רזי ברקאי
צילום: מחלקת דיגיטל גל"צ

"מיציתי. מאסתי בוויכוחים ובקללות": רזי ברקאי נפרד מ"מה בוער"

ברקאי מגיש היום את תוכניתו האחרונה במה בוער בגל"צ. אמר: "השתלטו על גל"צ וכל מערכות התקשורת עסקנים ובורים. צריך לחזור לעיתונות הבסיסית". עורכת התוכנית נורית קנטי נפרדה מברקאי: "אתה מנטש אמיתי"

אלכסנדר כץ | (4)

איש הרדיו רזי ברקאי מגיש היום את תוכניתו האחרונה ב"מה בוער", לצידה של אילנה דיין בשעה הראשונה, ורינו צרור בשעה השנייה. לצד ראיונות עם בכירי מערכת הבריאות ועם שרת הפנים איילת שקד, שודרו גם קטעי פרידה מברקאי. התחנה הזמינה את אמצעי התקשורת לסקר את האירוע בו ייפרד ברקאי מהתוכנית אותה הגיש ב-27 השנים האחרונות.  עורכת התוכנית נורית קנטי ב-13 השנים האחרונות, נפרדה בהתרגשות מרזי ברקאי. קנטי סיפרה: "תודה רזי על שיעור גדול בתקשורת. אתה יחיד ומיוחד, מנטש אמיתי". לשאלתה של דיין מדוע הוא עוזב את התוכנית, אמר ברקאי: "התחושה שלי שמיציתי, ויש צעירים מוכשרים מאד שייקחו את המיקרופון". דיין: יש קשר בין ההחלטה שלך לפרוש למה שקרה בתחנה בשנים האחרונות? ברקאי: "כן". דיין: אם יש לך עצה אחת שאתה רוצה לתת למפקדת גל"צ הנכנסת או לי או לחיילת צעירה שתתגייס לתחנה בקיץ הקרוב? ברקאי: חמשת המ"מים (מי, מה, מתי, מקום ומה). השתלטו לא רק על גלי צה"ל, אלא על כל מערכות התקשורת, עסקנים בורים ועילגים. צריך לחזור לעיתונות הבסיסית הזאת (חמשת המ"מים, א"כ), מאסתי בוויכוחים ובקללות". דיין: למה כן תתגעגע? ברקאי: "למהדורה עוד חמש דקות. נקבל שם קרדיט או לא?" בסיום השידור אמר ברקאי למאזינים, כשרינו צרור לידו: "אני מקווה שעוד ניפגש. אני מקווה". עוד לפני כן אמר כי הוא מקווה לתוכנית שבועית כזו, אבל "לא לרדוף אחרי החדשות". 50 שנה עם מקרופון  ברקאי, זוכה פרס סוקולוב לשנת 2002, אוחז במיקרופון יותר מ-50 שנה: בשנים 1970-1993 שימש ככתב הפוליטי והמדיני בקול ישראל, כשליח הרדיו בוושינגטון, וכמגיש ומייסד התוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' של קול ישראל. בשנת 1993 עבר לגל"צ. ב-1995 החל לשדר את התוכנית היומית "מה בוער" בין השעות 9:00 ל-11:00. לפני שלוש שנים קוצרה תוכניתו משעתיים לשעה לטובת רצועה עבור צרור, לאחר שכבר שנתיים לפני כן מפקד גל"צ דאז ירון דקל ניסה לקצץ את תוכניתו.   

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מישהו אמר ברדוגו?… (ל"ת)
    רמז 27/01/2022 05:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מעריץ 26/01/2022 13:23
    הגב לתגובה זו
    יש לו הרבה מה לתרום . שיהיה במזל טוב !
  • 1.
    ברוך שפטרנו ממנו (ל"ת)
    נועם 26/01/2022 12:09
    הגב לתגובה זו
  • דרור 26/01/2022 13:29
    הגב לתגובה זו
    בי"ס לתקשורת מעולה . הוציאה את בעלי המקצוע הטובים בתחום . כל הכבוד ובהצלחה לרזי .
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.