טבע התאוששה בחודשים האחרונים, אך למה בעלי העניין מוכרים?
מניית טבע (סימול:TEVA) בולטת לשלילה ב-2 ימי המסחר האחרונים עם ירידות של קרוב ל-8%. הירידות מגיעות ללא אירוע משמעותי וכאשר אגרות החוב של החברה נסחרות ביציבות. עם זאת, נראה כי חוסר היכולת להגיע להסכמה בפרשת משככי הכאבים, למרות דבריו של מנכ"ל החברה בחודשים האחרונים, והצפי לפתיחת המשפט בניו יורק בחודש הקרוב, לא מוסיפים לסנטימנט (לכתבה המלאה).
בתוך כך, בימים האחרונים דיווחה החברה כי ד"ר האפרון פרידריקסדוטיר (Hafrun Fridriksdottir), סגנית נשיא החברה ואחראי על תחום הפיתוח והמחקר הגולבלי, מכרה כ-2,459 מניות מתוך 4,640 המניות שקיבלה יום לפני כן. לא מדובר באירוע חריג כמובן, אך הוא עשוי לאותת על חוסר האמון של ההנהלה בחברה.
שימו לב לנתון הבא: ע"פ נתוני הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC), ב-16 החודשים האחרונים (מאז אוגוסט 2018) התבצעו 45 עסקאות מכירה של מניות מצד בעלי העניין בחברה. 9 מתוכם התרחשו ב-3 החודשים האחרונים. לעומת זאת, התבצעו רק 3 עסקאות של רכישת מניות, כאשר 2 מתוכנן היו של בכיר אחד, ד"ר סול בארר.
מנכ"ל החברה, קאר שולץ עושה בשנתיים האחרונות מאמצים רבים במטרה להחזיר את האמון בחברה, אך נראה שבעלי העניין בחברה מעדיפים לממש את ההחזקות.
גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות
- 11.כרגיל ... המוכרים יצטערו שלא קנו (ל"ת)אין חדש תחת השמש 05/01/2020 11:16הגב לתגובה זו
- 10.חן 04/01/2020 20:45הגב לתגובה זואנשים קיזזו את ההפסדים שלהם בטבע עם רווחים בשאר המניות שעלו יפה. זאת גם הסיבה למכירות.
- 9.רוי 04/01/2020 16:09הגב לתגובה זונא להדק חגורות המניה עומדת לטוס מעלה
- 8.רוני 04/01/2020 13:12הגב לתגובה זולא מאמינים בחברה .בזמן כזה שולץ צריך לבדוק את מנהליו אם החזון שלו תואם לכפופים לו ולעשות תיאום ציפיות אגרסיבי.
- 7.אפילו דפיבלרטור לא יציל את טבע (ל"ת)טבע 04/01/2020 10:09הגב לתגובה זו
- 6.רועי 04/01/2020 07:45הגב לתגובה זואיך מתעלמים מהעובדה של הקרטל ושל 400000 הרוגים? החיים זה לא רק גובה המניה
- הרוגים - הכוונה לנרקומנים? (ל"ת)נו באמת? 05/01/2020 09:06הגב לתגובה זו
- 5.ישראלי 04/01/2020 07:27הגב לתגובה זומה זה הפופוליזם הזה קצת פרופורציות מכרה 24 אלף דולר אז מה…..
- 4.שירת הברבור (ל"ת)Yy 04/01/2020 04:56הגב לתגובה זו
- 3.אבי 04/01/2020 02:37הגב לתגובה זועכשיו לקנות ולחזק
- 2.נו 03/01/2020 23:47הגב לתגובה זו2459 מניות. כלומר כ 23000 דולר. זו מכירה מאד אבל מאד קטנה.
- 1.שמוליק 03/01/2020 23:19הגב לתגובה זובגלל שהחברה "ישראלית" ואולי האירנים ינקמו. שבוע הבא לדעתי קופץ 5% בחזרה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
