מטלוויזיה עד אופנה: הכירו את צוות השופטים בתחרות Extreme Concept

תחרות הפרסום של אייס ופג'ו 107 נכנסת לשלב השני. צוות השופטים יעניק את ציוניו לעבודות שהוגשו על ידי 18 משרדים. בשבוע הבא נכריז על המשרד הזוכה
משה בנימין | (6)

תחרות Extreme Concept של אייס ובחסות מותג הרכב פג'ו 107 נכנסת לשלב השני. רשימת מהלכי הפרסום המתחרים נסגרה וכוללת מעל ל-30 עבודות שהוגשו על ידי 18 משרדים.

בשבוע הקרוב יעניק פאנל השופטים ציונים לעבודות שהוגשו ובתחילת השבוע הבא נכריז על המשרד הזוכה בתחרות - זה שעל פי השופטים קמפיין הפרסום שלו היה השונה, המאתגר, היצירתי והאמיץ מכולם.

פאנל השופטים שיבחר מתוך העבודות שהוגשו את היצירתית ביותר הוא מהמגוונים שניתן להרכיב. תחומי ההתמחות נעים מטלוויזיה, עיצוב, צילום, מיתוג, פרסום, שיווק ועוד.

יובל לב. יועץ לאסטרטגיה שיווקית, מיצוב ובניית סיפור המותג. בעבר שימש כמנכ"ל מקאן קונטנט, חברת התוכן האסטרטגי של מקאן אריקסון, ולפני כן היה סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת באומן-בר-ריבנאי. בעל טור וסופר סתם.

קלאודיה פיין. מנהלת השיווק של דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן. בעבר הייתה מנהלת השיווק והפרסום של קמ"י, ושל יפנאוטו, בתפקידה האחרון היתה בצ'מפיון מוטורס ושימשה כמנהלת חטיבת סיאט.

ערן גפן. פרסומאי ויזם אינטרנט. נחשב לאחד ממייסדי ענף האינטראקטיב בישראל ומנכ"ל האינטראקטיב של שלמור אבנון עמיחי בעברו. פיתח את הסטארט-אפ פאנגייג'ר שעוזר למותגים להפיק ערך מעמודי הפייסבוק שלהם.

עטרה בילר. פלנר אסטרטגי של מיתוג. הייתה מנהלת אסטרטגיה במשרדי פרסום שונים ואלחר מכן בחברת הלוויין yes. הגיעה לתחום התכנון האסטרטגי לאחר שעסקה כפסיכולוגית ארגונית. מאז 2008 מתמקדת בילר בעיקר באסטרטגיה של מיתוג באורח עצמאי.

ליאור צורף. מרצה ומומחה שיווק דיגיטלי. הוא נחשב לאחד המרצים הבולטים והוותיקים בהיי-טק הישראלי ובין הישראלים היחידים שהוזמן להרצות בכנס TED העולמי. עבד במיקרוסופט 14 שנים, ובתפקידו האחרון היה סמנכ"ל שיווק במיקרוסופט ישראל. הוא כותב את הבלוג The Future of Marketing ושותף בתוכנית וידאו חדשנית באינטרנט בשם 'שידורי הניסיון' באתר shidurey.com. עוסק בייעוץ בתחום השיווק הדיגיטלי.

ד"ר מיכל שפירא. מנהלת התכנית לפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו. משמשת כחוקרת בתחומי השיווק הפרסום וההיבטים התיאורטיים של חקר המוח. חברה במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, חברה בוועדת ההיגוי של תחרות ה'אפי' של שוק הפרסום והשיווק. משמשת כיו"ר אקדמי של כנס הקמעונאות, ומעורבת בפרוייקטים שונים בתעשיית השיווק והפרסום.

פרופ' דודו מזח. ראש המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל. 3 שנים לאחר סיום לימודיו כבר הציג תערוכת יחיד במוזיאון ישראל. עסק בעיצוב לבמה, ועיצב והקים תפאורות ל'סיבה למסיבה' בערוץ 1. בהמשך עיצב פרויקטים רבים לערוצי הטלוויזיה והיה מנהל אמנותי ומעצב תפאורה בתיאטרון ובמופעים שונים.

זיו קורן. צלם עיתונות ומבכירי הענף בישראל, למרות שלא למד צילום באופן פורמלי. לאחר שחרורו מצה"ל עבד כצלם בלשכת העיתונות הממשלתית וצילם עבור 'ידיעות אחרונות'. קורן מתעד נושאים חברתיים והומניים בארץ ובעולם בין היתר אסונות טבע והסכסוך הישראלי-פלסטינאי. בנוסף הוא מצלם את צה"ל מזה כ-20 שנה.

