פרצופה של המדינה מתוך סרטון הבחירות של הבית היהודי
צילום: צילום מסך
TV

"פרצופה של המדינה" - בחירות 2015: מירי רגב, שרון גל וגם בנט Vs דרוקר

68 ימים לבחירות: פרק 3 בסדרה של אייס ו-Vigo על הרשת בשירות הבחירות: על מי דיברו, הנפילה של חוטובלי ואיך המהלך של שרון גל התקבל ברשת. צפו
אייס | (3)

אז מי היה הכי חזק השבוע ברשתות החברתיות, מי זינק ומי צנח? ומי סבל מ"פיגוע פייסבוק"? מדור חדש של אייס באמצעות חברת הניטור Vigo, מסקר את הרשת לקראת בחירות 2015 ויבדוק מדי שבוע את התנהלותם של האישים הפוליטיים ברשתות החברתיות.

גם בפרק השלישי מוביל איך לא ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל הפעם מנצנצת ח"כ מירי רגב, שהצליחה להתברג במקום החמישי ברשימת הליכוד, מה שגם הקפיץ אותה באזכורים ברשת - מ-3,000 ל-5,000 אלפים השבוע. דף הפייסבוק שלה היה הרביעי בעל מדדי המעורבות הגבוהים ביותר מכל הפוליטיקאים, אחרי נתניהו, נפתלי בנט ויאיר לפיד.

הפרק נתייחס גם לנפילה של סגנית השר ציפי חוטובלי בפריימריז וברשתות החברתיות, הזינוק של יו"ר ש"ס המתפטר והחוזר אריה דרעי, הריב בין בנט לעיתונאי רביב דרוקר, והצטרפותו של שרון גל לביצה הפוליטית.

ראיתם קטעי יוטיוב או וידאו משעשעים? ממים עוקצניים? סטטוסים קטלניים? אתם מוזמנים לשלוח אותם אלינו ל[email protected]

קרדיטים:

קריין: משה בנימין

עורכת תוכן ומנהלת תחום וידאו: עדי ברזילי

עריכת וידאו: גילי מייזלר

עריכה גרפית: אביבית רושה

אינפוגרפיקה: לילך צור

מנהלת פיתוח עסקי: יעל שפריר

נתונים: חברת הניטור Vigo

עורך ראשי: אלכסנדר כץ

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מי הקריין הטאלנט הזה? (ל"ת)
    עדי 08/01/2015 14:12
    הגב לתגובה זו
  • איזה אפס אחד (ל"ת)
    א 08/01/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל הכבוד (ל"ת)
    גילי 08/01/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.