פרשת "הקלטת של מירי רגב": רמי יהושע תובע מ'חדשות 10' פיצוי של 2 מיליון שקל
פרשת "הקלטת הלוהטת של שרת התרבות" עולה מדרגה. איש הפרסום רמי יהושע ומשרד יהושע TBWA הגישו הבוקר (יום ב') לבית משפט השלום בתל אביב תביעה נגד חברת החדשות של ערוץ 10, בגין פרסום לשון הרע, שקר מפגיע ורשלנות לכאורה. התביעה בסך 2 מיליון שקלים, שהוגשה נגד 'חדשות 10', אתר נענע10, מנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז והכתב ספי עובדיה, עוסקת בפרסומים של עובדיה בכל הנוגע לפעילות משרד התרבות בקמפיין "לא לדאוגוסט", ולטענה כי היתה הכרות מוקדמת בין שרה מירי רגב ליהושע.
לפני חודש וחצי חשף עובדיה קלטת בה תיעוד של שיחת ועידה שקיימה השרה מירי רגב עם יועציה, ובה היא מגבשת גרסה שתסביר מדוע ואיך משרדה העביר תקציב פרסום לידיו של יהושע ומשרד יהושע TBWA ללא מכרז לכאורה.
"לא לדאוגוסט" הוא מיזם של משרד התרבות והספורט שנועד לאפשר להורים לבלות עם הילדים במאות אירועים ברחבי הארץ במהלך חודש אוגוסט, בדגש על יישובי הפריפריה. בפרויקט הושקעו 15 מיליון שקלים ובמשרד ביקשו גם להעלות אותו למודעות הציבור באמצעות קמפיין פרסום. עובדיה טען בתחקיר שפרסם כי "יותר מ-2.5 מיליון שקל מכספי הציבור – הועברו ישירות ליהושוע TBWA ללא כל מכרז, בלי הליך מסודר, בתהליך שנוי מאד במחלוקת, וזה בלשון המעטה". הסיבה לאותה העברה הייתה לכאורה הכרות מוקדמת בין השרה לפרסומאי.
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE מתחיל לגייס תכנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר ביום שלאחר מכן אמר יהושע לאייס כי "אין לי שום היכרות מוקדמת עם השרה רגב. באתי לפגישה בתור נציג הטוטו ונכנסתי לחדר ישיבות שבו ישבו מלבדי עוד 50 איש. במשרד ביקשו מאתנו לשוב עם רעיונות ולאחר שבוע אכן אנשיי הציגו בפניהם את הרעיון לקמפיין 'לא לדאוגוסט'. לא הגיע אלינו שקל ממשרד התרבות והספורט. הגעתי מטעם הטוטו ונתבקשתי להוביל פרויקט בשווי 2.5 מיליון שקל - הלקוח שלי הוא הטוטו ואינני מכיר אף אדם אחר לפני או אחרי. אין לי הכרות וקדמת עם השרה, ולא קשר חברי או משפטי למשרד התרבות והספורט".
גם רגב הכחישה היכרות מוקדמת עם יהושע, ואיימה לתבוע את חברת החדשות אם לא יתנצל על האשמות כלפיה. ב'חדשות 10' הבהירו במהדורה יום לאחר מכן כי "אנחנו מדגישים שבי השניים לא הייתה היכרות מוקדמת".
יהושע תובע
בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד צבי בר נתן ועו"ד מאיה נוסבאום-רפפורט ממשרד גולדפרב, זליגמן ושות' נטען כי האייטם שפורסם לאחרונה על קמפיין "לא לדאוגוסט", הטיל הטיל ביהושע דופי ופוגע בשמו ובשם משרדו, במשלח ידם ובתדמיתם, למרות שהטענות נגדם לא היו נכונות.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
"בלב התחקיר, נחשפו על-ידי עובדיה הקלטות של שיחות שנערכו בין שרת התרבות והספורט רגב לבין יועציה המקצועיים, בהתייחס לאי-עריכתו של מכרז לביצוע הקמפיין וההסברים שעל משרד התרבות לספק ביחס לכך במקרה של 'משבר תקשורתי'", כתבו פרקליטיהם של יהושע ומשרד יהושע TBWA. "יובהר כבר עתה, כי משרד הפרסום או יהושע, לא היו מעורבים מלכתחילה בשאלת הצורך במכרז ובוודאי שלא היה מעורבים, בשום צורה ואופן, בשיחות המוקלטות נשוא התחקיר ואף לא ידעו עליהם, שכן כל מעורבות משרד הפרסום בקמפיין, נבעה מעצם היותו משרד הפרסום של הטוטו - ובניגוד לנטען, לא הועבר אליו במישרין כל סכום ממשרד התרבות. אף על פי כן, באצטלה של 'תחקיר' עיתונאי אובייקטיבי והוגן, גררה חשיפת ההקלטות, שורת דיווחים פוגעניים, רצופים בעובדות שגויות (בעליל), המייחסת למשרד הפרסום וליהושע פעילות, מעשה ומחדל בלתי לגיטימיים ומציגה אותם לציבור באור שלילי (נקוט לשון המעטה)".
