משטרה רכב משטרה
צילום: נחמן פרידמן חדשות 24
פרסום ראשון

שטחים לוהטים: 3 כתבים ישראלים עוכבו ע"י הפלסטינאים - והועברו לידי המשטרה

גל ברגר מרשת ב', אליאור לוי מ-ynet ורות אגלש מהוושינגטון פוסט, עוכבו בקבר שכם ונמסרו לידי משטרת ישראל. בהמשך פיקוד המחוז החליט לשחררם
אלכסנדר כץ | (2)

משטרת מחוז ש"י עיכבה הערב (יום ב') לחקירה 3 עיתונאים ישראלים במחסום חווארה, וזאת לאחר שנכנסו לשטחי הרשות הפלסטינאית ללא אישור ותיאום עם הצבא - כך נודע לאייס. הכתבים הם גל ברגר מרשת ב', אליאור לוי מ-ynet, ורות אגלש מהוושינגטון פוסט.

מזה שנים שהכתבים לענייני פלסטינאים נכנסים לשטחי הרשות הפלסטינאית בהסכמה של שלטונות הצבא, לעיתים ללא תיאום מראש ומבלי לחתום על מסמך של דובר צה"ל, בו הם מוותרים על אחריות המדינה לגורלם בשטחי A.

מספר עיתונאים הגיעו לקבר יוסף בשכם שם עיכבה אותם המשטרה הפלסטינאית. הכתבים הציגו להם תעודות לע"מ פלסטינאיות, ואלה יצרו קשר מנהל התיאום והקישור של צה"ל, כדי לתאם את החזרתם לשטחי ישראל.

מכיוון שבפעם זאת, העיתונאים נכנסו לשטחי הרשות ללא תיאום עם הצבא, מדובר על פניו בהפרה של הוראת אלוף האוסרת כניסה לשטחי A, עבירה הנחשבת לפלילית. העיתונאים עוכבו במחסום חווארה ליותר משעה וחצי על ידי המשטרה, ובהמשך כ-40 דקות על ידי משטרת מחוז ש"י.

לדברי גורמים המכירים את הפרטים, קציני הצבא סירבו לשחררם, והזמינו שוטרים שהודיעו לעיתונאים כי הם מעוכבים, וכי עליהם להגיע למשטרת אריאל. בהמשך הציגו להם השוטרים להם צו אלוף, וביקשו מהם לחתום על דוח עיכוב (בו מצהירים כי לא נגרם להם נזק, א"כ). כשסירבו, הם שוחררו בהחלטת פיקוד מחוז ש"י לאחר כשעתיים וחצי של עיכוב.

גורם בתא הכתבים לעניינים פלסטינאים, אמר לאייס כי "על מח"ט שומרון וסגן ראש משרדי התיאום והקישור, ללמוד מהקולגות הפלסטינאים שלו איך מתייחסים לעיתונאים בנובמבר 2013. ובכלל, צריך לבטל את הנוהל הזה שמקביל את חופש התנועה שלנו בשטח העבודה הטבעי שלנו". כבר בימים הקרובים מתכוונים חברי התא להיפגש עם דובר צה"ל, כדי ללבן את הסוגיה ולדרוש את נוהל החתימה על המסמכים בכל פעם שהעיתונאים ישראלים נכנסים לשטחי A.

לדברי הגורם, "במשך שנים עיתונאים ישראלים מכסים את השטחים, ולאף גורם בצה"ל שצפה בהם בטלוויזיה או קרא בעיתון, לא נדלקה נורה אדומה שוואלה - 'הוא לא תיאם איתנו את זה'".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מדוברות מחוז ש"י נמסר לאייס: "העיתונאים שוחררו. המשטרה תבחן את פרטי המקרה". מרשות השידור נמסר: "אנחנו למדים את הפרטים". ב-ynet סירבו להתייחס.

מתא הכתבים לענייני פלסטינים נמסר: "אנחנו מגנים בחריפות את עיכוב הכתבים. העיכוב - שעה וחצי בידי צה"ל ו-40 דקות בידי המשטרה, היה מיותר, ולראיה - בסוף שוחררנו ללא כלום. מדובר בהפרה חמורה ומיותרת של חופש העיתונות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אתם מתכוונים "לדרוש לבטל את נוהל החתימה"? (ל"ת)
    p214 19/11/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שיקול דעת לקוי שלי (ל"ת)
    הדס 18/11/2013 21:31
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.