אין אישור למיזוג: הממונה דחה את בקשת TMF וזניט להקמת גוף משותף
הפתרון יבוא ממקום אחר: חברות רכש המדיה TMF וזניט מדיה שביקשו להתמזג כדי ליצור שחקן חדש וחזק בשוק רכש המדיה נענו בדחייה. בהודעתו לצדדים כתב הממונה על ההגבלים העסקיים כי הגיע למסקנה ש"ההסדר אינו ראוי לפטור". מאבק הטייקונים של ענף הפרסום הישראלי: ברית כידון-באומן מול שילוח המחזיק ביוניברסל מקאן עלה בחודשים האחרונים על פני הקרקע. היריבות המרה על רקע השוק המשברי הובילה את מודי כידון מבעלי גיתם BBDO ויורם באומן מבעלי פובליסיס ישראל לשיתוף פעולה שכל כולו מיתון כוחה של יוניברסל - נכון לעכשיו, הפנייה לממונה לא הוכיחה את עצמה אך הצפת הנושא עשויה להוביל לבחינה מדוקדקת יותר של הקשר בין מקאן יוניברסל לגליקמן נטלר סמסונוב עבורו רוכשת החברה מדיה. בשוק יודעים לספר, שלא לציטוט, כי דחיית הפטור אינה מפתיעה את TMF או זניט. לטענת גורם בכיר בשוק באומן וכידון השיקו את מהלך המיזוג "למראית עין. כדי להעלות את הנושא לסדר היום בידיעה ברורה שהמיזוג לא יאושר". המטרה שלהם היא לדבריו לא יותר מתעלול PR שמטרתו "להשיג עם הסירוב קלף מיקוח באמצעותו יוכלו לדרוש מהממונה לבטל את האישור שניתן ליוניברסל לרכוש מדיה עבור גליקמן - חיבור שהוסיף לכוחה של יוניברסל בעקבות צמיחת גליקמן בשנים האחרונות". פרופ' דיוויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים ציין בנימוקיו הודיע אתמול (יום א') כי לא יעניק ל-TMF וזניט פטור להסדר כובל ביניהן "כיון שהדבר ייפגע פגיעה של ממש בתחרות, וייצור מבנה שוק בו שתי חברות גדולות ירכזו בידיהן כ-50% מכלל רכש המדיה מערוצי השידור המסחריים". "מבנה השוק", כותב הממונה, "נתח השוק המשותף של הצדדים, נתח השוק של שתי חברות רכש המדיה הגדולות במשותף ומספר השחקנים המצומצם בשוק רכש המדיה מובילים כולם לחשש מהפעלת כוח קניה מצד גופי רכש המדיה אל מול גופי המדיה". כידון ובאומן טענו בפני הממונה כי "בשוק רכש המדיה בטלוויזיה פועלת חברה בעלת כוח שוק, יוניברסל, ועל מנת להשוות את מצבם למצבה יש מקום לאשר את ההסדר". הממונה לא השתכנע וקבע בהחלטה כי "אין בידי לקבל את הטענות האמורות. במסגרת בחינת בקשת פטור מאישור הסדר כובל נבחנת השאלה האם הפטור המונח לפתחו של הממונה הינו ראוי לאישור ולא נבחנים לגופם פטורים אחרים. טענתם של הצדדים כי כוח שוק של גורם אחר בשוק מצדיק יצירת כוח שוק נוסף על ידי גורם אחר בשוק אינה יכולה לעמוד. כאמור, מבדיקת הרשות עולה כי איחוד הכוחות בין הצדדים בבקשת הפטור שלפני ייצור כוח שוק ברכישה ויעלה את הריכוזיות של השוק". חשש נוסף של הממונה היה שההסדר יגדיל את הריכוזיות של שוק רכש המדיה באופן המגדיל את כוח השוק של חברות רכש המדיה מול משרדי הפרסום והמפרסמים. TMF (טי.אם.אף מדיה פורס ניהול בע"מ) היא חברה פרטית המהווה מיזם משותף בבעלות משרדי הפרסום גיתם BBDO, המחזיק בכ-55% מהזכויות בה, יהושע TBWA המחזיק בכ-28% ויורו (HAVAS), המחזיקה בכ-16%. זניט מדיה אף היא חברה פרטית בבעלות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי הנמצא בשליטת פובליסיס העולמית. כיום פועלות בתחום רכש המדיה שש חברות: יוניברסל מקאן, TMF, זניט, יוניון מדיה (בניהולו של אורן יוניוב), מדיה קום של אדלר חומסקי וקאראט ישראל בבעלות AEGIS העולמית. חברות אלו חולקות ביניהן כ-80% מסך הרכש של זמן פרסום בטלוויזיה. שאר זמן הפרסום נרכש ישירות, שלא דרך חברות רכש מדיה.
- 2.ג׳ינג׳י גאה 26/02/2013 10:41הגב לתגובה זויוניברסל מקאן הוא מונופול אלים שמנהל קרטל הרסני יחד עם קשת והממונה עסוק בשטויות ...
- 1.אחד שיודע יותר מידיי 25/02/2013 14:17הגב לתגובה זוהיו יודעים כמה המשרדים "גונבים" מהם.... אבל מצד שני הלקוחות לא משלמים שקל על קריאייטיב איכותי על ניהול לקוח או שהם משלמים ריטיינר של 5K בחודש על עבודות ששווה במקרה הטוב בערך פי 3

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.