דוח מבקר המדינה 2012 מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן
צילום: ששון תירם

מבקר המדינה על מועצת הכבלים והלוויין: פועלת בסלחנות יתר כלפי HOT ו-yes

לא בולמת את התוכן השיווקי, מתכנסת בהרכב חסר, קונסת באיחור אם בכלל. מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס פרסם היום דוח על מועצת HOT ו-yes
שימרית ספקרו |

מועצת הכבלים והלוויין ספגה ביקורת קשה על התנהלותה, בדוח מבקר המדינה שפורסם היום (יום ג'). המבקר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, קבע כי המועצה, המפקחת על חברות הטלוויזיה הרב ערוצית HOT ו-yes, כשלה בפיקוח על תחום התוכן השיווקי בערוצים עליהם הן מפקחת. כמו כן קבע המבקר כי על המועצה להגביר את הפיקוח והאכיפה על HOT ו-yes כאשר הן מפרות את החוק, באמצעות הטלת קנסות, חילוט ערבויות וביטל רישיונות.

בין החודשים מארס 2010 לאוגוסט 2011 בחנו אנשי משרד מבקר המדינה את פעילות המועצה. בדוח נמתחת ביקורת קשה על יו"ר המועצה ניצן חן, בסוגיית הפיקוח והאכיפה על בעלי הרישיונות תוך שימוש מושכל בהטלת עיצומים כספיים, ביטול רישיונות ועוד.

המבקר התייחס בדוח לסוגיית התוכן השיווקי, "מדובר בנושא סבוך בעיקר מבחינה כלכלית", כתב המבקר, "המועצה לא פעלה להשגת נתונים על השווי הכלכלי של הפרות בתחום זה, עקב כך לא היו בידיה הכלים לבחינת מכלול ההיבטים של שידור תוכן שיווקי".

בנושא הפיקוח והאכיפה, נכתב כי "היו"ר והמועצה לא קבעו אמות מידה וקווים מנחים שיסייעו בקבלת החלטות שמתעוררות אגב השימוש באמצעי האכיפה, בהפעלת סמכויותיהם ובהבניית שיקול דעתם בנושא". עוד נכתב כי "בחוק התקשורת נקבע כי היו"ר רשאי להטיל עיצום כספי על בעלי הרישיונות אם יופרו הוראות הדין ותנאי הרישיונות... אך למרות חילוקי הדעות בנושא, הוא לא הוסדר".

בנוסף, נמתחה ביקורת בנוגע לשקיפות של חברות הטלוויזיה הרב ערוצית. על פי הדוח, ביולי 2009 לא קיימה HOT את חובתה להביא לידיעת הציבור כי זכותו להתנתק ללא תשלום קנס כל אימת שהחברה מסירה אחד מהערוצים. בתגובה, היו"ר ניצן חן המועצה הטיל על HOT עיצום כספי רק כעבור כשנה, באוגוסט 2010. יחד עם זאת, היו"ר לא הטיל עיצום כספי על yes ו-HOT בגין אי מסירת מידע שדרש לצורך מילוי תפקידו, אף שהן לא העבירו מידע כמבוקש.

ביקורת נוספת שהופנתה כלפי התפקוד מול HOT, נוגעת לשירות הלקוחות שלה. "החל משנת 2008 נתן יו"ר המועצה ל-HOT כמה הזדמנויות לקצר את ההמתנה הממושכת למענה במוקד שירות הלקוחות שלה, אולם רק לאחר כשנתיים, באפריל 2010, נשלח לחברת הכבלים מכתב התראה בנושא והוטל עליה עיצום כספי בגין ההפרה", נכתב בדוח.

השופט בדימוס לינדנשטראוס ביקר את הרכבה החסר של המועצה: "משנת 2007 ועד מועד סיום הביקורת לא כיהן במועצה נציג שלדעת שר התקשורת מייצג את האמנים והיוצרים בישראל". כמו כן, "כדי שהמועצה תוכל למלא את ייעודה וכדי שתוכל להביא לידי ביטוי את מגוון האינטרסים בתחום השידורים, על שר התקשורת והממשלה לפעול לכך שהמועצה תפעל בהרכב הנדרש באופן שישתתפו בה נציגים של המגזרים השונים בציבור, ובכלל זה נציגי היוצרים והצרכנים".

במועד סיום הביקורת טרם נסתיימו ההליכים לקביעת מדיניות המועצה בנושאים אלה והיא לא קיבלה החלטות בעניינם. בתקופה הקרובה יסיים ניצן חן את תפקידו כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין. משרד התקשורת בוחן כבר תקופה ארוכה את היוזמה לאיחוד מועצת הכבלים והלוויין עם הרשות השנייה, המפקחת על ערוצי הברודקסט.

המבקר לינדנשטראוס קבע בדוח כי על מנת ש"המועצה תוכל לקיים את תפקידה הרגולטורי בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית ולמלא כיאות את תפקידה בתחומים שהיא אחראית להם, עליה לדון בסוגיות הליבה שעל סדר יומו של ענף התקשורת המשפיעות על הסדרת שידורי הטלוויזיה. על היו"ר ועל המועצה לגבש את עמדותיהם בסוגיות אלו ולהתוות את אופן פעילותם הנדרש בנושא".

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר: "אנו מברכים על העבודה היסודית והמעמיקה של מבקר המדינה בבדיקת פעילות המועצה, יו"ר המועצה ועובדי המנהלת להסדרת השידורים. רוב רובן של ההערות בנוגע לשיפור הליכים, נהלים ופרוצדורות, לרבות איוש חברי מועצה חסרים, כבר יושמו בפועל או שנמצאים בשלבים מתקדמים של יישום ותיקון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״