אלעד קופרמן
צילום: ינאי יחיאל

אחרי 11 שנה: אלעד קופרמן פורש מ'אנדמול שיין ישראל'

אחד המפיקים הבכירים בתעשייה, שהקים ב-2005 את 'קופרמן הפקות' וחתום על הבאת 'האח הגדול' לישראל, התאחד ב-2013 עם אנדמול
אלכסנדר כץ | (4)

אלעד קופרמן, מנכ"ל אנדמול שיין ישראל החליט לפרוש מתפקידו ולעזוב את החברה לאחר 11 שנים. את מקומו יתפוס עמיר גנור, שעבד לצדו מאז הקמת החברה ב-2005. קופרמן, שייסד את קופרמן הפקות שהפכה בשנים האחרונות לאנדמול שיין ישראל, יעזוב את החברה בשבועות הקרובים.

 

לדברי מנכ"לית הפעילות הבינ"ל של קבוצת אנדמול שיין, מרתה בראס, "אנחנו חבים לאלעד תודה מקרב לב על שהוביל את אנדמול שיין ישראל לעמדה כה חזקה בשוק ואני מקווה שיהיו לנו הזדמנויות לשתף אתו פעולה בעתיד. במבט קדימה, לא יכולנו לבקש מנהיג חזק יותר מעמיר, אשר מילא תפקיד מרכזי כל כך בהצלחת החברה.  הוא היורש הטבעי להובלת את אנדמול שיין ישראל לשלב חדש של צמיחה בתקופה שבה החברה ממשיכה לבסס את מעמדה כמפיקה  העצמאית הגדולה בישראל, המשרתת את השוק עם פורטפוליו מגוון של סדרות דרמה, קומדיה, בידור וריאליטי שהפכו ללהיטים".

 

קופרמן הוא אחד המפיקים המוערכים ביותר בישראל, לאחר שהקים את קופרמן הפקות לפני 11 שנה. במהלך השנים הפיק את 'היורש' עם אורי גלר ששודרה בקשת ונרכשה להפקה בשווקים אחרים, כולל ארה"ב (NBC) וגרמניה (ProSieben), וכן סדרות מתוסרטות כולל 'רמזור' שזכתה בהאמי הבינ"ל ונרכשה על ידי רשת פוקס האמריקנית ו-CTC הרוסית.

 

קופרמן חבר לראשונה לאנדמול ב-2008 עם הפקת האח הגדול עבור 'קשת', שהפכה לפצצת רייטינג ובקרוב תעלה העונה השמינית שלה.  ב-2013 רכשה אנדמול את השליטה בקופרמן הפקות, מהלך שלאחריו החברה מיתגה את עצמה מחדש תחת השם 'אנדמול ישראל'. עוד בספרייה של 'אנדמול שיין ישראל': 'נעולים' ששודרה בקיץ ברשת, 'מתים לרגע' עבור HOT ו'להרוג את הסבתא' ששודרה ב-yes.

 

קופרמן יזם והשיק מרכז חדש לפיתוח והפקת סדרות בישראל בשם 'אנדמול שיין סטודיוס ישראל' בניהולו של יוצר ומנהל הדרמה גל זייד. בשנה הקרובה ישודרו 3 סדרות חדשות של המרכז – בהם 'ההרמון', 'נבסו' והעונה השנייה של 'מתים לרגע'.

 

כאמור, את קופרמן יחליף עמיר גנור, עם יותר מ-18 שנות ניסיון בתחום ההפקה. כמשנה למנכ"ל של אנדמול שיין ישראל, ניהל גנור את הצד התפעולי של החברה, על הפעילויות המסחריות שלה ועל מיזמים אסטרטגים ואחראי הן על ההפקות המתוסרטות והן על ההפקות הלא מתוסרטות. גנור השיק את תחום הדיגיטל בחברה, כשהוא מוביל מיזמים כמו ערוץ היוטיוב הראשון של החברה בישראל בשיתוף עם פרטנר. קודם לכן, מילא גנור מספר תפקידים בקופרמן הפקות, לרבות סמנכ"ל תכניות ומפיק ראשי, והיה לו חלק בהפקות ובפורמטים שנמכרו לחו"ל. לפני שהצטרף ל'קופרמן הפקות', הוא עבד כמפיק עצמאי.

 

אלעד קופרמן מסר: "לאחר 11 שנים בהם בניתי חברה שהפכה למפיקת התוכן העצמאי המובילה בישראל והצלחתה של השותפות הנפלאה שלנו עם אנדמול שיין הבינ"ל, החלטתי לאחר מחשבה רבה שהגיע הזמן לחפש אתגר חדש לחלוטין. אני גאה מאוד בצוות שלנו ובהישגים אליהם הגענו. הצוות הישראלי ניצב בשורה הראשונה של אנשי המקצוע הבינ"ל, והצלחנו לספק לשוק המקומי תוכן מגוון ויוצא דופן באיכותו. לא יכולתי לבחור לעצמי יורש חזק יותר מעמיר, ששימש כקולגה וחבר יקר מאז ימיה הראשונים של החברה. עם עמיר בראשה, אנדמול שיין ישראל תוכל להבטיח את המשך הצמיחה, ואני מאחל לו ולכל חבריי כאן את מירב ההצלחה בהמשך הדרך".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

עמיר גנור מסר: "אני רוצה להביע את הוקרתי העצומה לאלעד על הישגיו המדהימים בהובלת החברה הזו למקום הראשון, שבו אנו נמצאים כיום בשוק הישראלי. תחת הנהגתו, החברה הלכה מחיל אל חיל, תוך התבססות על ההצלחות שלנו בתחום ה-non-scripted והגברת קצב יצירת התוצרים שלנו בתחום הסדרות המתוסרטות. אלעד עוזב את החברה כשהיא במצב יוצא מן הכלל ואני מצפה להמשיך ולהתבסס על המורשת הזאת ולהוביל את אנדמול שיין ישראל לפרק חדש, עם הצוות המבריק שיש לנו כאן".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    הוא מתחזק, לא? (ל"ת)
    מורן 10/03/2017 07:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גלי ברוש 05/02/2017 22:56
    הגב לתגובה זו
    בתחילת פרק 12 של התוכנית בערוץ 2 נאמר מפורשות "אבל שואל את עצמו הצופה הנבון למה להצביע בעצם וזה אומר שזה דייר שהצבעתם לו היום ונשאר בבית ישאר מקומו בבית מובטח לשבועיים לפחות." http://www.mako.co.il/mako-vod-keshet/big_brother-s8/VOD-895b85656efc951006.htm?sCh=2638c5b7cd109510&pId=957463908 הונאת הציבור!!! לא יתכן שלא תעמדו מאחורי המילים המפורשות שנאמרו על ידי מנחי התוכנית. העינין יעבור דיון בבית המשפט , כמו כן מתבצעת פניה לחברה האחראית על הפורמט בחו"ל במקביל. אתם צפויים לשלם פיצויים לצופים המסמסים הרבה יותר ממה שניסתם להרוויח מהתוכנית במהך כל העונה אחורה וקדימה גם עד סופה.
  • 2.
    עופר 13/12/2016 20:21
    הגב לתגובה זו
    מהכרות אישית אלעד הוא איש יוצא דופן שהביא למסך בישראל הרבה שעות מדהימות ויצירתיות יוצאת דופן. מאחל לו המון בהצלחה ונקווה שלא יחסר למשך יותר מדי זמן עבור הצופה הישראלי.
  • 1.
    בחירה מעולה!! עמיר האיש הנכון במקום הנכון (ל"ת)
    רן 08/12/2016 14:20
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.