קרש קפיצה? THE BIG PICTURE הישראלי ישודר בערוץ RTL4 ההולנדי
ענקית המדיה ההולנדית Talpa שבבעלותו של ג'ון דה-מול, יוצר האח הגדול ו-The voice הודיעה כי היא חברה לחברת הפיתוח וייצוא הפורמטים הישראלית אקפלה, בהסכם לפיו Talpa תנהל את ההפצה הגלובאלית של פורמט השעשועון החדש THE BIG PICTURE .
את THE BIG PICTURE יצרו אמן החושים נמרוד הראל וחברת אקפלה שהוקמה על ידי עינת שמיר וטל שקד. השעשועון יעלה לשידור בערוץ המסחרי ההולנדי RTL4 כבר בתחילת 2015. מדובר על אותו ערוץ בו שודר לראשונה The voice.
הולנד היא כר פורח לפורמטים, ושידור שעשועון הטריוויה בהולנד עשוי לפתוח לו דלתות במדינות נוספות בעולם. לראשונה לצופים בבית תהיה אפשרות לענות על תשובות דרך הסמארטפון או הטאבלט ולהשפיע עליו בזמן אמת. בכל פעם שהמתמודד באולפן יבחר בסיוע, צופים שענו נכונה יוכלו "להיכנס למשחק" ולהפוך להיות מתמודדים נוספים לצד המתמודד באולפן, להשתתף אתו בזכייה ואפילו לזכות בפרס הגדול, והכל באמצעות טכנולוגיה שפותחה על ידי אקפלה והשותפים שלה. הפיילוט דובר האנגלית של השעשועון צולם לפני כחצי שנה בהנחייתו של כוכב הטלוויזיה האוסטרלי אושר גינסברג (Australian Idol, Live to Dance) והופק בעלות של מיליון דולר.
מרטן מייחס, המשנה למנכ"ל Talpa, אמר: "למרות ש- Talpa אינה נוהגת לקחת פורמטים של צדדים שלישיים, החלטנו לחרוג ממנהגנו בשל ייחודיותו ומקוריותו של הפורמט שלדעתנו, ישנה את כללי המשחק בעולם השעשועונים העולמי". לדבריו, "ל- Talpaניסיון רב עם פורמטים מבוססי אינטראקטיביות כמו Utopia ו-What Do I Know דבר המאפשר לנו לעלות לאוויר עם השעשועון הראשון בעולם בו הצופה מהבית יכול להשתתף בשעשועון בזמן אמת ולזכות בסכומי כסף גדולים כולל המיליון".
יוצרי הפורמט מגדירים את השעשועון כ"דור הבא של שעשועוני הטריוויה האולפנים". לדברי עינת שמיר, מנכ"ל אקפלה, " Talpa מנוסה מאד בהפצה עולמית של פורמטים המשלבים אינטראקטיביות ורבוי מסכים. הביג פיקצ'ר משנה את כללי המשחק בתחום ואנו מאמינים שיהווה פריצת דרך לאופן שבו שעשועונים יראו מהיום והלאה. הצופה מהבית רוצה ליטול חלק פעיל במשחק ולהשפיע על המסך בזמן אמת. אנו משוכנעים ששיתוף הפעולה יביא מוצר אטרקטיבי ומקורי לכל העולם".
- 3.דניאל 22/10/2014 09:20הגב לתגובה זובמוצר בעייתי שלא הצליח לייצר הרבה תשומת לב בעולם הפורמטים. ויזואלית הוא מדהים - הקונספט איך לומר.... קצת פחות.
- 2.טלפה הפיקו את utopia הכושל ואינטראקטיבי out (ל"ת)סקפטי 21/10/2014 16:11הגב לתגובה זו
- 1.כבוד! טלפה זה המגרש של הגדולים (ל"ת)רני 20/10/2014 19:34הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.