ניתוח קמפיין

יופי בפריים טיים: 'אפריל' ו'גולברי' על המסך - אחת עם סיפור והשנייה פלקט

מבקרת הבית של אתר אייס על שתי פרסומות של יופי נשי ששוטפות לאחרונה את המסך: לאחת יש תובנה טובה ומבוזבזת והשנייה חכמה מעניינת ומגרה
עטרה בילר | (7)

בשורה התחתונה: יופי, בסופו של דבר, זה באמת לא רק חיצוני, והוא הרבה מעבר לפוזה.

שתי פרסומות שעוסקות ביופי נשי משודרות לאחרונה בהפסקת הפרסומות. אפריל למוצרי טיפוח וגולברי לאופנה. בשתי הפרסומות מככבות נשים יפות ומפורסמות ובכל זאת באחת מהן יש ובשניה אין - סיפור.

גולברי: רעיון טוב מבוזבז על קליפ פלקטי

נתחיל בגולברי עם איילת זורר. מלבד איילת זורר ובגדים יפים לא ברור על מה הפרסומת. מבחינת ההשתלבות שלה בעולם העדכני של פרסומות היא נותרת מחוץ למשחק. כל מה שרואים זה למעשה קטלוג אופנה מצולם עם שחקנית יפה ומפורסמת. עברנו דרך ארוכה מאד מאז שפרסומות למותגי אופנה הציעו רק צילומי קולקציה חדשה על גבי "דוגמנית קולב".

אופנה ויופי זה כבר מזמן השקפת עולם. פרסומות אופנה עוזרות לנו להבין 'למה דווקא את המותג הזה' ומספרות לנו לא רק שניראה טוב אלא שיקרה לנו משהו טוב. מפנים. גולברי פונה לנשים פחות צעירות והעצוב הוא שגם הפרסומת פחות צעירה במחשבה שלה.

מלבד הססמא שאהבתי Every day is your best day שיש בה סוג של פילוסופיה, הקליפ עצמו מאכזב ובנוי מעריכה עצבנית ולא מעניינת של פוזות בחדר סגור על רקע טפט בסגנון חיפוי אבן גיר.

המשפט "כל יום הוא היום הכי טוב שלך" היה יכול להתפתח לנרטיב של ממש. אשה שמאמינה בכל ליבה שכל יום הוא - הוא היום הטוב ביותר שלה היא אשה עם חתיכת גישה לחיים. זוהי אשה שגם כאשר החיים יוצאים משליטתה, היא מתעקשת על הומור בריא. הרעיון מבוזבז על קליפ פלקטי ושטחי שנבחר בסופו של דבר להיות סרט הפרסומת.

אפריל: מטריד במובן המעניין והמגרה של המילה

לעומת גולברי, אנחנו פוגשים בפרסומת לאפריל את אסתי גינזבורג ואת טהוניה בסרטון שמושך הרבה תשומת לב ומיד צריך לראות אותו עוד פעמיים כדי להתעמק בו כי הוא כל כך לא פלקטי ושונה ואפילו קצת מטריד במובן המעניין והמגרה של המילה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אז בפשט מה שרואים, לצלילי השיר freedom מ-Django Unchained, זה שתי נשים מורחות לק זו לזו על צפרני הרגליים. שתיהן יפות עם תעודות - אחת שחורה והאחרת בהירה.

בדרש אנחנו עדים לסצנת התענגות של שתי הנשים מעצמן ומיופיין. הסרטון מתחיל מטהוניה בפוזה שמעוררת אסוציאציה של משרתת שחורה, במיוחד בעידודו של השיר מהסרט ג'נגו, כשהיא כורעת על ברכיה, על הרצפה, ומורחת לק שחור על רגליה של הנסיכה הצחורה המפונקת.

