מטלוויזיה עד אופנה: הכירו את צוות השופטים בתחרות Extreme Concept
תחרות Extreme Concept של אייס ובחסות מותג הרכב פג'ו 107 נכנסת לשלב השני. רשימת מהלכי הפרסום המתחרים נסגרה וכוללת מעל ל-30 עבודות שהוגשו על ידי 18 משרדים.
בשבוע הקרוב יעניק פאנל השופטים ציונים לעבודות שהוגשו ובתחילת השבוע הבא נכריז על המשרד הזוכה בתחרות - זה שעל פי השופטים קמפיין הפרסום שלו היה השונה, המאתגר, היצירתי והאמיץ מכולם.
פאנל השופטים שיבחר מתוך העבודות שהוגשו את היצירתית ביותר הוא מהמגוונים שניתן להרכיב. תחומי ההתמחות נעים מטלוויזיה, עיצוב, צילום, מיתוג, פרסום, שיווק ועוד.
יובל לב. יועץ לאסטרטגיה שיווקית, מיצוב ובניית סיפור המותג. בעבר שימש כמנכ"ל מקאן קונטנט, חברת התוכן האסטרטגי של מקאן אריקסון, ולפני כן היה סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת באומן-בר-ריבנאי. בעל טור וסופר סתם.
קלאודיה פיין. מנהלת השיווק של דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן. בעבר הייתה מנהלת השיווק והפרסום של קמ"י, ושל יפנאוטו, בתפקידה האחרון היתה בצ'מפיון מוטורס ושימשה כמנהלת חטיבת סיאט.
ערן גפן. פרסומאי ויזם אינטרנט. נחשב לאחד ממייסדי ענף האינטראקטיב בישראל ומנכ"ל האינטראקטיב של שלמור אבנון עמיחי בעברו. פיתח את הסטארט-אפ פאנגייג'ר שעוזר למותגים להפיק ערך מעמודי הפייסבוק שלהם.
עטרה בילר. פלנר אסטרטגי של מיתוג. הייתה מנהלת אסטרטגיה במשרדי פרסום שונים ואלחר מכן בחברת הלוויין yes. הגיעה לתחום התכנון האסטרטגי לאחר שעסקה כפסיכולוגית ארגונית. מאז 2008 מתמקדת בילר בעיקר באסטרטגיה של מיתוג באורח עצמאי.
ליאור צורף. מרצה ומומחה שיווק דיגיטלי. הוא נחשב לאחד המרצים הבולטים והוותיקים בהיי-טק הישראלי ובין הישראלים היחידים שהוזמן להרצות בכנס TED העולמי. עבד במיקרוסופט 14 שנים, ובתפקידו האחרון היה סמנכ"ל שיווק במיקרוסופט ישראל. הוא כותב את הבלוג The Future of Marketing ושותף בתוכנית וידאו חדשנית באינטרנט בשם 'שידורי הניסיון' באתר shidurey.com. עוסק בייעוץ בתחום השיווק הדיגיטלי.
ד"ר מיכל שפירא. מנהלת התכנית לפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו. משמשת כחוקרת בתחומי השיווק הפרסום וההיבטים התיאורטיים של חקר המוח. חברה במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, חברה בוועדת ההיגוי של תחרות ה'אפי' של שוק הפרסום והשיווק. משמשת כיו"ר אקדמי של כנס הקמעונאות, ומעורבת בפרוייקטים שונים בתעשיית השיווק והפרסום.
פרופ' דודו מזח. ראש המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל. 3 שנים לאחר סיום לימודיו כבר הציג תערוכת יחיד במוזיאון ישראל. עסק בעיצוב לבמה, ועיצב והקים תפאורות ל'סיבה למסיבה' בערוץ 1. בהמשך עיצב פרויקטים רבים לערוצי הטלוויזיה והיה מנהל אמנותי ומעצב תפאורה בתיאטרון ובמופעים שונים.
זיו קורן. צלם עיתונות ומבכירי הענף בישראל, למרות שלא למד צילום באופן פורמלי. לאחר שחרורו מצה"ל עבד כצלם בלשכת העיתונות הממשלתית וצילם עבור 'ידיעות אחרונות'. קורן מתעד נושאים חברתיים והומניים בארץ ובעולם בין היתר אסונות טבע והסכסוך הישראלי-פלסטינאי. בנוסף הוא מצלם את צה"ל מזה כ-20 שנה.
