"אנו חברה שמתפתחת בצורה מטאורית, לא רק יודעים ומתמחים בחומוס האסלי"
גאדה זועבי, המייסדת והבעלים של פורטל אקטואליה ותוכן '
בוקרא נט הוקם אחרי מלחמת לבנון השנייה, בה נהרגו גם אזרחים ערבים. לדבריה, ההחלטה להקים את האתר נבעה מחוסר המודעות להוראות פיקוד העורף של הציבור הערבי.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
החברה הערבית ככוח קנייה היא אנדר רייטד. היום אין מדידה נכונה ברמת ההשקעה בחברה הערבית כצרכן תוכן. במהלך העשור האחרון חל שינוי חברתי, כלכלי, חינוכי, שנוצר על ידי המעורבות בתהליך הגלובליזציה. מדובר באוכלוסיה צעירה, 75% מהם מתחת לגיל 35, דור משכיל, דינאמי ואינטליגנטי שמעורה בכל מה שמתרחש בעולם, ובשינויים באמצעות הרשתות החברתיות. החברה הערבית היא כוח קנייה אדיר.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
פרסום ישיר באמצעות באנרים. רוב החברות הגדולות משקיעות בעיקר בבאנרים, זהו כלי מדיד וחשוב אבל לא מספיק. היום הצרכן הוא מתוחכם, מעורב ושם דגש יותר על התוכן. בעיניי חשוב לתפור לכל מפרסם את החבילה המתאימה לו שכוללת בעיקר תוכן שיווקי, ראיונות, מיתוג ושילוב בהפקות תכניות מקוריות וגם באנרים.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
בהיותי אישה ערבייה שמתמודדת עם אפליה כפולה, וכמייסדת מיזם טכנולוגי מוביל ומשפיע על סדר היום של הגולש הערבי, נתקלתי בחסמים וקשיים בהפכה שניסיתי להוביל עם הצוות המקצועי. אני חושבת שההישג הגדול הוא שאנחנו מצליחים לשמור על ערכים עיתונאים בעולם שכולו מניפולציות, חוסר מקצועיות וחוסר אמינות. שמרתי על יצירת והפקת תוכן עשיר תוך כבוד לאינטליגנציה של הגולש וגם על שקיפות מול הלקוח.
ההישג הגדול הנוסף שלנו הוא שבוקרא נט זה לא רק אתר תוכן, אנחנו גם חיים בתוך החברה ויוזמים ומשתתפים פרויקטים שתורמים את חלקם לחברה. יזמנו פרויקט ענק, קמפיין נגד אלימות בכלל ובמיוחד אלימות נגד נשים; הפקנו סרטונים, ראיינו קרובי משפחה של קורבנות, החתמנו ושתפנו דמויות ייצוגיות כמו ח"כ אחמד טיבי, הצלחנו להחתים גופים ואנשים מכל התחומים והעיסוקים, מהנגב ועד הצפון. הפרויקט הזה סוקר ברמה הארצית וגם העולמית וזכה לחשיפה רבה.
יזמנו אירוע ענק בתוך נצרת והסביבה, שקיבל חשיפה רבה בארץ ובהרבה תחנות טלוויזיה במדינות המערב, למלחמה בסרטן השד, להגברת המודעות בכל מה שקשור לגילוי מוקדם לסרטן השד. אלה רק 2 דוגמאות איך הפך האתר לכתובת עבור הציבור הערבי לקבל מענה ולהתעדכן ולא רק לצורך תוכן.
4. מה את עושה כשאת לא בעבודה?
אני בן אדם של משפחה. אני אוהבת לבלות עם בעלי ועם הילדים, שהם הדבר היקר ללבי, הם הכוח שמחזק אותי ותומך בי; אני אוהבת להקפיץ אותם לחוגים, לדבר אתם, לבשל ולקרוא ספרים. אין ספק שקשה למצוא את הזמן הפנוי כי מדובר במדיה דיגיטלית שלא הולכת לישון, אבל הזמן עם המשפחה זה הזמן שבו אני צוברת אנרגיות ואני תמיד דואגת לעשות את האיזון בין המשפחה לקריירה על מנת לשמור על שניהם. ברוך השם עד עכשיו הכל בשליטה למרות הקושי והלחץ.
5. אם לא היית עוסקת במדיה, בטוח היית:
רק במדיה ותקשורת. אם לא כמייסדת אתר, הייתי אולי מגישה תכניות אקטואליה. התקשורת בעיני היא המקום למעורבות חברתית, היא הדרך שלי לתרום את חלקי, להגביר מודעות ולטפל בסוגיות שונות בחברה על מנת להוביל לשינוי. התקשורת היא המקום להעביר מסר ברור, אמין ולתת ביקורת בלי פחד.
6. מי פתח לך דלת?
בכל מקום שעבדתי בו היו אנשים שלמדתי מהם המון, ברשות השידור, ברדיו. קבלתי המון תמיכה מהמשפחה שלי בתחילת הדרך. אבל אני באמת חושבת שהעניין הוא לא מי פתח את הדלת, התמיכה לאורך הדרך, אחרי שהדלתות כבר נפתחו - היא הדבר החשוב ביותר וזה סוד ההצלחה שלי. בעלי, שהוא איש עסקים, תומך בי ומפרגן להצלחה שלי. הוא עזר לי המון בתחילת הדרך, שהרי אני באה מרקע של עיתונות והייתי צריכה תמיכה בעניין הביזנס והטכנולוגיה, והוא ממשיך לתמוך בי לאורך כל הדרך.
7. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
לשמור על ערכים ואידיאולוגיה ועל האג'נדה שלי. לשמור על רמת תוכן איכותי, עשיר ואמין. אני חושבת זה מה שמאפיין את בוקרא נט. אנחנו יוצרים תוכן עשיר ויש לנו את היכולת להיות חופשיים ולהעביר ביקורת מפני שאנחנו אתר עצמאי שלא שייך לשום גוף פוליטי.
8. באיזה בית גדלת?
נולדתי בחיפה, העיר הכי יפה בעיני. נולדתי למשפחה מסורתית, מחבקת, תומכת, שעיצבה לי את תחילת דרכי, בכדי להיות מה שאני רוצה להיות. גדלתי עם ערכים אמיתיים, אבא מדהים שהיה מקור הכוח וההשראה בשבילי, למדתי ממנו את העקביות והאמונה.
9. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?
שמתי לי בתור מטרה באתר לראיין ולהתייחס לדברים שקורים ברמה הארצית, ולא רק קשורים למגזר. בין היתר המשמעות של זה היא שלעיתים אנחנו מתייחסים או מראיינים פוליטיקאים מהמגזר היהודי, שהם עצמם לא מתייחסים לחברה הערבית, לא מודעים לה מספיק, לא מכירים אותה ואת הצרכים שלה. זה בעייתי, ולמרות שיש אתרים אחרים במגזר שבוחרים לוותר על הסיקור הזה, לי כן חשוב שהציבור הערבי יכיר וידע וייחשף.
10. מיתוס שיש לאנשי מדיה על המגזר הערבי
אנחנו לא רק סקטור שיודע ומתמחה בחומוס האסלי, אנחנו הרבה מעבר לזה. אנחנו סקטור שיש בו כוח צריכה ויצירה ועבודה, אנשי מקצוע, נשות ואנשי עסקים, אקדמאיים, מדענים, מומחים, רופאים ואנשי הייטק. חברה שמתפתחת בצורה מטאורית.
- 23.מןחמד ב. 07/05/2013 16:50הגב לתגובה זואני מכיר את גאדה באופן אישי, לדעתי היא אישה מקסימה שעוד תגיע רחוק... כל הכבוד על הגישה ועל העכביות ברכות על הכתבה מוחמד ב.
- 22.כל הכבוד (ל"ת)חלא 30/04/2013 08:09הגב לתגובה זו
- 21.כל הכבוד והרבה הצלחה מגיע לך..... (ל"ת)תהאני ג'ראר זועבי 29/04/2013 12:30הגב לתגובה זו
- 20.כמאל עטילה 29/04/2013 11:34הגב לתגובה זוגאדה , כל הכבוד לך . את אישה מקסימה ואשת מקצוע מדהימה . את מקור לגאווה וכוח .כל הכבוד לך
- 19.גלית 29/04/2013 01:05הגב לתגובה זוכול הכבוד שיש נשים ערביות כאלה מוצלחות
- 18.יש ואלה מגזר ערבי מסורתי ויש בו טכנולוג (ל"ת)בארסא 28/04/2013 20:12הגב לתגובה זו
- 17.מעניין לקרוא -בחורה מקסימה (ל"ת)שושו 28/04/2013 20:11הגב לתגובה זו
- 16.Nermeen Mawed 28/04/2013 19:56הגב לתגובה זוכל הכבוד ג'אדה אנחנו גאות בך כאישה יוזמת ומשפיעה לטובת החברה הערבית במיחד.. שישיה לך המון הצלחה
- 15.טוב מאוד ובהצלחה (ל"ת)לולו 28/04/2013 19:53הגב לתגובה זו
- 14.ואיל עואד 28/04/2013 18:32הגב לתגובה זוראיןן חשוב מייצג אותנו בגאווה
- 13.אני שמחה לשמוע שיש נשים חזקות במגזר הערבי. בה (ל"ת)רונה 28/04/2013 17:15הגב לתגובה זו
- 12.אלופה 28/04/2013 17:10הגב לתגובה זוהיית עושה
- 11.מעניין 28/04/2013 17:07הגב לתגובה זולמה
- 10.לא משנה 28/04/2013 17:06הגב לתגובה זו?????????
- 9.מירא 28/04/2013 17:04הגב לתגובה זוכל הכבוד לך..זוכרת אותי.עבדנו יחד בגבעת חביבה
- 8.אשת מקצוע מדהימה ...בהצלחה (ל"ת)עדנה 28/04/2013 15:39הגב לתגובה זו
- 7.כל הכבוד , בחורה רצינית ואתר מדהים (ל"ת)משרד פרסום 28/04/2013 15:17הגב לתגובה זו
- 6.אמירה 28/04/2013 15:06הגב לתגובה זוזה באמת אנחנו לא רק מתמחים בחומס האסלי והפלאפל אלא גם יש לנו הרבה וזה מה קראתי בכתבה שלכם ואני מכאן מאחלת לגברת זועבי הצלחה וקדימה רוצים שתמשכי אתך עוד בחורות ונשים שכולם ידעו שיש לנו
- 5.סביון 28/04/2013 14:17הגב לתגובה זואנשים מקצוענים ופרסום אפקטיבי
- 4.אבי 28/04/2013 14:12הגב לתגובה זוהגיע המן שהחברה הישראלית תכיר שבחברה הערבית טמון פונציאל אדיר והנה עוד הוכחה על זה גברת גאדה זועבי
- 3.גנית 28/04/2013 14:06הגב לתגובה זואת אלופה תמשיכי כך
- 2.אחי, זה אתה? (ל"ת)יריב 28/04/2013 12:59הגב לתגובה זו
- 1.איתמר 28/04/2013 12:03הגב לתגובה זוקול חשוב במגזר ששווה התיחסות יותר מאשר טיול לצפון פעם בחודש
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
