"אנו חברה שמתפתחת בצורה מטאורית, לא רק יודעים ומתמחים בחומוס האסלי"
גאדה זועבי, המייסדת והבעלים של פורטל אקטואליה ותוכן '
בוקרא נט הוקם אחרי מלחמת לבנון השנייה, בה נהרגו גם אזרחים ערבים. לדבריה, ההחלטה להקים את האתר נבעה מחוסר המודעות להוראות פיקוד העורף של הציבור הערבי.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
החברה הערבית ככוח קנייה היא אנדר רייטד. היום אין מדידה נכונה ברמת ההשקעה בחברה הערבית כצרכן תוכן. במהלך העשור האחרון חל שינוי חברתי, כלכלי, חינוכי, שנוצר על ידי המעורבות בתהליך הגלובליזציה. מדובר באוכלוסיה צעירה, 75% מהם מתחת לגיל 35, דור משכיל, דינאמי ואינטליגנטי שמעורה בכל מה שמתרחש בעולם, ובשינויים באמצעות הרשתות החברתיות. החברה הערבית היא כוח קנייה אדיר.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
פרסום ישיר באמצעות באנרים. רוב החברות הגדולות משקיעות בעיקר בבאנרים, זהו כלי מדיד וחשוב אבל לא מספיק. היום הצרכן הוא מתוחכם, מעורב ושם דגש יותר על התוכן. בעיניי חשוב לתפור לכל מפרסם את החבילה המתאימה לו שכוללת בעיקר תוכן שיווקי, ראיונות, מיתוג ושילוב בהפקות תכניות מקוריות וגם באנרים.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
בהיותי אישה ערבייה שמתמודדת עם אפליה כפולה, וכמייסדת מיזם טכנולוגי מוביל ומשפיע על סדר היום של הגולש הערבי, נתקלתי בחסמים וקשיים בהפכה שניסיתי להוביל עם הצוות המקצועי. אני חושבת שההישג הגדול הוא שאנחנו מצליחים לשמור על ערכים עיתונאים בעולם שכולו מניפולציות, חוסר מקצועיות וחוסר אמינות. שמרתי על יצירת והפקת תוכן עשיר תוך כבוד לאינטליגנציה של הגולש וגם על שקיפות מול הלקוח.
ההישג הגדול הנוסף שלנו הוא שבוקרא נט זה לא רק אתר תוכן, אנחנו גם חיים בתוך החברה ויוזמים ומשתתפים פרויקטים שתורמים את חלקם לחברה. יזמנו פרויקט ענק, קמפיין נגד אלימות בכלל ובמיוחד אלימות נגד נשים; הפקנו סרטונים, ראיינו קרובי משפחה של קורבנות, החתמנו ושתפנו דמויות ייצוגיות כמו ח"כ אחמד טיבי, הצלחנו להחתים גופים ואנשים מכל התחומים והעיסוקים, מהנגב ועד הצפון. הפרויקט הזה סוקר ברמה הארצית וגם העולמית וזכה לחשיפה רבה.
יזמנו אירוע ענק בתוך נצרת והסביבה, שקיבל חשיפה רבה בארץ ובהרבה תחנות טלוויזיה במדינות המערב, למלחמה בסרטן השד, להגברת המודעות בכל מה שקשור לגילוי מוקדם לסרטן השד. אלה רק 2 דוגמאות איך הפך האתר לכתובת עבור הציבור הערבי לקבל מענה ולהתעדכן ולא רק לצורך תוכן.
4. מה את עושה כשאת לא בעבודה?
אני בן אדם של משפחה. אני אוהבת לבלות עם בעלי ועם הילדים, שהם הדבר היקר ללבי, הם הכוח שמחזק אותי ותומך בי; אני אוהבת להקפיץ אותם לחוגים, לדבר אתם, לבשל ולקרוא ספרים. אין ספק שקשה למצוא את הזמן הפנוי כי מדובר במדיה דיגיטלית שלא הולכת לישון, אבל הזמן עם המשפחה זה הזמן שבו אני צוברת אנרגיות ואני תמיד דואגת לעשות את האיזון בין המשפחה לקריירה על מנת לשמור על שניהם. ברוך השם עד עכשיו הכל בשליטה למרות הקושי והלחץ.
5. אם לא היית עוסקת במדיה, בטוח היית:
רק במדיה ותקשורת. אם לא כמייסדת אתר, הייתי אולי מגישה תכניות אקטואליה. התקשורת בעיני היא המקום למעורבות חברתית, היא הדרך שלי לתרום את חלקי, להגביר מודעות ולטפל בסוגיות שונות בחברה על מנת להוביל לשינוי. התקשורת היא המקום להעביר מסר ברור, אמין ולתת ביקורת בלי פחד.
6. מי פתח לך דלת?
בכל מקום שעבדתי בו היו אנשים שלמדתי מהם המון, ברשות השידור, ברדיו. קבלתי המון תמיכה מהמשפחה שלי בתחילת הדרך. אבל אני באמת חושבת שהעניין הוא לא מי פתח את הדלת, התמיכה לאורך הדרך, אחרי שהדלתות כבר נפתחו - היא הדבר החשוב ביותר וזה סוד ההצלחה שלי. בעלי, שהוא איש עסקים, תומך בי ומפרגן להצלחה שלי. הוא עזר לי המון בתחילת הדרך, שהרי אני באה מרקע של עיתונות והייתי צריכה תמיכה בעניין הביזנס והטכנולוגיה, והוא ממשיך לתמוך בי לאורך כל הדרך.
7. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
לשמור על ערכים ואידיאולוגיה ועל האג'נדה שלי. לשמור על רמת תוכן איכותי, עשיר ואמין. אני חושבת זה מה שמאפיין את בוקרא נט. אנחנו יוצרים תוכן עשיר ויש לנו את היכולת להיות חופשיים ולהעביר ביקורת מפני שאנחנו אתר עצמאי שלא שייך לשום גוף פוליטי.
8. באיזה בית גדלת?
נולדתי בחיפה, העיר הכי יפה בעיני. נולדתי למשפחה מסורתית, מחבקת, תומכת, שעיצבה לי את תחילת דרכי, בכדי להיות מה שאני רוצה להיות. גדלתי עם ערכים אמיתיים, אבא מדהים שהיה מקור הכוח וההשראה בשבילי, למדתי ממנו את העקביות והאמונה.
9. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?
שמתי לי בתור מטרה באתר לראיין ולהתייחס לדברים שקורים ברמה הארצית, ולא רק קשורים למגזר. בין היתר המשמעות של זה היא שלעיתים אנחנו מתייחסים או מראיינים פוליטיקאים מהמגזר היהודי, שהם עצמם לא מתייחסים לחברה הערבית, לא מודעים לה מספיק, לא מכירים אותה ואת הצרכים שלה. זה בעייתי, ולמרות שיש אתרים אחרים במגזר שבוחרים לוותר על הסיקור הזה, לי כן חשוב שהציבור הערבי יכיר וידע וייחשף.
10. מיתוס שיש לאנשי מדיה על המגזר הערבי
אנחנו לא רק סקטור שיודע ומתמחה בחומוס האסלי, אנחנו הרבה מעבר לזה. אנחנו סקטור שיש בו כוח צריכה ויצירה ועבודה, אנשי מקצוע, נשות ואנשי עסקים, אקדמאיים, מדענים, מומחים, רופאים ואנשי הייטק. חברה שמתפתחת בצורה מטאורית.
- 23.מןחמד ב. 07/05/2013 16:50הגב לתגובה זואני מכיר את גאדה באופן אישי, לדעתי היא אישה מקסימה שעוד תגיע רחוק... כל הכבוד על הגישה ועל העכביות ברכות על הכתבה מוחמד ב.
- 22.כל הכבוד (ל"ת)חלא 30/04/2013 08:09הגב לתגובה זו
- 21.כל הכבוד והרבה הצלחה מגיע לך..... (ל"ת)תהאני ג'ראר זועבי 29/04/2013 12:30הגב לתגובה זו
- 20.כמאל עטילה 29/04/2013 11:34הגב לתגובה זוגאדה , כל הכבוד לך . את אישה מקסימה ואשת מקצוע מדהימה . את מקור לגאווה וכוח .כל הכבוד לך
- 19.גלית 29/04/2013 01:05הגב לתגובה זוכול הכבוד שיש נשים ערביות כאלה מוצלחות
- 18.יש ואלה מגזר ערבי מסורתי ויש בו טכנולוג (ל"ת)בארסא 28/04/2013 20:12הגב לתגובה זו
- 17.מעניין לקרוא -בחורה מקסימה (ל"ת)שושו 28/04/2013 20:11הגב לתגובה זו
- 16.Nermeen Mawed 28/04/2013 19:56הגב לתגובה זוכל הכבוד ג'אדה אנחנו גאות בך כאישה יוזמת ומשפיעה לטובת החברה הערבית במיחד.. שישיה לך המון הצלחה
- 15.טוב מאוד ובהצלחה (ל"ת)לולו 28/04/2013 19:53הגב לתגובה זו
- 14.ואיל עואד 28/04/2013 18:32הגב לתגובה זוראיןן חשוב מייצג אותנו בגאווה
- 13.אני שמחה לשמוע שיש נשים חזקות במגזר הערבי. בה (ל"ת)רונה 28/04/2013 17:15הגב לתגובה זו
- 12.אלופה 28/04/2013 17:10הגב לתגובה זוהיית עושה
- 11.מעניין 28/04/2013 17:07הגב לתגובה זולמה
- 10.לא משנה 28/04/2013 17:06הגב לתגובה זו?????????
- 9.מירא 28/04/2013 17:04הגב לתגובה זוכל הכבוד לך..זוכרת אותי.עבדנו יחד בגבעת חביבה
- 8.אשת מקצוע מדהימה ...בהצלחה (ל"ת)עדנה 28/04/2013 15:39הגב לתגובה זו
- 7.כל הכבוד , בחורה רצינית ואתר מדהים (ל"ת)משרד פרסום 28/04/2013 15:17הגב לתגובה זו
- 6.אמירה 28/04/2013 15:06הגב לתגובה זוזה באמת אנחנו לא רק מתמחים בחומס האסלי והפלאפל אלא גם יש לנו הרבה וזה מה קראתי בכתבה שלכם ואני מכאן מאחלת לגברת זועבי הצלחה וקדימה רוצים שתמשכי אתך עוד בחורות ונשים שכולם ידעו שיש לנו
- 5.סביון 28/04/2013 14:17הגב לתגובה זואנשים מקצוענים ופרסום אפקטיבי
- 4.אבי 28/04/2013 14:12הגב לתגובה זוהגיע המן שהחברה הישראלית תכיר שבחברה הערבית טמון פונציאל אדיר והנה עוד הוכחה על זה גברת גאדה זועבי
- 3.גנית 28/04/2013 14:06הגב לתגובה זואת אלופה תמשיכי כך
- 2.אחי, זה אתה? (ל"ת)יריב 28/04/2013 12:59הגב לתגובה זו
- 1.איתמר 28/04/2013 12:03הגב לתגובה זוקול חשוב במגזר ששווה התיחסות יותר מאשר טיול לצפון פעם בחודש
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
