אנדי גסי אמזון
צילום: יוטיוב אמזון

אמזון תהיה בין המובילות בשוק של 130 מיליארד דולר

שוק הפרסום במדיה הקמעונאית צפוי לראות גדילה בשנים הקרובות, והשחקניות הגדולות כמו אמזון ו-וול מארט כבר נמצאות במקומות טובים כדי להרוויח ממנו 
אדיר בן עמי |

לפי מורגן סטנלי, אמזון AMAZON תהיה מהנהנות העיקריות משוק הפרסום במדיה הקמעונאית בשנים הקרובות, או במילים אחרות, היא תרוויח יותר מהפרסומות שמופיעות אצלה באתר. "אנו רואים הזדמנות של 130 מיליארד דולר בשוק הפרסום במדיה הקמעונאית עד שנת 2025", אמר האנליסט מתיו קוסט, "זה מאפשר למפרסמים להשיג המרה טובה יותר על ידי מינוף נתוני הלקוחות של הקמעונאים ובסופו של דבר לייצר יותר הכנסות ממודעות לקמעונאים". ההכנסות מפרסומות שוק המדיה הקמעונאית הסתכמו בכ-80 מיליארד דולר בשנת 2022.

הצפי הוא שהוצאות החברות על פרסום במדיה הקמעונאית יגדלו ב-17% משנת 2022 עד שנת 2025 ובסופו של דבר יהוו 45% מסך הוצאות הפרסום אונליין. זאת אמורה להיות דחיפה עבור מניית אמזון, היות והחברה החזיקה בשנה שעברה בנתח שוק של 47%.

"מבין הקמעונאים, השחקנים הגדולים ביותר כמו אמזון ו-וולמארט נמצאים במיקום הטוב ביותר לצמוח במדיה הקמעונאית, בזכות בסיסי הלקוחות הגדולים ומערכי הנתונים שלהם", כתב קוסט. "אנו מצפים שאמזון תשמור על נתח השוק שלה ותמשיך להרחיב את עסקי הפרסום שלה מכאן". פרסומות קמעונאיות הן עסק גדול שמניב רווחים. למודעות יש רווחיות גבוהה בהרבה מאשר מסחר אונליין או מכירות קמעונאיות פיזיות עם שולי רווח תפעולי של מעל 60%, לעומת רווח שולי קמעונאי טיפוסי חד ספרתי או באחוזים דו ספרתיים נמוכים.

הדיווח מגיע לאחר שרק לפני שבועיים דווח כי אמזון יוצאת במהלך פיטורים נוסף של 9,000 עובדים, וזאת אחרי שבחודש ינואר האחרון הודיעה על פיטורים של 18,000 עובדים (מהלך שאותו החלה בחודש נובמבר). על פי דיווח באתר CNBC מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי הודיע על כך במכתב לעובדים.

הסבב צפוי להשפיע על מחשוב הענן, הפרסום, משאבי האנוש והסטרימינג (Twitch) של אמזון. החברה קיבלה את ההחלטה לפטר עובדים נוספים במטרה להקטין את העלויות תוך שהיא מתחשבת את ההאטה בכלכלה כמו גם את "אי הוודאות שקיימת בעתיד הקרוב", אמר ג'סי במכתב, לאחר שהחברה סיימה את השלב השני של תהליך התקצוב השנתי שלה, המכונה "OP2".

בתוצאות לרבעון הרביעי של 2022 אמזון רשמה רווח מתואם של 3 סנט למניה על הכנסות של 149.2 מיליארד דולר, בעוד השוק ציפה לראות רווח מתואם של 17 סנט למניה על הכנסות של 145.42 מיליארד דולר. 

אבל מעבר לסוף השנה שעברה - הבעיה של אמזון היא התחזית לרבעון שמסתיים זה עתה. החברה צופה ברבעון הראשון של 2023 הכנסות בטווח של 121-126 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים צופים לאמזון הכנסות של 125.1 מיליארד דולר, כלומר אמצע הטווח שלה אמזון נמוך מצפי האנליסטים ורווח של 27 סנט למניה. בשנת 2023 כולה הם צופים לה הכנסות של 559 מיליארד דולר ורווח של 1.6 דולר למניה .

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.  

צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.