דן תורן. מוזיקאי ושחקן. מופיע משנת 1987. הוא ייסד והשתתף בלהקות 'שונרא', 'בלאגן' ו'הזבובים'. לאחרונה הוציא את אלבום הסולו העשירי. ב-2002 שחרר אלבום שלם 'כפתור לא גמור' להורדה חינם באתר שלו והיה מהחלוצים בנושא זה. מזה 9 שנים שנים מלמד ב'רימון' וב'בצלאל'. לאחרונה חזר לשחק בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון.

עמית קוטלר. עורך תרבות ב-ynet. כותב בענייני טלוויזיה ומוזיקת פופ, ועורך מדור הפופ השבועי של ynet 'פופאיי'. עורך ומגיש תכניות במחלקת התרבות והבידור של ערוץ 1, מגיש 'קיץ חי', 'תרבות היום', 'טרמינל תרבות' ועוד. כמו כן משמש כפרשן לענייני תרבות בתכניות הערוץ השונות.

רונית הבר. עורכת מגזין הלייף סטייל האינטרנטי 'סלונה'. הבר החלה את דרכה בעיתון 'חדשות' ובהמשך עבדה שנים ברשת שוקן. בעשור האחרון הייתה עורכת 'מנטה' של ידיעות אחרונות, ולאחר מכן ערכה את המגזין 'טיים אאוט תל אביב'.

עומרי רונן. מגיש רדיו, ומנהל התכניות ברדיו תל אביב 102 FM. החל את דרכו בגל"צ, שידר את 'הבחירות' בגלגלצ ומצעדים לועזיים ועבריים שנתיים. הופיע בפינות בערוץ 10 ובתכנית הנוער 'אקזיט'. לפני שנה עבר ל'רדיו תל אביב' שם מגיש תכנית יומית. המייסד והמנהל בפועל של פורטל 'קולנוען'.

שרון קנטור. אשת טלווזיה, זמרת, תסריטאית ופעילה סביבתית וחברתית. קנטור עוסקת במגוון תחומים, בין היתר בטלוויזיה (בולדוזר, רד-בנד, ארץ נהדרת), בימוי קליפים (אביב גפן, רמי פורטיס, גלעד כהנא), כתיבה עיתונאית (וואלה, העיר, חדשות), משחק (גור ואח, צה"ל 1), צילום ועיצוב, ומוזיקה.

גל אפל. סטייליסט ואיש אופנה. אפל מצא את מקומו בתודעת הציבור הרחב כאשר שפט בגרסה הישראלית לריאליטי 'פרויקט מסלול' והופיע גם בתוכנית 'TLV - עושים את תל אביב'. הוא נודע גם כאחד מהאושיות המובילות בין מלבישי הסלבריטאים בישראל. בשנה האחרונה השיק אפל בוטיק חדש המכונה Dust, וממוקם בצמידות אל בר הלילה דיזנגוף קלאב.

ירון ניסקי. תסריטאי ויוצר טלוויזיה. מיוצרי סדרת האנימציה 'מ.ק. 22', ותוכניות האירוח 'כל לילה עם אסף הראל', ו'קאמבק'. ממקימי ערוץ קומדי סנטרל ישראל. היה מכותבי הסדרות הקומיות 'רד בנד', 'קצרים', 'בשורות טובות', ערך את תוכנית המערכונים 'לא לפני הילדים בערוץ 10'. וב-2010 היה מיוצרי סדרת אנימציה Security 7 שנמכרה לרשת פוקס האמריקאית.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    י.ש. 02/01/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
    איזה שף תותח היה יכול להוסיף קצת פלפל לתחרות, ורוב הסיכויים שהיה נוסף באותה הזדמנות עוד הומו לרשימה
  • 3.
    שירלי המאירי 02/01/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    לא יצירתיים?
  • מחמוד א-דורא 02/01/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    מוחמד אבו זרקא, אמן פלסטיני ומעצב סביבתי שמשתמש בטכניקה ייחודית של מיצגים בעזרת השלכת אבנים, אך הוא היה עסוק במופע החדש שלו, אבנין בבילעין, ולא התפנה (מרצון)
  • 2.
    אין מספיק נשים ברשימה. חבל (ל"ת)
    דנה מעצבת 02/01/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
  • גם אין מספיק הומואים ברשימה. חבל יותר (ל"ת)
    מעוצב 02/01/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מפרגנת 02/01/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על הפאנל המרשים עד אימה הזה
אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.