John Lewis חוגג 150
צילום: צילום מסך מתוך הפרסומת
TOP5

איך חוגגים יומולדת 150 בסטייל, ומה אסור לכם לעשות אף פעם עם ההורים

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם פרסומות בולטות שעלו לאוויר. עוד במדור: סקס מוכר? ארגון save the children החליט לקחת את זה למקום מעניין מאוד
אילאיל זקס |

TOP5 של אתר אייס ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף, והפעם במדור: HBO, רשת הכלבו הבריטית john lewis, חברת התיירות Voyages -SNCF, ארגון "save the children", איגוד השיווק הקנדי והמחזמר.

.

*לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

לא ליד ההורים...

מבית היוצר של "זה לא פורנו, זה HBO" מגיעה סדרת פרסומת חדשה עם תובנה מדוייקת לא פחות. נכון, HBO מלאה בסצנות סקס נועזות, קללות למכביר ומעיים מדממים. וזה חלק ממה שהופך את התכניות שלהם לאדירות לצפייה. אבל עדיף לבד. כי לראות תכניות HBO עם ההורים שלך יכול להפוך למביך מאוד...

ואני חשבתי ש-30 זה גיל מבאס...

יומולדת 150 אומרת רק דבר אחד. אתה זקן. ממש זקן. אך הפרסומת החדשה לרשת הכלבו הבריטית john lewis ייצרה סרטון מגניב שמעביר את המסר שכמו יין משובח גם היא רק הולכת, משתבחת ומתעדכנת עם השנים.

המלחמה על תשומת הלב שלנו

לא קל לשלטי חוצות לתפוס את תשומת הלב שלנו. לכן חברת הנסיעות הצרפתית Voyages -SNCF.com החליטה להפוך אותם לכאלה שאי אפשר להתעלם מהם.

לצפייה - לחצו כאן

איך גורמים לילדים מורעבים להישמע סקסי?

אחת האמיתות הפשוטות של עולם הפרסום הוא שסקס מוכר. וכשאנחנו אומרים שמשהו הוא לא סקסי, אנחנו מתכוונים שהוא פשוט לא מעניין. אבל זה לא אומר שזה לא נושא חשוב ולרוב אלו דווקא הנושאים החשובים ביותר. את התובנה הזו בדיוק הבין ארגון "save the children" ובמקום להילחם בזה, הוא החליט להשתמש בזה לטובתו.

שיווק ופרסום - המחזמר!

איגוד השיווק הקנדי יצא בסדרת סרטים שממחישים באופן מצחיק, ציני ומוגזם את אחת התובנות שעומדות בלב עולם הפרסום: אנחנו יוצרים בידול בין מוצרים זהים כדי שכשהצרכן יקנה מותג - הוא ידע בדיוק מה זה אומר עליו.

וכל זה כדי לשכנע את הפרסומאים שהם חייבים להגיע לכנס החדש של איגוד השיווק.

המדור בעריכת אילאיל זקס, פלנרית במחלקת האסטרטגיה של ראובני פרידן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.