נשאר רק להדליק את הסיגר: NBC מכרה את כל מלאי הפרסום לסופרבול 2012

חודש לפני תאריך המשחק מודיעה הזכיינית שתשדר את אירוע הספורט הענק על מכירת כל מלאי הפרסום. המחיר הממוצע עומד על 3.5 מיליון דולר
משה בנימין | (2)

יש אירועים שעוקפים מבלי למצמץ כל מיתון, האטה או חשדנות מצד המפרסמים. המקרה הקלאסי הוא אירוע הספורט שנחשב לגדול בעולם - הסופרבול, אשר ישודר ב-5 לפברואר. היום (יום ג') כחודש לפני שידור המשחק, הודיע סמנכ"ל השיווק של NBC על מכירת כל מלאי הפרסום לשידור משחק הגמר.

שנת 2012 תהיה הפעם הראשונה בה הסופרבול יועבר בשידור חי גם באינטרנט במקביל לשידור בטלוויזיה. NBC דיווחה כי מכירות מלאי הפרסום לשידור האינטרנטי שיועבר באתר הרשת, בוצעו במסלול נפרד מזה של הטלוויזיה, למרות שישנם לקוחות שרכשו חבילה המשלבת בין 2 אמצעי המדיה. הרשת ציינה עוד כי בשידור האינטרנטי יופיעו פחות פרסומות מאשר בטלוויזיה.

יוזכר כי בשנה שעברה הצליחה רשת FOX לסיים את רוב מכירות הספוטים למשחק כבר בחודש אוקטובר. ב-NBC הסבירו כי התעכבו עד לחודש ינואר בעקבות עסקאות חבילה שהוצעו ללקוחות וכללו שטחי פרסום בתוכניות ספורט של הרשת, משדרים מקדימים לסופרבול והשידור האינטרנטי.

המחיר הממוצע לחבילת פרסום בסופרבול יעמוד השנה על 3.5 מיליון דולר. כך על פי NBC. המחיר משקף גידול מרשים לעומת השנה הקודמת בה עמד המחיר הממוצע על 3 מיליון דולר. בפרסומים שונים בחו"ל התייחס סמנכ"ל השיווק של NBC לנושא ואמר כי "מחירי הפרסום משתנים בהתאם לחבילות המורכבות ללקוח ולמיקום הפרסומת במשדר. הפרסומות שישולבו בשידור האינטרנטי נעות בין סכום גבוה בעל 6 ספרות לסכום נמוך בעל 7 ספרות".

מבחינת נתוני הרייטינג: המשדר של 2010 ב-NBC היה הנצפה ביותר בתולדות הרשת עם קהל של 106.5 מיליון צופים. ב-2011 הצליח השידור ב-FOX לעבור אפילו את הנתון המסחרר הזה עם קהל של 111 מיליון צופים והפך גם למשדר המכניס ביותר מבחינת רשת שידור אמריקאית.

FOX שידרה בשנת 2011 68 ספוטים של פרסומות. NBC עתידה לשדר כ-35 דקות של פרסום בחשיפה ארצית בנוסף לפרומואים של הרשת וזמני פרסום שהוצעו למכירה על רשתות שידור לוקאליות הפזורות בארה"ב וקשורות בהסכם ייצוג עם NBC. בין המפרסמים שיופיעו בסופרבול השנה נמנים אאודי אמריקה, בסט-ביי, קוקה קולה, תאגיד הנדל"ן Century 21, ג'נרל מוטורס, GoDaddy ועוד.

בתעשיית הפרסום העולמית ובארה"ב במיוחד נתפס הסופרבול כאירוע השיא של השנה. מעבר לכמויות האדירות של כסף הנשפכות שם מידי שנה ועוברות מידי המפרסמים לקופות הרשת המשדרת מדובר בקליאמקס המזקק לתוכו לעיתים את הפרסומות היצירתיות ביותר, המצחיקות ופורצות הדרך. הפרסומות המשודרות במהלך המשחק זוכות לסיקור נרחב וחשיפה תקשורתית לפני ואחרי המשחק, סיקור שלעיתים הופך את ההשקעה האסטרונומית בפרסומת של 30 שניות בלבד להשקעה משתלמת.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אריזונה 03/01/2012 19:06
    הגב לתגובה זו
    לפחות מבחינתי.
  • חח צודק :))) (ל"ת)
    03/01/2012 23:03
    הגב לתגובה זו