פרסום ראשון

בדרך לגרמניה: רועי כהן משלמור אבנון עמיחי עובר ל-Jung Von Matt בהמבורג

סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל של שלמור אבנון עמיחי Y&R נענה להצעת משרד הפרסום הגרמני, ויעבור לשמש בו כראש צוות קריאייטיב עבור מותג מרצדס
משה בנימין | (24)

לאחר מגעים שהתנהלו בחצי השנה האחרונה בין רועי כהן, לשעבר סמנכ"ל קריאייטיב הדיגיטל של שלמור אבנון עמיחי Y&R ונציגי משרד הפרסום הגרמני Jung Von Matt בהמבורג יעבור כהן למשרד הפרסום וישמש בו כראש צוות קריאייטיב. כהן יהיה בצוות הממונה על תקציב מרצדס העולמית, אחד מתקציבי הדגל של הסוכנות.

כהן החל את דרכו בשלמור אבנון עמיחי Y&R Inteactive לפני כ-5 שנים. במסגרת הקדנציה שלו היה שותף לזכיות רבות של המשרד בתחרויות בחו"ל וביניהן 10 אריות בפסטיבל קאן, אשר הובילו את המשרד בשנת 2009 למקום השני בסוכנות המדיה של השנה, בקטגוריית המדיה, ובשנת 2011 למקום השני בסוכנות היח"צ של השנה.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בשנת 2010 לקח כהן חלק בחברת MyBrandz, הסטרטאפ של ערן גפן, שם היה מנהל תוכן וקהילה. לאחר כשנה, שב למשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחיY&R Inteactive ומונה למנהל קריאייטיב דיגיטל, בשיתוף עם שגיא בלומברג, בהמשך אותה שנה, מונה לתפקיד סמנכ"ל הדיגיטל של המשרד.

משרד הפרסום Jung Von Matt החל את דרכו בהמבורג בשנת 1991 ומאז התרחב לערים נוספות בגרמניה ובעולם: ברלין, שטוטגארט ציריך ועוד. המשרד נחשב לאחד ממשרדי הפרסום הקריאטיביים בעולם אך ייחודו נובע בעיקר מהעובדה שהמשרד מוחזק בידיים פרטיות ולא נמנה על אף אחת מקבוצות אחזקות הפרסום העולמיות.

בשנת 2010 זכה המשרד בתואר "המשרד העצמאי של השנה" בפסטיבל קאן ובשנת 2011 דורג במקום ה-4 בעולם מבין משרדי הקריאייטיב ובמקום ה-1 בקטגוריית החדשנות, בזכות מהלכי פרסום ידועים כמו "Save as WWF" לעמותת WWF ו- Concert Milk שנעשה עבור היכל הקונצרטים של דורטמונד.

פרישתו הרשמית של כהן משלמור אבנון עמיחי נרשמה ב-1 באפריל. המגעים בינו לבין נציגי המשרד הגרמני החלו לפני כחצי שנה, במהלך דצמבר 2011. המפגש של כהן עם נציגי המשרד נולד במסגרת שיפוטו בתחרות הפרסום 'יורובסט' בפורטוגל. כהן מספר כי ההצעה שכללה תפקיד מאתגר בחו"ל וטיפול במותג בינלאומי כמו מרצדס הייתה כזו ש"קשה לסרב לה".

"שלמור היה הבית שלי. משם באתי ושם גדלתי. היתה לי זכות גדולה לעבוד עם גדעון עמיחי, רמי שלמור ושלומי אבנון, וגם עם אדם (אבנון) בחודשים האחרונים, ואנחנו בקשר מעולה. על המעבר לגרמניה הוחלט לאחר התייעצות עם ההנהלה הקודמת ובנוסף קיבלתי מאדם אבנון את ברכת הדרך". כך אמר היום (יום א') כהן לאייס. רשמית, יחל כהן את עבודתו בגרמניה ב-15 למאי. החוזה הראשוני (כמקובל) שנחתם בין הצדדים הוא לחצי שנה עם אופציה להארכה אוטומטית.

