נשאר רק להדליק את הסיגר: NBC מכרה את כל מלאי הפרסום לסופרבול 2012
יש אירועים שעוקפים מבלי למצמץ כל מיתון, האטה או חשדנות מצד המפרסמים. המקרה הקלאסי הוא אירוע הספורט שנחשב לגדול בעולם - הסופרבול, אשר ישודר ב-5 לפברואר. היום (יום ג') כחודש לפני שידור המשחק, הודיע סמנכ"ל השיווק של NBC על מכירת כל מלאי הפרסום לשידור משחק הגמר.
שנת 2012 תהיה הפעם הראשונה בה הסופרבול יועבר בשידור חי גם באינטרנט במקביל לשידור בטלוויזיה. NBC דיווחה כי מכירות מלאי הפרסום לשידור האינטרנטי שיועבר באתר הרשת, בוצעו במסלול נפרד מזה של הטלוויזיה, למרות שישנם לקוחות שרכשו חבילה המשלבת בין 2 אמצעי המדיה. הרשת ציינה עוד כי בשידור האינטרנטי יופיעו פחות פרסומות מאשר בטלוויזיה.
יוזכר כי בשנה שעברה הצליחה רשת FOX לסיים את רוב מכירות הספוטים למשחק כבר בחודש אוקטובר. ב-NBC הסבירו כי התעכבו עד לחודש ינואר בעקבות עסקאות חבילה שהוצעו ללקוחות וכללו שטחי פרסום בתוכניות ספורט של הרשת, משדרים מקדימים לסופרבול והשידור האינטרנטי.
המחיר הממוצע לחבילת פרסום בסופרבול יעמוד השנה על 3.5 מיליון דולר. כך על פי NBC. המחיר משקף גידול מרשים לעומת השנה הקודמת בה עמד המחיר הממוצע על 3 מיליון דולר. בפרסומים שונים בחו"ל התייחס סמנכ"ל השיווק של NBC לנושא ואמר כי "מחירי הפרסום משתנים בהתאם לחבילות המורכבות ללקוח ולמיקום הפרסומת במשדר. הפרסומות שישולבו בשידור האינטרנטי נעות בין סכום גבוה בעל 6 ספרות לסכום נמוך בעל 7 ספרות".
מבחינת נתוני הרייטינג: המשדר של 2010 ב-NBC היה הנצפה ביותר בתולדות הרשת עם קהל של 106.5 מיליון צופים. ב-2011 הצליח השידור ב-FOX לעבור אפילו את הנתון המסחרר הזה עם קהל של 111 מיליון צופים והפך גם למשדר המכניס ביותר מבחינת רשת שידור אמריקאית.
FOX שידרה בשנת 2011 68 ספוטים של פרסומות. NBC עתידה לשדר כ-35 דקות של פרסום בחשיפה ארצית בנוסף לפרומואים של הרשת וזמני פרסום שהוצעו למכירה על רשתות שידור לוקאליות הפזורות בארה"ב וקשורות בהסכם ייצוג עם NBC. בין המפרסמים שיופיעו בסופרבול השנה נמנים אאודי אמריקה, בסט-ביי, קוקה קולה, תאגיד הנדל"ן Century 21, ג'נרל מוטורס, GoDaddy ועוד.
בתעשיית הפרסום העולמית ובארה"ב במיוחד נתפס הסופרבול כאירוע השיא של השנה. מעבר לכמויות האדירות של כסף הנשפכות שם מידי שנה ועוברות מידי המפרסמים לקופות הרשת המשדרת מדובר בקליאמקס המזקק לתוכו לעיתים את הפרסומות היצירתיות ביותר, המצחיקות ופורצות הדרך. הפרסומות המשודרות במהלך המשחק זוכות לסיקור נרחב וחשיפה תקשורתית לפני ואחרי המשחק, סיקור שלעיתים הופך את ההשקעה האסטרונומית בפרסומת של 30 שניות בלבד להשקעה משתלמת.
- 1.אריזונה 03/01/2012 19:06הגב לתגובה זולפחות מבחינתי.
- חח צודק :))) (ל"ת)03/01/2012 23:03הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