ההפתעה מגיעה ככאשר הן מחליפות תפקידים. אנחנו קצת מתביישים מהדעות הקדומות שעלו במוחנו. כשאסתי נהיית הפדיקוריסטית וטהוניה - הגבירה אנחנו מבינים שמועבר לנו מסר על שיוויון ואיזון. אולי על שחרור.

הסרטון קצר ופשוט אבל חכם.

השימוש באשה שחורה - אשה לבנה, והעובדה שחילוף התפקידים מהתל בצופה ובסטראוטיפים שהוא שבוי בהם - מוכיחים לנו שמדובר בשחרור אמיתי: שחרור מדעות קדומות בכלל ועל יופי נשי בפרט.

Set your beauty free מזכיר קצת במשקל שלו את let my people go. יאללה. תפסיקי לחשוב שיופי הוא עניין של חנופה, התייפייפות, ריצוי, הפקרות או פיתוי. כאשר שחרור מגיע בהקשר של יופי נשי אנחנו מבינים שמדובר בהיפוך לא רק של מי מורחת לק למי, אלא בנושא הכאוב ההוא - האם מותר לנשים להיות יפות בלי להיחשב פתייניות. אז זהו שכן.

יופי זה stand alone.

יש לו ערך אבסולוטי וצריך לשחרר אותו מהכלא המחשבתי. הוא הדבר עצמו ואת יכולה להתחיל לחגוג את זה. ומה שיפה בסרט שהוא לא מעביר את המסר באופן בנאלי - היא גם יפה והיא גם מצליחה. שם היינו כבר. יש פה צורה מקורית ולא שחוקה להתמודד עם הסוגיה.

שתי הפרסומות מדברות איתנו בססמאות בשפה האנגלית כאשר גולברי ממש 'מדביקה' אותה לקליפ לא קשור בעוד שאפריל מגישה מנפיסט שהוא על גבול המניפסט החברתי, והולכת עם זה לאורך כל הסרטון בצורה מקצועית, מהנה מבחינה קולנועית, כן אסטתית וקשורה 'לנושא' ובכל זאת מעוררת מחשבה והד.

עטרה בילר היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תומריקו 05/04/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    אפשר להזמען אצלך עבודת מיתוג קטנה?
  • 3.
    ציקי 01/04/2014 12:29
    הגב לתגובה זו
    עכשיו אם נתעלם מהדאבל מינינג בכותרת אז נותר רק להגיד שהפרסומת של זרמון חסרת דמיון, משעממת ומפוצצת בקיטש. לחשוב שאהבת אותה מעיד עלייך יותר מאשר על איילון הגב גבר שאני דווקא אוהב.
  • 2.
    למושא הפירסומת (בגדים) גולדברי יותר משכנע (ל"ת)
    מירב 01/04/2014 00:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הפרסומת של אפריל 31/03/2014 11:24
    הגב לתגובה זו
    פרימטיבית וסקסיסטית. זרמון יא חרמן זקן ומגעיל יצאת מהתחת!
  • אריק 01/04/2014 00:18
    הגב לתגובה זו
    אכן הפירסומת מאתגרת הסטריאוטיפים שאנחנו שבויים בהם אבל בכל זאת לא עד הסוף..כי אם נשים לב לניואנסים שמסתתרים בתוך הפירסומת הזאת נוכל להבחין שהמצלמה מתעדת את הלק השחור על רגלה "הצחורה" של אסתי ובמקרה ההפוך זה מעורפל משהו ובכלל חלוקת הזמן בסירטון בין שני המינים עדיין מדגיש את המשרתת ה"שחורה" ולא ההיפך..
  • תרשי לי לחלוק עלייך 31/03/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
    שחורה מורחת לק שחור על אצבעות לבנות שימוש ציני בקונוטציה של העבדות עם טוויסט מגוכח, ממש לא ארוץ לקנות שם בושם
  • שגיאות כתיב 31/03/2014 16:49
    ככה כותבים מגוחך, כסילה. ולא מגוכח. מה איתך? אל תלעיגי את הענף שלנו.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.