ב-Jung Von Matt, המבורג, אליו עובר כהן יש לא פחות מ-120 עובדים שמטפלים רק במרצדס. הסניף בהמבורג (אחד מתוך כמה שלוחות בגרמניה ובאירופה) הוקם בשנת 1991 ומפוצל ל-5 תת חברות. הסך הכולל של העובדים בסניף ההמבורגי עומד על כ-930 עובדים. לשם ההשוואה מדובר בכמות עובדים שמאכלסים יחד כל 5 המשרדים המובילים בישראל. תקציב הפרסום של מרצדס התקבל במשרד לפני מספר שנים ונחשב לאחד הזרזים שהזניקו את המשרד קדימה. בשנים האחרונות החל המשרד להתמקצע בתחום הקרייאיטיב עם דגש על חדשנות.

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    הדר 05/05/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    מאחל לו בהצלחה. כל הכבוד. זכה במשרה שאני בטוח שהתחרות עליה קשה ומאתגרת.
  • 20.
    אמא 01/05/2012 20:24
    הגב לתגובה זו
    הכי הכי ואני ידעתי לפני כולם!!!
  • 19.
    איך אומרים אכלתם אותה בגרמנית? (ל"ת)
    עידו 01/05/2012 00:30
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    זהר 30/04/2012 11:05
    הגב לתגובה זו
    תן בראש!
  • 17.
    בהצלחה יא אח! (ל"ת)
    יוסי צרפתי 30/04/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    יריב 30/04/2012 00:07
    הגב לתגובה זו
    המון מזל טוב, אוהב אותך.בהצלחה
  • 15.
    Kollege 29/04/2012 22:40
    הגב לתגובה זו
    תרצה עכשיו שמחה בשבילך
  • 14.
    מברוק ענק ובהצלחה (ל"ת)
    מילהר 29/04/2012 22:35
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    צח 29/04/2012 21:35
    הגב לתגובה זו
    רק בלי מקלחות שם, כן?
  • 12.
    ליאור כהן 29/04/2012 20:31
    הגב לתגובה זו
    מברוק רועי. בטוח שתתן בראש.
  • 11.
    ומה עם דפנה........ (ל"ת)
    שוקי 29/04/2012 19:26
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    איש סתם (ל"ת)
    עופר 29/04/2012 18:10
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחה 29/04/2012 17:51
    הגב לתגובה זו
    רועי, מגיע לך בענק. תעשה חיים, תלמד, תהנה ותכבוש את אירופה. ההישג שלך כבר עכשיו מרשים, בגיל ככ צעיר לעבוד בחול במשרד ככ מצליח ובתפקיד מכובד. אתה תותח. אוהב אותך ובטוח שתצליח.
  • 8.
    29/04/2012 17:28
    הגב לתגובה זו
    בכל העשירייה הראשונה בענף, לא רק ב-TOP5 אין כזה מספר
  • 7.
    כהן בגרמניה. ימות משיח (ל"ת)
    29/04/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מגיע לו 29/04/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה!! שמור מקום
  • 5.
    אכטונג בייבי 29/04/2012 17:23
    הגב לתגובה זו
    שהוא יגיע בסוף לניהול משרד באירופה או בספרד
  • ספרדי 29/04/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
    ידע כללי...
  • זו בדיחת אלון מזרחי (ל"ת)
    גיל 30/04/2012 10:37
  • זה משפט מפורסם של אלון מזרחי! ידע כללי (ל"ת)
    ג 29/04/2012 22:35
  • 4.
    מקסימום נגעו בו 29/04/2012 17:22
    הגב לתגובה זו
    אמרו לו בוא, הוא אמר כן
  • 3.
    הוא ידבר שם בגרמנית? (ל"ת)
    פראנץ פרדיננד 29/04/2012 17:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כל פליטי שלמור מסתדרים והמשרד מה??? (ל"ת)
    29/04/2012 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוני 29/04/2012 17:07
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה יא אח!!!
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.