מאסטרקארד עושה סוף לעוקץ החיובים שלאחר תקופת הניסיון החינמי
חברת כרטיסי האשראי מאסטרקרד מדווחת היום (ב') על כללים חדשים הנוגעים לחברות איתן מאסטרקארד עובדת אשר ימנעו חיובי תשלומים בתום תקופת הניסיון החינמי בשירותים שונים כדוגמת אמזון פריים, נטפליקס, דיזר ועוד.
על פי הודעת מאסטרקרד, החל מחודש אפריל החברות השונות ידרשו בתום תקופת הניסיון החינמי לשלוח לבעל הכרטיס, בדואר אלקטרוני או בהודעת טקסט, את סכום העסקה, תאריך התשלום, שם השירות, כתובת, הנחיות מפורשות לביטול החיוב ואישור מבעל הכרטיס לחיוב עתידי.
מהלך זה נועד לסייע בהגברת השקיפות ולספק חוויה משופרת למחזיקי הכרטיס. בנוסף, כל החיובים המופיעים בהצהרה של בעל הכרטיס חייבים לכלול כעת את כתובת האתר של הסוחר או את מספר הטלפון של החנות שבה רכש בעל הכרטיס את המוצר.
הצעת חוק: חבילת נופש מוזלת ללא אפשרות לבטל
האם בקרוב יוכלו סוכני ואתרי הנסיעות בארץ להציע לכם חופשות זולות יותר ללא זכות ביטול? ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לתקן את חוק הגנת הצרכן ולאפשר לסוכנים ישראלים המוכרים שירותי הארחה ונופש של ספקים זרים להציע שירותי הארחה, נסיעה, חופשה או בילוי שמתבצעים במלואם בחו"ל בשתי אפשרויות – עם זכות לביטול העסקה או בלעדיה. כיום מי שרכש שירות מספק ישראלי ראשי לבטל את העסקה, בהתאם לתנאי בחוק, תמורת דמי ביטול של 5% משווי העסקה ועד 100 שקלים. כתוצאה מכך נפגעים סוכני הנסיעות שנאלצים לשלם דמי ביטול שהם לא יכולים לגבות מהספק בחו"ל. היו"ר כבל שב והבהיר כבר בפתח הישיבה כי לא יאפשר מצב של כרסום בזכות הביטול של הצרכן או פגיעה בה, וההצעה נועדה להיטיב ולאפשר לו לקבל מה שהוא יכול לקבל מאתרי האינטרנט בחו"ל גם מסוכני הנסיעות בארץ. לפי ההצעה שאושרה בעסקאות לרכישת שירותי חופשה הניתנים כולם בחו"ל יוכל הסוכן להציע לצרכן לבחור מראש אם להחיל עליו את תנאי הביטול לפי חוק הגנת הצרכן, או תנאי הביטול לפי נותן השירות בחו"ל. כמו כן אושרה סנקציה של עיצום כספי בסך 22 אלף שקלים על עוסקים שלא יפרסמו ויבצעו גילוי נאות של החלופות השונות בצורה ברורה. עוד נקבע כי ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות.