בתביעה מצוין כי מצופה היה ממערכת חדשות שמספק לציבור הרחב דיווחים ומידע, "להיזהר מפני פגיעה בלתי מבוססת ולו הזעירה ביותר בשמו הטוב של אדם ולהימנע מזלזול בערך הפרסומים שלהם בעיני הציבור והשלכותיו על הפרט", וכי הנתבעים עשו שימוש נפסד ופסול לכאורה כוחם התקשורתי, נקטו שוב ושוב במהלכים של סילוף העובדות, פרסום חצאי אמיתות ועובדות שגויות ויצירת מצגים מטעים בעליל אודות התובעים, תוך התעלמות מכל אמות מידה עיתונאיות מקובלות והתנערות מכל חובה חוקית ואתית, ואף חמור מכך לדברי התובעים – "תוך התנערות מוחלטת וזלזול של ממש מאחריותם לשם הטוב של התובעים שהושמצו על לא עוול בכפם".
רמי יהושע מסר הבוקר כי "לא בלב קל ולא בכל יום מגיש משרד פרסום תביעת דיבה נגד כלי תקשורת מוביל בישראל. זהו אכן מהלך חריג והוא נעשה רק כצעד אחרון לאחר שכל הניסיונות מול ערוץ 10, להביא בפני הצופים את האמת ולבטל את הדיבה החמורה שלא דרך בית המשפט- העלו חרס".
מחברת החדשות של ערוץ 10 נמסר: "קיבלנו לידנו את התביעה. את דברנו נאמר בבית המשפט".
- 22.ג'קי 20/10/2015 17:53הגב לתגובה זוסחטיין על רמי ותנחומי לערוץ 10, קנו אייטם עלוב ב-2 מיליון.
- 21.רמי אדם שהולך עם האמת עד הסוף ונראה שערוץ 10 ישלם בגדול (ל"ת)ירון קליין 20/10/2015 17:46הגב לתגובה זו
- 20.א. מרשאל 20/10/2015 17:43הגב לתגובה זוכמה עצוב שערוץ 10 לא יכול לפרסם שקרים בלי לחטוף תביעות אה??? בהצלחה רמי יהושוע
- 19.הבורר 20/10/2015 17:40הגב לתגובה זומסתמן שהצדק עם רמי
- 18.נתי 20/10/2015 15:39הגב לתגובה זודי לשלטון הפחד של העיתונאים!
- 17.ירון 20/10/2015 15:35הגב לתגובה זוהגיע הזמן שמישהו יפסיק לפחד מהתקשורת!
- 16.שאלה: כל מגיבי רמי בשכר (ל"ת)לא יגמרו את הכסף? 20/10/2015 12:17הגב לתגובה זו
- 15.רפאל 20/10/2015 12:09הגב לתגובה זוככה זה כשכתב נפוח מעצמו שטוף שנאה תהומית לכל מה שקשור לימין (הפעם זו מירי רגב) "עובד" ללא בדיקה רצינית מעמיקה ואחראית. אם היה טורח לעבוד על כתבה בצורה מקצועית וללא דעות אישיות פוליטיות לא היה נופל בצורה כזו שלומיאלית.
- 14.ליאור 20/10/2015 11:44הגב לתגובה זועיתונאים צריכים לבדוק את עצמם פעמיים לפני שהם מפרסמים שטויות.
- 13.קלימרו 20/10/2015 10:54הגב לתגובה זווערוץ 10 ישלמו על השקרים שלהם
- 12.עידית, ראשון 20/10/2015 10:54הגב לתגובה זוכל הכבוד לרמי על המהלך!
- 11.פרסומאי 20/10/2015 10:53הגב לתגובה זואין ספק שהצדק יצא לאור וערוץ 10 ישלמו בגדול
- 10.אחד שיודע מצוין 20/10/2015 10:53הגב לתגובה זוהגיע הזמן שישלמו את מה שמגיע להם
- 9.הבלרינה 20/10/2015 10:52הגב לתגובה זושקרנים שמנסים להפעיל פרסומאי ישר ומוערך
- 8.טלמון 19/10/2015 18:45הגב לתגובה זודי ברור שערוץ 10 חיפש את ראשה של מירי רגב. ואם על הדרך יהושע יחטוף? נו טוב...אבל לא ניתן לעובדות (שלא נבדקו) לקלקל לנו "סקופ".. זו עבודה עיתונאית חובבנית וחלטוריסטית. הרי די ברור שבין רמי לרגב לא היתה כלל הכרות מוקדמת. אם הערוץ היה טורח לבדוק היתה מתאמתת העובדה. אבל להם היתה הקלטה סמויה והם חשבו שיש להם תפוח אדמה לוהט ביד. ואז גם ליכלכו את רמי בסיפור. הם הולכים לגלות שהתפוח המפוייח הזה יעלה להם הרבה מאד כסף - ומגיע להם. התקשורת הפכה לזונה של לייקים.
- 7.היוש רמי מה קורה נשמה? (ל"ת)לימור ל. 19/10/2015 17:40הגב לתגובה זו
- 6.סוף סוף נושא נורמאלי ונורמטיבי מול שיטפון הטרור... (ל"ת)פסימיסט 19/10/2015 16:43הגב לתגובה זו
- 5.רמי יהושוע בבית משפט. איזה צליל נהדר... (ל"ת)....יש למשפט הזה. 19/10/2015 14:04הגב לתגובה זו
- 4.מי הולך עם חמאה על הראש (ל"ת)שלא יסתובב בשמש 19/10/2015 14:02הגב לתגובה זו
- 3.אם כבר יהושוע בבית משפט... (ל"ת)שישאלו עוד כמה דברים 19/10/2015 14:01הגב לתגובה זו
- 2.לפעמים כדאי לסתום את הפה ולתת לסערה לעבור.. (ל"ת)רמי יהושע מת על כסף 19/10/2015 11:51הגב לתגובה זו
- 1.בהצלחה רמי (ל"ת)רמה 19/10/2015 11:41הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
