מטלוויזיה עד אופנה: הכירו את צוות השופטים בתחרות Extreme Concept

תחרות הפרסום של אייס ופג'ו 107 נכנסת לשלב השני. צוות השופטים יעניק את ציוניו לעבודות שהוגשו על ידי 18 משרדים. בשבוע הבא נכריז על המשרד הזוכה
משה בנימין | (6)

תחרות Extreme Concept של אייס ובחסות מותג הרכב פג'ו 107 נכנסת לשלב השני. רשימת מהלכי הפרסום המתחרים נסגרה וכוללת מעל ל-30 עבודות שהוגשו על ידי 18 משרדים.

בשבוע הקרוב יעניק פאנל השופטים ציונים לעבודות שהוגשו ובתחילת השבוע הבא נכריז על המשרד הזוכה בתחרות - זה שעל פי השופטים קמפיין הפרסום שלו היה השונה, המאתגר, היצירתי והאמיץ מכולם.

פאנל השופטים שיבחר מתוך העבודות שהוגשו את היצירתית ביותר הוא מהמגוונים שניתן להרכיב. תחומי ההתמחות נעים מטלוויזיה, עיצוב, צילום, מיתוג, פרסום, שיווק ועוד.

יובל לב. יועץ לאסטרטגיה שיווקית, מיצוב ובניית סיפור המותג. בעבר שימש כמנכ"ל מקאן קונטנט, חברת התוכן האסטרטגי של מקאן אריקסון, ולפני כן היה סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת באומן-בר-ריבנאי. בעל טור וסופר סתם.

קלאודיה פיין. מנהלת השיווק של דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן. בעבר הייתה מנהלת השיווק והפרסום של קמ"י, ושל יפנאוטו, בתפקידה האחרון היתה בצ'מפיון מוטורס ושימשה כמנהלת חטיבת סיאט.

ערן גפן. פרסומאי ויזם אינטרנט. נחשב לאחד ממייסדי ענף האינטראקטיב בישראל ומנכ"ל האינטראקטיב של שלמור אבנון עמיחי בעברו. פיתח את הסטארט-אפ פאנגייג'ר שעוזר למותגים להפיק ערך מעמודי הפייסבוק שלהם.

עטרה בילר. פלנר אסטרטגי של מיתוג. הייתה מנהלת אסטרטגיה במשרדי פרסום שונים ואלחר מכן בחברת הלוויין yes. הגיעה לתחום התכנון האסטרטגי לאחר שעסקה כפסיכולוגית ארגונית. מאז 2008 מתמקדת בילר בעיקר באסטרטגיה של מיתוג באורח עצמאי.

ליאור צורף. מרצה ומומחה שיווק דיגיטלי. הוא נחשב לאחד המרצים הבולטים והוותיקים בהיי-טק הישראלי ובין הישראלים היחידים שהוזמן להרצות בכנס TED העולמי. עבד במיקרוסופט 14 שנים, ובתפקידו האחרון היה סמנכ"ל שיווק במיקרוסופט ישראל. הוא כותב את הבלוג The Future of Marketing ושותף בתוכנית וידאו חדשנית באינטרנט בשם 'שידורי הניסיון' באתר shidurey.com. עוסק בייעוץ בתחום השיווק הדיגיטלי.

ד"ר מיכל שפירא. מנהלת התכנית לפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו. משמשת כחוקרת בתחומי השיווק הפרסום וההיבטים התיאורטיים של חקר המוח. חברה במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, חברה בוועדת ההיגוי של תחרות ה'אפי' של שוק הפרסום והשיווק. משמשת כיו"ר אקדמי של כנס הקמעונאות, ומעורבת בפרוייקטים שונים בתעשיית השיווק והפרסום.

פרופ' דודו מזח. ראש המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל. 3 שנים לאחר סיום לימודיו כבר הציג תערוכת יחיד במוזיאון ישראל. עסק בעיצוב לבמה, ועיצב והקים תפאורות ל'סיבה למסיבה' בערוץ 1. בהמשך עיצב פרויקטים רבים לערוצי הטלוויזיה והיה מנהל אמנותי ומעצב תפאורה בתיאטרון ובמופעים שונים.

זיו קורן. צלם עיתונות ומבכירי הענף בישראל, למרות שלא למד צילום באופן פורמלי. לאחר שחרורו מצה"ל עבד כצלם בלשכת העיתונות הממשלתית וצילם עבור 'ידיעות אחרונות'. קורן מתעד נושאים חברתיים והומניים בארץ ובעולם בין היתר אסונות טבע והסכסוך הישראלי-פלסטינאי. בנוסף הוא מצלם את צה"ל מזה כ-20 שנה.

