חדשות ממזרח אירופה: ניר רפואה ומקאן רומניה בקמפיין 'לייב טוויט' לקוקה קולה

רפואה, לשעבר במקאן דיגיטל עם אחד התוצרים הראשונים בקדנציה שלו ברומניה. ציוצי טוויטר ופוסטים בפייסבוק מלווים בשידור חי פרסומת בטלוויזיה
משה בנימין | (1)

אחרי שהתאקלם בבוקרשט - ניר רפואה, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל מתחיל לספק תוצרים ראשוניים. קמפיין חדש של מקאן רומניה אותו הוא מוביל עבור קוקה קולה משלב בין חווית השיתוף בפלטפורמות דיגיטליות כמו טוויטר ופייסבוק, לחשיפה ב'מאס מדיה' באמצעות הטלוויזיה. הקמפיין הוא למעשה live tweet tvc, במסגרתו הקהל/צרכנים/צופים כותבים בפייסבוק וטוויטר על הארוחות המשפחתיות שלהם והציוצים או הפוסטים שלהם עולים ומופיעים בזמן אמת, על גבי הפרסומת של קוקה קולה בטלוויזיה. זאת באמצעות שת פ טכנולוגי עם ערוץ הטלוויזיה המוביל ברומניה. קוקה קולה, כמו בישראל, כן ברומניה ובכל העולם, היא אחד המפרסמים המובילים והבולטים בטלוויזיה. התדירות משחקת כאן תפקיד חשוב, שכן בכל פעם שהפרסומת של קוקה קולה משודרת בטלוויזיה, מופיעים עליה תכנים חדשים ש צויצו בשעה האחרונה, עם תמונת הגולש והתוכן שכתב. מקורו של סרטון הפרסומת המשודר בטלוויזיה הרומנית במערב אירופה. בדומה לקמפיינים גלובליים אחרים שמועתקים למדינות אחרות, כך גם במקרה הזה. שידור הציוצים בזמן אמת היא תוספת שעליה הוחלט במקאן רומניה. לדברי רפואה: "זו דרך יצירתית להפוך בריף אדפטציה (שידור של סרט שצולם במדינה אחרת) לקמפיין מקומי שמייצר שיחה ותוכן לוקלי". מהלך דומה לזה של מקאן רומניה הושק באפריל 2012, לטובת קידום סרטו החדש של רידלי סקוט Prometheus. הצופים נחשפו לטריילר של הפרסומת ובו נקראו להעלות ציוצים תחת ההאשטג areyouseeingthis#. בפרסומת שהופיעה בברייק הבא שולבו ציוצים אלו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עף לי הראש. מטורף. (ל"ת)
    מעניין לי ת'קופי 05/03/2013 22:44
    הגב לתגובה זו
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.