ליכוד כן ויש עתיד לא? האסטרטגיה בבחירת שמות למפלגות
כמעט. כמעט ויצאנו לעוד מערכת בחירות, אבל בשנייה האחרונה נטרפו הקלפים והבריתות האסטרטגיות בין היועצים והפרסומאים לבין הפוליטיקאים הופרדו בעודם בחיים...
אז עד נובמבר 2013 יש עוד זמן; ובינתיים אפשר לנתח קמעה את העטיפה השיווקית שנבחרה להובלת הקמפיינים שיאוחסנו בינתיים בארון לשנה וחצי.
העטיפות שנבחרו בדמות שמות המפלגות בשנים האחרונות, מרמזות על אסטרטגיית "מה שישן לא טוב. מה שחדש מפתה, מעורר תקווה ולכן טוב". שמות המפלגות כשמות הכמיהה לשינוי, להתחלה חדשה, לדרך אחרת - 'שינוי' (בעבר הלא רחוק), 'קדימה' (בעבר הקרוב), 'עצמאות', 'יש עתיד' והרשימה עוד ארוכה.
מה זה מרמז עלינו? האם העיטוף השיווקי נכון?
אשתדל להיות לא נחרץ כל כך... אבל אני לא מסוגל - אז התשובה היא לא!!!
שמות המפלגות מעידות על דרך שונה, אבל לא על הדרך עצמה, לא על מהותה ולא על האידיאולוגיה שלה. 'שינוי' - איזה שינוי ותוך כמה זמן התפרקה? 'עצמאות' - עצמאות ממי? 'יש עתיד' - איזה סוג של עתיד? למי עתיד?
שמות מפלגות צריכות להעיד על עצמן ולא על הכיוון אפוף המסתורין שלהן (מתנצל, אבל עתיד, או עצמאות זה לא חזון). המפלגות הישנות דווקא עומדות במסר האמור; 'עבודה' מעידה על הקשר לפועלים ולעשייה (גם אם לא ביצעה), 'ליכוד' על הכמיהה שבאחדות, 'ישראל ביתנו' על שמירת הבית.
לעומתן, המפלגות החדשות חוטאות בחטא הפלצנות הפרסומית ויוצאות בהבטחה פרסומית ללא הבטחה מוצרית. הן מראות על כמיהה לשינוי ותו לא; הן עוטפות מוצר ללא תוכן ומכאן גם הספין האפשרי על כל שם. 'קדימה' הולכת אחורה, 'עצמאות' תאפשר לברק להיות בעצמאות, ו'יש עתיד' עלולה להתגלות כמפלגת עבר.
שם כבסיס למותג מהווה נכס אסטרטגי. שמות המעידים על עטיפה בלבד ללא מהות, עלולים להיות בעוכריהם של המועמדים (כמובן לא של הפרסומאים). אז נכון שבינתיים המפלגות הרוויחו עוד קצת זמן כדי לתקן (אבל הן לא יתקנו), ונכון שלכל מפלגה אמור להיות מצע ואידיאולוגיה ותוכן (אבל בעידן המסרים הקצרים של היום - הם מתכווצים לטובת ציוצים ומכאן עולה חשיבות השמות כמעידות על תוכן), אבל בסוף יש חצי מנצחים לכאורה וחצי מפסידים לכאורה; תזכרו שבעזרת השם ובעזרת שם המעיד על תוכן, מוצר ואפילו חזון - תוכלו לנצח (או להפסיד).
- 3.יאיר לפיד עשה טעות, חבל שוויתר על אולפן שישי (ל"ת)18/05/2012 12:29הגב לתגובה זו
- 2.משעשע:-) (ל"ת)אסף אבגי 15/05/2012 13:14הגב לתגובה זו
- 1.מאמר קליל - לא חייבים לחפור בשביל להעביר מסר (ל"ת)אושרית 15/05/2012 13:13הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
