החוקים הדרקוניים באולימפיאדת לונדון: הפקחים בדרך לקנוס גם 'כלבים ממותגים'

האנגלים לא פראיירים ומחפשים כל דרך כדי למקסם את הרווחים מהמשחקים האולימפיים בקיץ. בינתיים כבר הזרימו הספונסרים 1.4 מיליארד ליש"ט לקופה
משה בנימין | (2)

עם 1.4 מיליארד ליש"ט (2.2 מיליארד דולר) מכספי נותני החסויות בקופת האולמפיאדה מארגני האירוע שיתקיים בקרוב בלונדון מציגים שורת חוקים ותקנות שנועדה לפקח על כל שימוש בנכסים המותגיים סביב האולמפיאדה, למטרות פרסום. על פי דיווחים בחו"ל שמקורם בחברת הייעוץ 'דלוייט' - חברות שחתמו חוזה חסויות נמוך מ-100 מיליון ליש"ט יתקשו לייצא לעצמם חשיפה מעבר לחסות הבסיסית באופן שלא יחרוג מנהלי המארגנים - נהלים שהעובר עליהם יחוייב בקנס של כ-20 אלף ליש"ט. על פי חוקי הפרסום הנוקשים של הוועדה המארגנת, עצם שילובן של מילים כמו "משחקים", "2012", "לונדון" ו'"קיץ'" ייחשב כהפרה ויגרור קנס.

אירוע בסדר גודל של אולימפיאדה יחייב את המארגנים להיערכות מתאימה של כוחות שיטור ובטחון. על פי הרזולוציה אליה יורדת הוועדה המארגנת בבקרה על הפרסום האסור נראה כי כוח מיוחד יוקצה רק לעניין זה. במטרה לשמור על האינטרסים של ספונסרים שריפדו את קופת האולימפיאדה במזומנים, הפקחים הלונדוניים עתידים לבדוק הכל, מכלבים שעשויים לשמש כפרסומת מהלכת ועד לכיתוב על גופם החשוף של המבקרים.

* לחצו כאן - לעמוד הפייסבוק של אייס

מי שמסתובב כבר למעלה משנה עם חזה מנופח וראש מלא בציפיות הוא סיר מרטין סורל שעומד בראש קבוצת הפרסום הבינלאומית הממוקמת בבריטניה סורל, שכמו עמיתיו בקבוצות הפרסום העולמיות מעודכן בכל תנודה של אחוז בהכנסות וההוצאה לפרסום של לקוחותיו חיכה בקוצר רוח ל-2012 - שנת האולימפיאדה, אליפות היורו והבחירות בארה"ב. 3 אירועים שעל מצחם חקוקה הכתובת "מכונת מזומנים".

על הספונסרים המובילים של האולימפיאדה - אלו שנחשבים לנותני החסות בדרג ה'פלאטינום' נמנים BA - בריטיש אירוויס, כאשר עבורה מדובר בחוזה החסות הגבוה ביותר שחתמה אי פעם, כ-40 מיליון ליש"ט. חברות מובילות נוספות הן מותג הספורט אדידס, מותג הרכב הגרמני BMW, חברת הנפט הבינלאומית BP - בריטיש פטרוליום, בנק ההשקעות הבריטי לויד'ס ועוד.

חסויות נוספות שנחתמו באולימפיאדה התבססו על הקשר תוכני בין המותג לאירוע. כך למשל חתמה חברת התרופות גלקסו סמית קליין על חוזה לפיו מתקן בדיקות הסמים לאתלטים המתחרים ימותג על ידה. חברת האבטחה G4S תאבטח, הייניקן תהיה ספקית האלכוהול הבלעדית וחברת כריית המחצבים הגדולה בעולם ריו טינטו תהיה נותנת החסות למדליות הזהב, כסף וברונזה שיוענקו לאתלטים.

תעשיית המרצ'נדייס עתידה אף היא לשמש כמנוע לתזרים מזומנים בינלאומי, וגם היא מתמרקת לקראת טקס הפתיחה. על פי המארגנים הצפי הוא ל-150 מוצרים שיוכלו לעלות על המדף לרכישה על ידי הציבור הרחב עם פתיחת התחרות. בין המוצרים יהיו פריטים לאספנים בדמות מודלים מוקטנים של מוניות ואוטובוסים לונדוניים.

מטבע הדברים, אירוע הענק שיתרחש השנה בלונדון, אנגליה. בירה מערבית, מסחרית ומודרנית עם תשתית טכנולוגית מתקדמת - יעניק לפלטפורמות טכנלוגיות חדשות, אפליקציות מדיה חברתית כדוגמת אינסטגרם ודומיה ופיתוחים מעניינים נוספים, קרקע פוריה ומקפצה איכותית כדי להגדיל את קהל האוהדים הקיים וזירה מצוינת להשקות חדשות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    DO 02/05/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
    BP לוידס וכו
  • 1.
    יצחק 02/05/2012 17:53
    הגב לתגובה זו
    הידיעה רצופה בשטויות, כתיבה של מי שאינו מבין את נושא כתיבתו ובלבול. נכתב: עצם שילובן של מילים כמו "משחקים", "2012", "לונדון" ו'"קיץ'" ייחשב כהפרה ויגרור קנס. אלה שטויות במיץ. אני יכול להסתובב באולימפיאדה ובכל מקום אחר בעולם עם סטיקרים שיהיה כתוב בהם: "משחקים", "2012", "לונדון" ו'"קיץ'" ואיש לא יעלה כלל על דעתו לקנוס אותי. נכתב: "חברות שחתמו חוזה חסויות נמוך מ-100 מיליון ליש"ט יתקשו לייצא לעצמם חשיפה מעבר לחסות הבסיסית באופן שלא יחרוג מנהלי המארגנים" - תחילה: נכתב "לייצא" והכוונה "לייצר" (אך הכתב לא הבין זאת כשתרגם את הידיעה שהעתיק מאנגלית כנראה). ואם תקציב חסויות של 100 מיליון ליש"ט הוא בבחינת Basic אז איך זה מתיישב עם מה שנכתב בהמשך על תקציבי שיא, כגון: "על הספונסרים המובילים של האולימפיאדה - אלו שנחשבים לנותני החסות בדרג ה'פלאטינום' נמנים BA - בריטיש אירוויס, כאשר עבורה מדובר בחוזה החסות הגבוה ביותר שחתמה אי פעם, כ-40 מיליון ליש"ט." אז 100 מיליון זה מינימום בסיסי ואילו 40 מיליון זה תקציב שיא. מילא הכתב המבולבל, אבל היכן העורכים, הם ישנו במשמרת ואפשרו פרסום של ידיעת בבל"ת.
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.