20 מיליון שקל על הכוונת: דואר ישראל מוציאה את תקציב הפרסום למכרז
מכרז חדש שצפוי להעמיד את המשרדים המובילים בישראל על הרגליים האחוריות יוצא בימים אלו לשוק. חברת דואר ישראל עם תקציב פרסום ושיווק שיעמוד על כ-20 מיליון שקל יוצאת למכרז לאחר 5 שנות עבודה עם גליקמן נטלר סמסונוב.
בהתאם לתנאי המכרז וכפי שהיה גם במכרז הקודם לפני 5 שנים (בו זכה גליקמן נטלר סמסונוב), המכרז מוגבל לסקטור מוגדר מראש בשוק הפרסום. היקף הפעילות של משרדי הפרסום המעוניינים להתמודד במכרז חייב להיות בין 80 מיליון דולר ל-180 מיליון דולר על פי סיכום יפעת בקרת פרסום ל-2011, במחירי מחירון. בניתוח גס ניתן להניח שמדובר במשרדי הפרסום שאינם נכללים על השלישייה המובילה בשוק ובמקביל נמצאים מחוץ לתמונה המשרדים הממוקמים במחצית השנייה של העשירייה השנייה.
על פי חוק חובת המכרזים דואר ישראל כחברה ממשלתית מחוייבת לצאת למכרז חדש. גליקמן נטלר סמסונוב שימש כמשרד הפרסום של הדואר ב- 5 השנים האחרונות לאחר שזכה במכרז הקודם (3 שנים חוזה ו-2 הארכות בנות שנה כל אחת).
בקדנציה שקדמה לגליקמן נטלר סמסונוב היו אלו משרדי הפרסום גלר נסיס, ולפניו יהושע TBWA, מי שטיפלו בתקציב. גליקמן נטלר סמסונוב צפוי להתמודד גם במכרז הנוכחי. כזכור, גליקמן נטלר סמסונוב ש"ירש" מגלר נסיס את צמד הפרזנטורים אלי פיניש ומריאנו אידלמן המשיך עם הצמד ל-5 שנים נוספות.
מפרסומות דואר ישראל בגליקמן: 'ויזה נטען'
מט"ח ללא עמלה
בין תנאי הסף של המכרז: המשרד המתמודד צריך להיות בעל תקציבי פרסום של לקוחות בהיקפים שבין 80 מיליון דולר ל-180 מיליון דולר בשנת 2011 (במחירי מחירון) וזאת על פי נתוני יפעת בקרת פרסום לשנת 2011. בנוסף, למציע נסיון מוכח בכל אחת מחמש השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות במתן שירותים בכל אחד מערוצי הפרסום הבאים: טלויזיה, רדיו, עתונות, אינטרנט ושילוט חוצות.
עוד מדרישות חברת דואר ישראל: המתמודד טיפל בשנת הכספים 2011 בתקציב פרסום של לקוח אחד לפחות בהיקף כספי של 4 מיליון דולר לפחות (בדיקתו של תנאי סף זה תיעשה על פי אישור רו"ח). דואר ישראל דורשת גם כי המשרד המתמודד יהיה בעל ניסיון מוכח של שנתיים לפחות, בחמש השנים שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות, במתן שירותי פרסום לרשת קמעונאית וכן לתאגיד פיננסי.
'רשת קמעונאית' על פי הגדרות הדואר - רשת של עשרים חנויות לפחות הפרוסות בלפחות שמונה ישובים ו'תאגיד פיננסי' הוא תאגיד המעניק ללקוחות פרטיים שירותים בתחומי בנקאות, ביטוח, אשראי והשקעות.
בהתייחס לסעיף שמחייב את המשרד להיות בטווח היקף הפעילות של 80-180 מיליון דולר (מ.מחירון על פי יפעת) אומרת דוברת דואר ישראל לאייס: "תקציב הפרסום של דואר ישראל הוא חשוב אך לא חשוב וגדול מספיק עבור המשרדים הגדולים. אנחנו רוצים להיות במשרד שיקדיש לדואר ישראל את מלוא תשומת הלב. יש לנו מעט כסף ואנחנו גוף שמוגבל במשאבים, ולכן חשוב לנו שמהמעט שיש נפיק את מקסימום התוצרת".
- 1.ידעבוש 15/05/2012 10:30הגב לתגובה זועוד מכרז שנתפר לגליקמן,הוא המשרד היחיד שעומד בכל התנאים. עבודה יפה של כחלון