אולפן טלוויזיה
צילום: צילום ביז מדיה

נטפליקס, HBO ומיטב דש: על חממת התוכן הטלוויזיוני החדשה

תעשיית הטלוויזיה המקומית מקבלת חיזוק עם חממה חדשה של המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים וחברת ניו לג'נד, שתאפשר ל-12 פרויקטים לקבל מימון לשלבי הפיתוח, עזרה בכתיבה והפקה ואף סיוע במכירת הפורמטים הלאה 
אלכסנדר כץ |

חברת ניו לג'נד והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, משיקים חממה חדשה בתחום התוכן הטלוויזיוני הכוללת אפשרות למימון ראשוני לפרויקט מגופי השידור המובילים בעולם. המיזם החדש הצליח לגייס כמה מחברות התוכן והסטרימינג המובילות בעולם, הישג גדול לתעשייה המקומית שבעשור האחרון מצליחה לעורר עניין בחו"ל והפכה בתקופה זו לתעשייה שמכניסה לישראל כסף רב.

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים פועל מטעם משרד ירושלים ומורשת וראש עיריית ירושלים. מטרת המיזם היא לחזק את תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והאנימציה בעיר, בין היתר על ידי הקמת אולפנים, תמיכה ביוצרים ובסטודנטים, ותמיכה בהפקות ישראליות ובהפקות זרות לעבודה בישראל.

חברת ניו לג'נד מממנת, מפתחת, מפיקה ומפיצה תוכן מסחרי טלוויזיוני וקולנועי. לפני שנה חברה ניו לג'נד לפרויקט גדול של בית ההשקעות מיטב דש במסגרתו הוקמו שתי קרנות - אחת להלוואות למפיקים והשנייה להשקעה ישירה בסדרות ובסרטים בארץ ובעולם.

בשלב זה נבחרו כבר 12 פרויקטים מתוך כמה מאות הצעות שהוגשו, ואותן הצעות נבחרות יקבלו מענקי פיתוח כספיים וליווי של בכירים בגופי תקשורת בחו"ל. 

בפרויקט החממה שנפתחה השבוע, משתפים פעולה רשתות טלוויזיה וסטרימינג מהגדולות בעולם - NETFLIX , HBO ו-A&E (בה שותף תאגיד וולט דיסני, א"כ). בכירים בגופים אלו יגיעו לאירוע פיצ'ינג שיתקיים בחודש מאי, וייפגשו עם היוצרים כדי להכיר ולבחון את הפרויקטים. את היוצרים מלווה הווארד גורדון, מיוצרי הסדרה Homeland.

מטרת החממה היא לסייע ליוצרים ישראלים לפתח תכנים ולהביא למכירתם לגופי שידור בינלאומיים מובילים. משתתפי הפרויקט זוכים לליווי, הכוונה והתאמה של הרעיון אותו רוצים לממש באמצעות צוות מנטורים בתחומי הבימוי, התסריטאות, הכתיבה וההפקה. כמו כן, מקבלים המשתתפים כלים המסייעים במכירת הפרויקט. בין המנטורים הישראלים ניתן למצוא את אורי סיון, אורית דבוש, יוסי מדמוני ודקלה קידר.

ניו לג'נד תמשיך ללוות את היוצרים לתקופה נוספת גם לאחר תום תקופת החממה ותסייע בהדרכה ופיתוח מול גופי שידור בינלאומיים וישראלים, ואף תבחן השקעה ראשונית בפרויקטים המובילים.

בין הפרויקטים שנבחרו, ישנו פרויקט חדש של ניר ברגר, יוצר הסדרה "המפקדת"; קומדיה טראגית של שתי תסריטאיות ממזרח ומערב ירושלים; פרויקט של טל מיכלוביץ', מתסריטאיות העונה השנייה של "קופה ראשית"; פרויקט המבוסס על חוויותיה של רז שמואלי - בוגרת The voice;  דרמה קומית של טל מילר, מיקי טריאסט ואל עד כהן על גבר ואישה חרשים המגדלים בהורות משותפת את בנם השומע; ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אודי בן דרור, סמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי ברשות לפיתוח ירושלים, אומר כי "מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו של המגזר הציבורי עם המגזר הפרטי, וזאת בשורה גדולה ליוצרים בירושלים ובכל הארץ". יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, הוסיף כי "נמשיך לפעול למציאת מקורות מימון חדשים ונמשיך לייצר מפגשי עבודה עם גופים בינלאומיים, יזמים ומשקיעים ובמקביל, הקמת תשתיות ליצירה עכשווית ברחבי ירושלים".

 

המפיק והיוצר אסף נאוי, בעלים של "נאוי פרו" וסמנכ"ל הפקה ותוכן בניו לג'נד, מסביר: "בנינו חממה ששמה לעצמה למטרה לא רק לפתח את התוכן, אלא להעניק ליוצרים את הכלים ולעשות את החיבורים שיאפשרו להביא למכירה בטריטוריות בינלאומיות, גם מעבר לתקופת הפיתוח האינטנסיבית של החממה במשך שנה ויותר. התרגשנו לקבל פידבקים חיוביים כל כך מכל גופי השידור, שלא רק שמחו על ההזדמנות לבוא לישראל להכיר את היוצרים והיצירה הישראלית, אלא הגדילו והרחיקו ונתנו פידבק על הפרויקטים עצמם והוכיחו את עצמם כבר בשלב זה, כשותפים פוטנציאליים נפלאים לעשייה".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.