דן תורן. מוזיקאי ושחקן. מופיע משנת 1987. הוא ייסד והשתתף בלהקות 'שונרא', 'בלאגן' ו'הזבובים'. לאחרונה הוציא את אלבום הסולו העשירי. ב-2002 שחרר אלבום שלם 'כפתור לא גמור' להורדה חינם באתר שלו והיה מהחלוצים בנושא זה. מזה 9 שנים שנים מלמד ב'רימון' וב'בצלאל'. לאחרונה חזר לשחק בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון.

עמית קוטלר. עורך תרבות ב-ynet. כותב בענייני טלוויזיה ומוזיקת פופ, ועורך מדור הפופ השבועי של ynet 'פופאיי'. עורך ומגיש תכניות במחלקת התרבות והבידור של ערוץ 1, מגיש 'קיץ חי', 'תרבות היום', 'טרמינל תרבות' ועוד. כמו כן משמש כפרשן לענייני תרבות בתכניות הערוץ השונות.

רונית הבר. עורכת מגזין הלייף סטייל האינטרנטי 'סלונה'. הבר החלה את דרכה בעיתון 'חדשות' ובהמשך עבדה שנים ברשת שוקן. בעשור האחרון הייתה עורכת 'מנטה' של ידיעות אחרונות, ולאחר מכן ערכה את המגזין 'טיים אאוט תל אביב'.

עומרי רונן. מגיש רדיו, ומנהל התכניות ברדיו תל אביב 102 FM. החל את דרכו בגל"צ, שידר את 'הבחירות' בגלגלצ ומצעדים לועזיים ועבריים שנתיים. הופיע בפינות בערוץ 10 ובתכנית הנוער 'אקזיט'. לפני שנה עבר ל'רדיו תל אביב' שם מגיש תכנית יומית. המייסד והמנהל בפועל של פורטל 'קולנוען'.

שרון קנטור. אשת טלווזיה, זמרת, תסריטאית ופעילה סביבתית וחברתית. קנטור עוסקת במגוון תחומים, בין היתר בטלוויזיה (בולדוזר, רד-בנד, ארץ נהדרת), בימוי קליפים (אביב גפן, רמי פורטיס, גלעד כהנא), כתיבה עיתונאית (וואלה, העיר, חדשות), משחק (גור ואח, צה"ל 1), צילום ועיצוב, ומוזיקה.

גל אפל. סטייליסט ואיש אופנה. אפל מצא את מקומו בתודעת הציבור הרחב כאשר שפט בגרסה הישראלית לריאליטי 'פרויקט מסלול' והופיע גם בתוכנית 'TLV - עושים את תל אביב'. הוא נודע גם כאחד מהאושיות המובילות בין מלבישי הסלבריטאים בישראל. בשנה האחרונה השיק אפל בוטיק חדש המכונה Dust, וממוקם בצמידות אל בר הלילה דיזנגוף קלאב.

ירון ניסקי. תסריטאי ויוצר טלוויזיה. מיוצרי סדרת האנימציה 'מ.ק. 22', ותוכניות האירוח 'כל לילה עם אסף הראל', ו'קאמבק'. ממקימי ערוץ קומדי סנטרל ישראל. היה מכותבי הסדרות הקומיות 'רד בנד', 'קצרים', 'בשורות טובות', ערך את תוכנית המערכונים 'לא לפני הילדים בערוץ 10'. וב-2010 היה מיוצרי סדרת אנימציה Security 7 שנמכרה לרשת פוקס האמריקאית.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    י.ש. 02/01/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
    איזה שף תותח היה יכול להוסיף קצת פלפל לתחרות, ורוב הסיכויים שהיה נוסף באותה הזדמנות עוד הומו לרשימה
  • 3.
    שירלי המאירי 02/01/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    לא יצירתיים?
  • מחמוד א-דורא 02/01/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    מוחמד אבו זרקא, אמן פלסטיני ומעצב סביבתי שמשתמש בטכניקה ייחודית של מיצגים בעזרת השלכת אבנים, אך הוא היה עסוק במופע החדש שלו, אבנין בבילעין, ולא התפנה (מרצון)
  • 2.
    אין מספיק נשים ברשימה. חבל (ל"ת)
    דנה מעצבת 02/01/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
  • גם אין מספיק הומואים ברשימה. חבל יותר (ל"ת)
    מעוצב 02/01/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מפרגנת 02/01/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על הפאנל המרשים עד אימה הזה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.