דן תורן. מוזיקאי ושחקן. מופיע משנת 1987. הוא ייסד והשתתף בלהקות 'שונרא', 'בלאגן' ו'הזבובים'. לאחרונה הוציא את אלבום הסולו העשירי. ב-2002 שחרר אלבום שלם 'כפתור לא גמור' להורדה חינם באתר שלו והיה מהחלוצים בנושא זה. מזה 9 שנים שנים מלמד ב'רימון' וב'בצלאל'. לאחרונה חזר לשחק בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון.
עמית קוטלר. עורך תרבות ב-ynet. כותב בענייני טלוויזיה ומוזיקת פופ, ועורך מדור הפופ השבועי של ynet 'פופאיי'. עורך ומגיש תכניות במחלקת התרבות והבידור של ערוץ 1, מגיש 'קיץ חי', 'תרבות היום', 'טרמינל תרבות' ועוד. כמו כן משמש כפרשן לענייני תרבות בתכניות הערוץ השונות.
רונית הבר. עורכת מגזין הלייף סטייל האינטרנטי 'סלונה'. הבר החלה את דרכה בעיתון 'חדשות' ובהמשך עבדה שנים ברשת שוקן. בעשור האחרון הייתה עורכת 'מנטה' של ידיעות אחרונות, ולאחר מכן ערכה את המגזין 'טיים אאוט תל אביב'.
עומרי רונן. מגיש רדיו, ומנהל התכניות ברדיו תל אביב 102 FM. החל את דרכו בגל"צ, שידר את 'הבחירות' בגלגלצ ומצעדים לועזיים ועבריים שנתיים. הופיע בפינות בערוץ 10 ובתכנית הנוער 'אקזיט'. לפני שנה עבר ל'רדיו תל אביב' שם מגיש תכנית יומית. המייסד והמנהל בפועל של פורטל 'קולנוען'.
שרון קנטור. אשת טלווזיה, זמרת, תסריטאית ופעילה סביבתית וחברתית. קנטור עוסקת במגוון תחומים, בין היתר בטלוויזיה (בולדוזר, רד-בנד, ארץ נהדרת), בימוי קליפים (אביב גפן, רמי פורטיס, גלעד כהנא), כתיבה עיתונאית (וואלה, העיר, חדשות), משחק (גור ואח, צה"ל 1), צילום ועיצוב, ומוזיקה.
גל אפל. סטייליסט ואיש אופנה. אפל מצא את מקומו בתודעת הציבור הרחב כאשר שפט בגרסה הישראלית לריאליטי 'פרויקט מסלול' והופיע גם בתוכנית 'TLV - עושים את תל אביב'. הוא נודע גם כאחד מהאושיות המובילות בין מלבישי הסלבריטאים בישראל. בשנה האחרונה השיק אפל בוטיק חדש המכונה Dust, וממוקם בצמידות אל בר הלילה דיזנגוף קלאב.
ירון ניסקי. תסריטאי ויוצר טלוויזיה. מיוצרי סדרת האנימציה 'מ.ק. 22', ותוכניות האירוח 'כל לילה עם אסף הראל', ו'קאמבק'. ממקימי ערוץ קומדי סנטרל ישראל. היה מכותבי הסדרות הקומיות 'רד בנד', 'קצרים', 'בשורות טובות', ערך את תוכנית המערכונים 'לא לפני הילדים בערוץ 10'. וב-2010 היה מיוצרי סדרת אנימציה Security 7 שנמכרה לרשת פוקס האמריקאית.
- 4.י.ש. 02/01/2012 14:03הגב לתגובה זואיזה שף תותח היה יכול להוסיף קצת פלפל לתחרות, ורוב הסיכויים שהיה נוסף באותה הזדמנות עוד הומו לרשימה
- 3.שירלי המאירי 02/01/2012 12:37הגב לתגובה זולא יצירתיים?
- מחמוד א-דורא 02/01/2012 13:12הגב לתגובה זומוחמד אבו זרקא, אמן פלסטיני ומעצב סביבתי שמשתמש בטכניקה ייחודית של מיצגים בעזרת השלכת אבנים, אך הוא היה עסוק במופע החדש שלו, אבנין בבילעין, ולא התפנה (מרצון)
- 2.אין מספיק נשים ברשימה. חבל (ל"ת)דנה מעצבת 02/01/2012 10:29הגב לתגובה זו
- גם אין מספיק הומואים ברשימה. חבל יותר (ל"ת)מעוצב 02/01/2012 13:01הגב לתגובה זו
- 1.מפרגנת 02/01/2012 10:26הגב לתגובה זוכל הכבוד על הפאנל המרשים עד אימה הזה

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.