פרסום ראשון

מכללת נתניה נפרדה מדובצקי: מסתמן שתקציב הפרסום יעבור ל'לעומק התודעה'

לאחרונה התנהל מכרז בין 4 משרדי פרסום על תקציב המכללה שנחשב לאחד הגבוהים בשוק האקדמי. דובצקי זקס אוברוצקי טיפל בו ב-8 השנים האחרונות
משה בנימין | (6)

תקציב הפרסום של המכללה האקדמית נתניה שטופל ב-8 השנים האחרונות במשרד הפרסום דובצקי זקס אוברוצקי, סיים את דרכו במשרד. לאחר מכרז שהתנהל בין 4 משרדי פרסום שזומנו להשתתף בו, מסתמן כי התקציב יעבור לידי משרד הפרסום 'לעומק התודעה' - כך נודע לאייס.

על פי נתוני יפעת, תקציב הפרסום של המכללה האקדמית נתניה ירד באופן עקבי ב-3 השנים האחרונות. ב-2010 עמד התקציב על כ-4.5 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים כ-7 מיליון שקלים, ב-2011 עמד התקציב על כ-3.9 מיליון דולר (מחירון) וב-2012 נחתך התקציב באופן ניכר ועמד על כ-1.7 מיליון דולר בלבד, המהווים בפועל כ-2.7 מיליון שקלים.

למרות הקיטון בהיקף ההוצאה לפרסום, תקציב מכללת נתניה נחשב לאחד הגבוהים בשוק האקדמי, לאחר תקציב המכללה למנהל שבולט באופן חריג לעומת מתחריו. על פי יפעת, ב-2011 עמד תקציב המכללה למנהל שמטופל במקאן אריקסון על כ-13 מיליון דולר במחירי מחירון. בפועל מדובר בכ-20 מיליון שקלים. ב-2012, בדומה לקיצוץ אותו ביצעה מכללת נתניה, ירד התקציב של המכללה למנהל לסדר גודל של כ-6 מיליון דולר (מחירון) המהווים בפועל כ-9 מיליון שקלים.

יצוין כי המכללה אינה מחויבת לצאת למכרז פומבי מתוקף חוק חובת המכרזים. מכיוון שמדובר במכללה פרטית שאינה מתוקצבת באופן ממשלתי, למנהליה שמורה הזכות לפנות למשרדים עימם היא חפצה לעבוד, כפי שכבר עשתה. כאמור, לאייס נודע כי במקביל לפרידה מדובצקי ניהלה לאחרונה המכללה מכרז על תקציב הפרסום אליו זומנו 4 משרדים. המכרז שבו הציגו המשרדים פרזנטציות שכללו אסטרטגיה וקריאייטיב, מפוקח על ידי ועדת האיתור של המכללה.

במקביל לאובדן תקציב הפרסום של מכללת נתניה, החל משרד הפרסום דובצקי זקס אוברוצקי לטפל במספר לקוחות חדשים. ביניהם, תקציב האינטראקטיב של חברת התיירות 'מנו ספנות' שסיימה לאחרונה את ההתקשרות עם זרמון DDB; 'בייביסטאר' - רשת חנויות לתינוקות בפריסה ארצית; מותג האופנה 'קרולינה הררה' וחברת 'חשבים' המתמחה בתחום השכר ומשאבי אנוש.

ממכללת נתניה לא נמסרה תגובה לידיעה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אם זה נכון, סחתיין על לעומק (ל"ת)
    איילה 13/03/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כל השוק בוכה ולעומק ממשיכים לגדול (ל"ת)
    זאביק 13/03/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סטודנט בנכללה 13/03/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    מכללה שמלמדת פרסום לא נותנת לבוגריה את ההזדמנות לפרסם אותה. פשוט בושה!
  • סטודנט בעברית 13/03/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    לשים את עתיד המכללה, מרציה ויזמיה על סטודנטים שהתקבלו רק על סמך שהם בעלי תעודת זהות ישראלית? נשמע לי הזוי.
  • סטודנט במכללה 14/03/2013 21:18
    גם אני עשיתי לך לייק..
  • 1.
    לא מכיר אותם, אבל הם תותחים (ל"ת)
    מדהים 13/03/2013 11:22
    הגב לתגובה זו