under 40: "אין סיפוק גדול מלהכניס הורה לוואטסאפ- ולראות את ההנאה שלו"
עם תחילת השנה החדשה, החלטנו לארח במדור under 40 של אייס, את דרור גלוברמן, מגיש 'אנשים', ובעיקר - האיש שחולה על טכנולוגיה, מגיש 'נקסטר' ב'קשת' ערוץ 2, והעורך הראשי של אתר נקסטר מבית mako. ואיך אפשר לשכוח את להקת העיתונאים בה הוא חבר - 'נאג' חמאדי'.
.
1. מי הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
הורים וסבים. כל הדיבור הטכנולוגי נשאר כמעט לגמרי בין צעירים מתלהבים, ולמבוגרים יותר זה עובר מעל הראש. אותי הרבה יותר מגניב להכניס למעגל הזה מישהו מבחוץ. לא צריך הרבה: מספיק לתת לו סמארטפון לא הכי חדש וכמה אפליקציות קלות ויעילות. אין סיפוק גדול יותר מלהכניס את ההורה שלך לוואטסאפ, לווייז או לגט-טקסי, ולראות את ההלם וההנאה כשהוא מבין כמה כוח יש בזה.
2. מי/ מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
חתולים, ואל תתחילו להטיף לי שהם מלכי הטבע או מלכי היוטיוב או מלכי הפלאפל. גם אני נהנה מהם אבל משתדל לא להתבלבל - הקרדיט ליופי הזה שייך לאבולוציה. יש אנשים שנדמה להם שאם הם ראו את סרטון החתולים האחרון, אז הם יודעים מה קורה באינטרנט, ויש אחרים שחושבים שאם האינטרנט מורכב מ-70% חתולים ושטויות אחרות, אז מה מעניין בזה. קח חתול הביתה וסגור עניין. חתולים הם הסוכריות שמפוזרות על הצלחת ליד העוגה האמיתית.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
היכולת לספר סיפור מעניין ורלוונטי לאנשים שלא מתעניינים בטכנולוגיה. בפעם הראשונה הרגשתי את זה לפני הרבה שנים, כשחשפתי את הדליפה של מרשם האוכלוסין הממשלתי לאינטרנט. אגב, מאז, הכותרת הזו נחשפת שוב ושוב מדי כמה שנים. מצד אחד זה סקופ עיתונאי מהסוג הישן והטוב, מצד שני - זה היה אחד הרגעים שעזר להרבה אנשים להבין שהקשקושים האלה של החנונים באינטרנט יכולים להשפיע להם על החיים.
דרור גלוברמן עם דרור פוייר, בהופעה של נאג' חמדי (צילום: דפנה טלמון. לפליקר של טלמור - http://flickr.com/talmon
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
"סיים בהצטיינות קורס לוחם דרקון במערך הנ"מ המתנייע" או "השתתף בתוכנית 'יתוש בראש' של גל"צ והחינוכית, כפסנתרן".
5. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
מנגן ומופיע עם להקת 'נאג' חמאדי' שבה אני חבר, ובכלל משתדל לנגן כמה שיותר.
6. מי פתח לך דלת?
את הדלת הראשונה פתחה מרב הלפרין, עורכת ביטאון חיל האוויר, שזיהתה פוטנציאל בלוחם נ"מ מאובק שהפרופיל שלו ירד. למרות שזה היה חריג, היא משכה אותי ממפקדת הנ"מ.
7. דמות שהיא השראה עבורך
אדם ברוך. הכתיבה שלו, הן בתוכן שמשלב מסורתי ועדכני, והן בסגנונה התמציתי עד העצם, השפיעו עלי. בהשראתו אני מקפיד לכבד את הצופה ואת זמנו ואת הפלטפורמה שניתנה לי, ולדבר לעניין. לא ללהג ולמרוח.
8. כשהיית קטן, מה רצית להיות כשתהיה גדול?
אהוד יערי.
9. באיזה בית גדלת?
מעמד בינוני, לפי הספר. מלח הארץ בגרסת חיפה. הורים עובדי מדינה, אין הרבה כסף וזה לא כל כך חשוב. חשוב ללמוד, הבילוי זה טיולים בכרמל ובארץ. ותתחשב ב-3 האחיות הקטנות שלך.
10. איזה מהלך של המתחרים שלך הרשים אותך?
ב-TheMarker מצליחים לשלב באופן מעורר הערכה עיתונאות ביקורתית, מקצועית ואמינה מאד, ובו זמנית גם להוביל אג נדה, בלי ש-2 הקווים האלה יפגעו זה בזה.
ולסיום, הגאדג'ט שעוד אין לך
סינטיסייזר חדש!!! בא לי על האדום החדש של חברת נורד, אבל זה עולה כמו פאקינג מכונית.
- 5.דלית 05/07/2014 19:38הגב לתגובה זוכמה מדהים -האם עורכת בטאון חיל האויר בכל יום טורחת לחפש פצועים ולגלות כשרונות ?
- 4.מזל טוב (ל"ת)ארז 06/01/2013 16:39הגב לתגובה זו
- 3.נמרוד מאי 06/01/2013 13:33הגב לתגובה זודרור איש יקר, אחד מאנשי התקשורת הרגישים, הנבונים, המוכשרים והנעימים שנראו על מסכי הטלויזיה..המון בהצלחה בהמשך דרכך! אתה תותח:-)
- 2.מהתותחים בתעשייה ומהנחמדים שבה (ל"ת)גיא 06/01/2013 11:12הגב לתגובה זו
- 1.נו באמת 06/01/2013 10:35הגב לתגובה זואמירה מגוחכת, עיתונות עם אג'נדה לכל הרוחב במדינה פוגעת באמיתות הדיווחים ובמה מדווח מלכתחילה, אמירה טיפשית
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
