מטלוויזיה עד אופנה: הכירו את צוות השופטים בתחרות Extreme Concept
תחרות Extreme Concept של אייס ובחסות מותג הרכב פג'ו 107 נכנסת לשלב השני. רשימת מהלכי הפרסום המתחרים נסגרה וכוללת מעל ל-30 עבודות שהוגשו על ידי 18 משרדים.
בשבוע הקרוב יעניק פאנל השופטים ציונים לעבודות שהוגשו ובתחילת השבוע הבא נכריז על המשרד הזוכה בתחרות - זה שעל פי השופטים קמפיין הפרסום שלו היה השונה, המאתגר, היצירתי והאמיץ מכולם.
פאנל השופטים שיבחר מתוך העבודות שהוגשו את היצירתית ביותר הוא מהמגוונים שניתן להרכיב. תחומי ההתמחות נעים מטלוויזיה, עיצוב, צילום, מיתוג, פרסום, שיווק ועוד.
יובל לב. יועץ לאסטרטגיה שיווקית, מיצוב ובניית סיפור המותג. בעבר שימש כמנכ"ל מקאן קונטנט, חברת התוכן האסטרטגי של מקאן אריקסון, ולפני כן היה סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת באומן-בר-ריבנאי. בעל טור וסופר סתם.
קלאודיה פיין. מנהלת השיווק של דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן. בעבר הייתה מנהלת השיווק והפרסום של קמ"י, ושל יפנאוטו, בתפקידה האחרון היתה בצ'מפיון מוטורס ושימשה כמנהלת חטיבת סיאט.
ערן גפן. פרסומאי ויזם אינטרנט. נחשב לאחד ממייסדי ענף האינטראקטיב בישראל ומנכ"ל האינטראקטיב של שלמור אבנון עמיחי בעברו. פיתח את הסטארט-אפ פאנגייג'ר שעוזר למותגים להפיק ערך מעמודי הפייסבוק שלהם.
עטרה בילר. פלנר אסטרטגי של מיתוג. הייתה מנהלת אסטרטגיה במשרדי פרסום שונים ואלחר מכן בחברת הלוויין yes. הגיעה לתחום התכנון האסטרטגי לאחר שעסקה כפסיכולוגית ארגונית. מאז 2008 מתמקדת בילר בעיקר באסטרטגיה של מיתוג באורח עצמאי.
ליאור צורף. מרצה ומומחה שיווק דיגיטלי. הוא נחשב לאחד המרצים הבולטים והוותיקים בהיי-טק הישראלי ובין הישראלים היחידים שהוזמן להרצות בכנס TED העולמי. עבד במיקרוסופט 14 שנים, ובתפקידו האחרון היה סמנכ"ל שיווק במיקרוסופט ישראל. הוא כותב את הבלוג The Future of Marketing ושותף בתוכנית וידאו חדשנית באינטרנט בשם 'שידורי הניסיון' באתר shidurey.com. עוסק בייעוץ בתחום השיווק הדיגיטלי.
ד"ר מיכל שפירא. מנהלת התכנית לפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו. משמשת כחוקרת בתחומי השיווק הפרסום וההיבטים התיאורטיים של חקר המוח. חברה במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, חברה בוועדת ההיגוי של תחרות ה'אפי' של שוק הפרסום והשיווק. משמשת כיו"ר אקדמי של כנס הקמעונאות, ומעורבת בפרוייקטים שונים בתעשיית השיווק והפרסום.
פרופ' דודו מזח. ראש המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל. 3 שנים לאחר סיום לימודיו כבר הציג תערוכת יחיד במוזיאון ישראל. עסק בעיצוב לבמה, ועיצב והקים תפאורות ל'סיבה למסיבה' בערוץ 1. בהמשך עיצב פרויקטים רבים לערוצי הטלוויזיה והיה מנהל אמנותי ומעצב תפאורה בתיאטרון ובמופעים שונים.
זיו קורן. צלם עיתונות ומבכירי הענף בישראל, למרות שלא למד צילום באופן פורמלי. לאחר שחרורו מצה"ל עבד כצלם בלשכת העיתונות הממשלתית וצילם עבור 'ידיעות אחרונות'. קורן מתעד נושאים חברתיים והומניים בארץ ובעולם בין היתר אסונות טבע והסכסוך הישראלי-פלסטינאי. בנוסף הוא מצלם את צה"ל מזה כ-20 שנה.
