שורשים
צילום: יח"צ מקאן

לא רק להיפסטרים: בגדי וינטאג' של זקנים נזקקים יוצעו למכירה כמותג אופנה

מאחורי המהלך לקבוצת 'שורשים' עומד מקאן דיגיטל. בגדי יד שנייה של זקני ישראל נאספו מהם - הפכו למותג בשם ROOTS והכנסותיו ממכירות, ייתרמו
משה בנימין | (8)

לאחר כשנה של עבודה מאומצת משרד הפרסום מקאן דיגיטל משיק היום (יום הזכרון הבינלאומי לשואה) את מותג האופנה ROOTS. לא, לא מדובר במנוע צמיחה חדש שאיתר משרד הפרסום הגדול בישראל אלא בפעילות קהילתית מבורכת שמלווה את קבוצת שורשים התומכת באוכלוסיות נזקקות של זקנים עריריים, חלקם ניצולי שואה ובנוסף מלווה משפחות של בני העדה האתיופית. אז איך מחברים צעירים אורבניים, אולטרה מודרניים, בעלי מודעות גבוהה לאופנה ('היפסטרים' אם תרצו) לזקנים שהופכים מיום ליום לשקופים: משיקים מותג אופנה בשם ROOTS המבוסס כולו על בגדי יד שנייה-וינטאג' של אותם זקנים. הבגדים מוצעים למכירה לכל דורש באתר שמזכיר זירות מסחר אונליין של מותגי אופנה בינלאומיים, וההכנסות מהמכירות הן קודש לתרומות לזקנים הנזקקים. אם כן, בשנה החולפת אספו פעילי שורשים ומקאן דיגיטל בגדים נשכחים שזקני העמותה לבשו בשנים עברו. יצרו מהם מותג אופנה לכל דבר ועטפו את הכל בחנות מקוונת, לקידום המכירות ולא פחות מכך למודעות לעמותה. למהלך הייחודי התגייסו בהתנדבות גם דמויות מוכרות ששימשו כדוגמנים של מותג הוינטאג'. בינהם: עדי נוימן, גילי סער, עידן רול וניקיטה. את הקטלוג צילם, גם הוא בהתנדבות, צלם האופנה עדו לביא. בין הפריטים ניתן למצוא שמלות של מעצבים ישראלים מחנויות תל אביביות שהיו ואינן, חליפות גברים וקרדיגנים משנות ה-50 וה-60 של מעצבים בינלאומיים כמו פייר קארדן, שאנל ואחרים, מעילים כבדים מאירופה של שנות ה-40 וה-50 וכן בגדים של מותגים ישראלים נושנים כמו "אתא". הפריטים, שמחירם נע בין 49 שקלים ל-249 שקלים, כוללים בעיקר בגדי גברים ונשים, אך גם מספר מצומצם של אקססוריז כגון צעיפים, עניבות, מטפחות ועוד. עמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן דיגיטל: "הרעיון היה לתפוס את תשומת ליבם של צעירים שבדרך כלל אינם נוהגים לתרום מכספם למטרות מהסוג הזה. הרעיון פשוט: חוויית קניה מגניבה, זולה ונטולת מאמץ, ועל הדרך תרומה לקהילה ועזרה למאות קשישים קשי יום". "קבוצת שורשים" היא עמותה שקיימת כ-13 שנים ומתקיימת על טהרת ההתנדבות. העמותה מסייעת לקשישים עריריים וניצולי שואה אשר שרויים במצוקה קשה וזקוקים למזון, לחום ולאהבה. פעילות העמותה מתמקדת בשני מבצעים גדולים, שמתקיימים פעמיים בשנה בתקופת החגים ראש השנה ופסח. במבצעים אלו מארגנת קבוצת שורשים מאות חבילות מלאות מזון, צעצועים ופרחים. החבילות מגיעות עד לפתחי הבתים באמצעות מערך של מאות מתנדבים. בראש העמותה עומדת תמי שכנאי, מי שהיתה בשנות ה-90 אחת הנשים החזקות והמשפיעות בעולם המוזיקה האלקטרונית. שכנאי כיהנה בתפקידים בכירים בחברות מוזיקה בישראל ומעבר לים. את עמותת "קבוצת שורשים" היא הקימה בשנת 2000, וכיום היא מטפלת בכ-1,000 קשישים ומשפחות אתיופיות קשות יום. קרדיטים: מנכ"ל דיגיטל: אלדד ויינברגר; סמנכ"ל קריאייטיב דיגיטל: עמי אלוש, ניר רפואה; קופי: טל שוויגר; ארט: ניר הרשטט; מפיקה: ענבל פנאן; מנהלת לקוחות: שירה פורת; תקציבאית: ויקי בטקין; סמנכ"ל פרויקטים: עידן סמברג; מנהלת פרויקטים: הילה נתיבי; מעצב: שי מיה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    לי 16/02/2018 12:47
    הגב לתגובה זו
    ברשותי 7 שקיות גדולות של בגדים מידה S (חצאיות שמלות חולצות גינסים ) מוכרת את כל השקיות ב 250 שקלים יש כ 80 פריטים יש אפשרות לתמונות דרך הווצאפ אז אם את/ה מכירים מישהי מידה S תווך בינינו תחסוך לה כסף ולי מקום בארון :) 0587830615
  • 7.
    אתי עופר 03/02/2013 08:00
    הגב לתגובה זו
    ככל שיעלו יוזמות כדוגמת זאת - כך נוכל כחברה לעזור למי שבאמת זקוקים לעזרה. ויש הרבה קשישים שדלתם אינה נפתחת ימים שלמים!!!
  • 6.
    ירדן 29/01/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    אני ממש מברכת עמותות הפועלות ועוזרות לקהילה. אני מכירה עוד פרויקט שפועל על אותה מתכונת והוא נקרא "זזים למען הקהילה" של תנועות נוער, אני חושבת שחשוב מאוד לשתף אותה ולהראות לאחרים.
  • 5.
    כן, אבל... (ל"ת)
    וו 27/01/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עלוש, רפואה, וינברגר ושוויגר תותחים (ל"ת)
    27/01/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הוכיחו את עצמם הפעם מקאן (ל"ת)
    27/01/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גאוני (ל"ת)
    anonymoose 27/01/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מעולה (ל"ת)
    ג׳יגה 27/01/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.