נטפליקס, HBO ומיטב דש: על חממת התוכן הטלוויזיוני החדשה
חברת ניו לג'נד והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, משיקים חממה חדשה בתחום התוכן הטלוויזיוני הכוללת אפשרות למימון ראשוני לפרויקט מגופי השידור המובילים בעולם. המיזם החדש הצליח לגייס כמה מחברות התוכן והסטרימינג המובילות בעולם, הישג גדול לתעשייה המקומית שבעשור האחרון מצליחה לעורר עניין בחו"ל והפכה בתקופה זו לתעשייה שמכניסה לישראל כסף רב.
המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים פועל מטעם משרד ירושלים ומורשת וראש עיריית ירושלים. מטרת המיזם היא לחזק את תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והאנימציה בעיר, בין היתר על ידי הקמת אולפנים, תמיכה ביוצרים ובסטודנטים, ותמיכה בהפקות ישראליות ובהפקות זרות לעבודה בישראל.
חברת ניו לג'נד מממנת, מפתחת, מפיקה ומפיצה תוכן מסחרי טלוויזיוני וקולנועי. לפני שנה חברה ניו לג'נד לפרויקט גדול של בית ההשקעות מיטב דש במסגרתו הוקמו שתי קרנות - אחת להלוואות למפיקים והשנייה להשקעה ישירה בסדרות ובסרטים בארץ ובעולם.
בשלב זה נבחרו כבר 12 פרויקטים מתוך כמה מאות הצעות שהוגשו, ואותן הצעות נבחרות יקבלו מענקי פיתוח כספיים וליווי של בכירים בגופי תקשורת בחו"ל.
בפרויקט החממה שנפתחה השבוע, משתפים פעולה רשתות טלוויזיה וסטרימינג מהגדולות בעולם - NETFLIX , HBO ו-A&E (בה שותף תאגיד וולט דיסני, א"כ). בכירים בגופים אלו יגיעו לאירוע פיצ'ינג שיתקיים בחודש מאי, וייפגשו עם היוצרים כדי להכיר ולבחון את הפרויקטים. את היוצרים מלווה הווארד גורדון, מיוצרי הסדרה Homeland.
- גלעד אלטשולר: "תיק מוסדי צריך להיות 50% מניות ו-40% אג"ח"
- "מחירי הדירות יורדים אבל ככל שזה יימשך - מחירי השכירות יעלו עוד יותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרת החממה היא לסייע ליוצרים ישראלים לפתח תכנים ולהביא למכירתם לגופי שידור בינלאומיים מובילים. משתתפי הפרויקט זוכים לליווי, הכוונה והתאמה של הרעיון אותו רוצים לממש באמצעות צוות מנטורים בתחומי הבימוי, התסריטאות, הכתיבה וההפקה. כמו כן, מקבלים המשתתפים כלים המסייעים במכירת הפרויקט. בין המנטורים הישראלים ניתן למצוא את אורי סיון, אורית דבוש, יוסי מדמוני ודקלה קידר.
ניו לג'נד תמשיך ללוות את היוצרים לתקופה נוספת גם לאחר תום תקופת החממה ותסייע בהדרכה ופיתוח מול גופי שידור בינלאומיים וישראלים, ואף תבחן השקעה ראשונית בפרויקטים המובילים.
בין הפרויקטים שנבחרו, ישנו פרויקט חדש של ניר ברגר, יוצר הסדרה "המפקדת"; קומדיה טראגית של שתי תסריטאיות ממזרח ומערב ירושלים; פרויקט של טל מיכלוביץ', מתסריטאיות העונה השנייה של "קופה ראשית"; פרויקט המבוסס על חוויותיה של רז שמואלי - בוגרת The voice; דרמה קומית של טל מילר, מיקי טריאסט ואל עד כהן על גבר ואישה חרשים המגדלים בהורות משותפת את בנם השומע; ועוד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
אודי בן דרור, סמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי ברשות לפיתוח ירושלים, אומר כי "מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו של המגזר הציבורי עם המגזר הפרטי, וזאת בשורה גדולה ליוצרים בירושלים ובכל הארץ". יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, הוסיף כי "נמשיך לפעול למציאת מקורות מימון חדשים ונמשיך לייצר מפגשי עבודה עם גופים בינלאומיים, יזמים ומשקיעים ובמקביל, הקמת תשתיות ליצירה עכשווית ברחבי ירושלים".
המפיק והיוצר אסף נאוי, בעלים של "נאוי פרו" וסמנכ"ל הפקה ותוכן בניו לג'נד, מסביר: "בנינו חממה ששמה לעצמה למטרה לא רק לפתח את התוכן, אלא להעניק ליוצרים את הכלים ולעשות את החיבורים שיאפשרו להביא למכירה בטריטוריות בינלאומיות, גם מעבר לתקופת הפיתוח האינטנסיבית של החממה במשך שנה ויותר. התרגשנו לקבל פידבקים חיוביים כל כך מכל גופי השידור, שלא רק שמחו על ההזדמנות לבוא לישראל להכיר את היוצרים והיצירה הישראלית, אלא הגדילו והרחיקו ונתנו פידבק על הפרויקטים עצמם והוכיחו את עצמם כבר בשלב זה, כשותפים פוטנציאליים נפלאים לעשייה".
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