דן תורן. מוזיקאי ושחקן. מופיע משנת 1987. הוא ייסד והשתתף בלהקות 'שונרא', 'בלאגן' ו'הזבובים'. לאחרונה הוציא את אלבום הסולו העשירי. ב-2002 שחרר אלבום שלם 'כפתור לא גמור' להורדה חינם באתר שלו והיה מהחלוצים בנושא זה. מזה 9 שנים שנים מלמד ב'רימון' וב'בצלאל'. לאחרונה חזר לשחק בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון.
עמית קוטלר. עורך תרבות ב-ynet. כותב בענייני טלוויזיה ומוזיקת פופ, ועורך מדור הפופ השבועי של ynet 'פופאיי'. עורך ומגיש תכניות במחלקת התרבות והבידור של ערוץ 1, מגיש 'קיץ חי', 'תרבות היום', 'טרמינל תרבות' ועוד. כמו כן משמש כפרשן לענייני תרבות בתכניות הערוץ השונות.
רונית הבר. עורכת מגזין הלייף סטייל האינטרנטי 'סלונה'. הבר החלה את דרכה בעיתון 'חדשות' ובהמשך עבדה שנים ברשת שוקן. בעשור האחרון הייתה עורכת 'מנטה' של ידיעות אחרונות, ולאחר מכן ערכה את המגזין 'טיים אאוט תל אביב'.
עומרי רונן. מגיש רדיו, ומנהל התכניות ברדיו תל אביב 102 FM. החל את דרכו בגל"צ, שידר את 'הבחירות' בגלגלצ ומצעדים לועזיים ועבריים שנתיים. הופיע בפינות בערוץ 10 ובתכנית הנוער 'אקזיט'. לפני שנה עבר ל'רדיו תל אביב' שם מגיש תכנית יומית. המייסד והמנהל בפועל של פורטל 'קולנוען'.
שרון קנטור. אשת טלווזיה, זמרת, תסריטאית ופעילה סביבתית וחברתית. קנטור עוסקת במגוון תחומים, בין היתר בטלוויזיה (בולדוזר, רד-בנד, ארץ נהדרת), בימוי קליפים (אביב גפן, רמי פורטיס, גלעד כהנא), כתיבה עיתונאית (וואלה, העיר, חדשות), משחק (גור ואח, צה"ל 1), צילום ועיצוב, ומוזיקה.
גל אפל. סטייליסט ואיש אופנה. אפל מצא את מקומו בתודעת הציבור הרחב כאשר שפט בגרסה הישראלית לריאליטי 'פרויקט מסלול' והופיע גם בתוכנית 'TLV - עושים את תל אביב'. הוא נודע גם כאחד מהאושיות המובילות בין מלבישי הסלבריטאים בישראל. בשנה האחרונה השיק אפל בוטיק חדש המכונה Dust, וממוקם בצמידות אל בר הלילה דיזנגוף קלאב.
ירון ניסקי. תסריטאי ויוצר טלוויזיה. מיוצרי סדרת האנימציה 'מ.ק. 22', ותוכניות האירוח 'כל לילה עם אסף הראל', ו'קאמבק'. ממקימי ערוץ קומדי סנטרל ישראל. היה מכותבי הסדרות הקומיות 'רד בנד', 'קצרים', 'בשורות טובות', ערך את תוכנית המערכונים 'לא לפני הילדים בערוץ 10'. וב-2010 היה מיוצרי סדרת אנימציה Security 7 שנמכרה לרשת פוקס האמריקאית.
- 4.י.ש. 02/01/2012 14:03הגב לתגובה זואיזה שף תותח היה יכול להוסיף קצת פלפל לתחרות, ורוב הסיכויים שהיה נוסף באותה הזדמנות עוד הומו לרשימה
- 3.שירלי המאירי 02/01/2012 12:37הגב לתגובה זולא יצירתיים?
- מחמוד א-דורא 02/01/2012 13:12הגב לתגובה זומוחמד אבו זרקא, אמן פלסטיני ומעצב סביבתי שמשתמש בטכניקה ייחודית של מיצגים בעזרת השלכת אבנים, אך הוא היה עסוק במופע החדש שלו, אבנין בבילעין, ולא התפנה (מרצון)
- 2.אין מספיק נשים ברשימה. חבל (ל"ת)דנה מעצבת 02/01/2012 10:29הגב לתגובה זו
- גם אין מספיק הומואים ברשימה. חבל יותר (ל"ת)מעוצב 02/01/2012 13:01הגב לתגובה זו
- 1.מפרגנת 02/01/2012 10:26הגב לתגובה זוכל הכבוד על הפאנל המרשים עד אימה הזה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
