ברקליס על שוק הפרסום האמריקאי: בריא וגמיש - צופים צמיחה של 1.9% ב-2013

הצפי לצמיחה מקבל משנה תוקף כשמדובר בהשוואה לשנה הקודמת, שהייתה שנת בחירות ואולימפיאדה והזרימה מיליונים רבים לשוק הפרסום האמריקאי
משה בנימין |

סקירה של בית ההשקעות 'ברקליס' מלמדת על תחזית חיובית לשוק הפרסום האמריקאי - הגדול בעולם. בברקליס מציינים כי שוק הטלוויזיה האמריקאי מפגין גמישות ופעילות בריאה. בחברה צופים גידול סולידי של 0.5% במחזור מכירות הפרסום המוזמן על ידי הגופים המפרסמים מתחילת השנה (Upfront). כפי שנעשה גם בשוק הטלוויזיה המקומי, בארה"ב מתחיל בימים אלו תהליך מכירת המלאי לשנה הקרובה, בהזמנה מראש. הליך זה משמש מדי שנה כפרמטר למידת חוזקו של שוק הפרסום בטלוויזיה, שכן בין 75% ל-80% ממלאי הפרסום השנתי של רשתות הטלוויזיה הארציות נמכר למפרסמים בדרך זו (ברשתות הכבלים מדובר על מכירת של 50-60% מהמלאי בשלב זה). בברקליס צופים גידול של 0.5% במכירות זמן הפרסום בפריים-טיים, ב-4 הרשתות המובילות: ABC, NBC, FOX ו-CBS. מחזור זה צפוי להסתכם בכ-9.2 מיליארד דולר בקרב מי שמוגדרים ה-"BIG4" (כאמור כ-75% ממלאי הפרסום העומד לרשותן). כ-10 מיליארד דולר נוספים צפויים ממכירות הפרסום המוקדמות ברשתות הכבלים. בשורה התחתונה, מציינים בחברת השירותים הפיננסיים, כי שוק הפרסום האמריקאי מפגין גמישות וצפוי לצמוח (כולו, בכל אמצעי המדיה) בכ-1.9% לעומת השנה הקודמת. בהתחשב בעובדה ש-2012 הייתה שנת בחירות בארה"ב וכן נערכה בשנה זו האולימפיאדה - הצפי לגידול של כמעט 2% מגלם בתוכו תחזית חיובית באופן משמעותי שמוסיפה על הגידול שנרשם ב-2012.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.