספר הערוץ שיוביל את רשת בשנים הבאות. ערוץ 13 יהווה למעשה את הבית החדש של מותגי הטלוויזיה המובילים - 'הישרדות, 'המירוץ למיליון', 'האח הגדול', 'X פקטור', The voice, 'נבסו', 'המדרשה', 'משחקי השף', 'המערכת', 'אבודים', 'מהפיכה במטבח' ועוד".
- 3.לכלא כל הפושעים בקשת שזכו להנות מהספק (ל"ת)אביקגב אולי 01/05/2017 15:53הגב לתגובה זו
- 2.לאודר 26/04/2017 13:44הגב לתגובה זווגם ממזרים לא קטנים
- 1.ניסים 26/04/2017 12:14הגב לתגובה זוהאריזה גרפית של ערוץ 10 נוראית ולא איכותית. זה הזמן שלהם לרענן עם קבלת המספר 14

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
