ברקליס על שוק הפרסום האמריקאי: בריא וגמיש - צופים צמיחה של 1.9% ב-2013
סקירה של בית ההשקעות 'ברקליס' מלמדת על תחזית חיובית לשוק הפרסום האמריקאי - הגדול בעולם. בברקליס מציינים כי שוק הטלוויזיה האמריקאי מפגין גמישות ופעילות בריאה. בחברה צופים גידול סולידי של 0.5% במחזור מכירות הפרסום המוזמן על ידי הגופים המפרסמים מתחילת השנה (Upfront). כפי שנעשה גם בשוק הטלוויזיה המקומי, בארה"ב מתחיל בימים אלו תהליך מכירת המלאי לשנה הקרובה, בהזמנה מראש. הליך זה משמש מדי שנה כפרמטר למידת חוזקו של שוק הפרסום בטלוויזיה, שכן בין 75% ל-80% ממלאי הפרסום השנתי של רשתות הטלוויזיה הארציות נמכר למפרסמים בדרך זו (ברשתות הכבלים מדובר על מכירת של 50-60% מהמלאי בשלב זה).
בברקליס צופים גידול של 0.5% במכירות זמן הפרסום בפריים-טיים, ב-4 הרשתות המובילות: ABC, NBC, FOX ו-CBS. מחזור זה צפוי להסתכם בכ-9.2 מיליארד דולר בקרב מי שמוגדרים ה-"BIG4" (כאמור כ-75% ממלאי הפרסום העומד לרשותן). כ-10 מיליארד דולר נוספים צפויים ממכירות הפרסום המוקדמות ברשתות הכבלים. בשורה התחתונה, מציינים בחברת השירותים הפיננסיים, כי שוק הפרסום האמריקאי מפגין גמישות וצפוי לצמוח (כולו, בכל אמצעי המדיה) בכ-1.9% לעומת השנה הקודמת. בהתחשב בעובדה ש-2012 הייתה שנת בחירות בארה"ב וכן נערכה בשנה זו האולימפיאדה - הצפי לגידול של כמעט 2% מגלם בתוכו תחזית חיובית באופן משמעותי שמוסיפה על הגידול שנרשם ב-2012.