לשכת עורכי הדין. הקמפיין שנכנס לבנת פורן
צילום: יח"צ

עורכי הדין לא יוכלו להציג את כפילת לבנת פורן בפרסומת

לאחר ערעור שהגישו עורכי הדין על הערעור המקורי של לבנת פורן, הרשות השנייה קבעה סופית כי עורכי הדין לא יוכלו להציג את כפילת לבנת פורן עם הז'קט האדום בפרסומת
משה בנימין | (1)

ועדת הערר של מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו דנה היום (יום ב') בסוגיית הפרסומת של לשכת עורכי הדין, זאת לאחר ערעור שהגישו עורכי הדין כתגובה לערעור הראשוני של לבנת פורן שהתקבל בחלקו. בשורה התחתונה, הוועדה בראשות יצחק בורבא קיבלה את עמדתו של מנכ"ל הרשות השנייה בפועל ניר שוויקי לפיהן נדרשת לשכת עורכי הדין להכניס תיקונים בתשדיר ובפרט בחלק המרמז כאילו נציגי המרכז למימוש זכויות רפואיות לא מעדכנים את הלקוחות שלא יוכלו להצטרף אליהם לוועדות של הביטוח הלאומי.

לא פחות חשוב מכך, ועדת הערר קבעה כי עצם השימוש בדמותה של אישה בלונדינית בז'קט אדום מהווה התייחסות פוגענית כלפי לבנת פורן והורתה, בהתאם, להכניס תיקונים נוספים בתשדיר שימנעו זאת.

התשדיר כשלעצמו לא נפסל וכך גם עצם העברת המידע לפיו רק עורכי דין רשאים לייצג בוועדות של הביטוח הלאומי, אך "מלאכת הסירוס" שנכפתה על הפרסומת של לשכת עורכי הדין, שמאחורי הפקתה עומד אשכנזי זלצמן ניקתה אותו מהחלקים הצבעוניים שיצרו את הסערה והגבירו את השיח. 

לדברי יצחק בורבא, יו"ר ועדת הערר: "אנו רואים לנגד עינינו את האינטרס הציבורי והוא בראש ובראשונה לוודא שעל מסכי הגופים המפוקחים יקפידו על דיוק בפרטים וישמרו על כבודם של אנשים, גם של מתחרים עסקיים. בחרנו בפתרון שלא פוגע בחופש הביטוי ואפילו מאפשר שימוש בפרפראזות מסוימות, ובה בעת מונע מהמתחרים לבלבל את הציבור".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דור 06/12/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    לבנת פורן עם כל הצוות שלה מיומנים בעריכת תיק תביעה מסודר דואגים לפרטי פרטים בכל סעיף רפואי במסגרת הטיפול מעבירים את החומר לרופא לחוות דעת מנומקת ללא חיוב נוסף.עורכי הדין פרט לשכר טרחתם גובים בגין כל מפגש בביטוח הלאומי ולא בהכרח צריכים אותם בכל ישיבה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.