אלי טביב בית"ר ירושלים
צילום: באדיבות רמי כהן שמאלי - אתר ישראל ספורט
פרסום ראשון

הבעלים של בית"ר הגיש תביעה בארה"ב נגד ערוץ הספורט

אחרי שרואיין ללא ידיעתו ע"י משה פרימו לרדיו של הערוץ, הגיש טביב תביעה שמוערכת בכמיליון ד' - דווקא בארה"ב. למרות התביעה, התקיימה לאחרונה פגישה בין טביב למנכ"ל ערוץ הספורט תומר תורג'מן
אלכסנדר כץ | (6)

בעליה של קבוצת בית"ר ירושלים אלי טביב הגיש תביעת ענק נגד ערוץ הספורט, בבית משפט בארה"ב - כך נודע לאייס. גם פגישה שהתקיימה לפני מספר שבועות בין טביב למנכ"ל ערוץ הספורט תומר תורג'מן, לא הובילה בסופו של דבר להסרת התביעה. 

היחסים בין טביב לבין ערוץ הספורט מתוחים מזה תקופה ארוכה. ואולם הטריגר לתביעה זו הגיע לאחר שמשה פרימו העלה בחודש אפריל האחרון את טביב לשידור בתכנית הרדיו האינטרנטית של ערוץ הספורט '5 באוויר', במסגרת הפינה "שיחה בהפתעה", ולא הודיע לו כי הוא מוקלט ומשודר בשידור חי  .

 

כאן התפתחה שיחה בת 3.5 דקות בה מסביר טביב לפרימו על המאמן המיועד לשנה הבאה, מספר על התכניות להביא שחקנים, וגם מביע את דעתו הלא מאד חיובית על כתב ערוץ הספורט מוטי פשכצקי, בלי שהוא כאמור יודע שהוא מוקלט ולמעשה משודר חי. בהמשך התחיל להבין טביב את התרגיל שפרימו עשה לו, ואמר: "זה דבר הכי שפל שיכול להיות שמקליטים בן אדם, מתקשרים ושואלים אותו שאלה. תגיד מההתחלה שאתה מקליט אותי, והייתי אומר 'ביי'".

 

בעקבות כך החליט טביב "להתנקם" והגיש תביעה - שלדברי גורמים עומדת על כמיליון דולר (כמעט 4 מיליון שקלים) בארה"ב, ממנה מנהל הוא מנהל שלל עסקיו - בעיקר בתחום הנדל"ן. נודע כי פרימו אף ענה על תצהיר בנושא.

הבחירה בתביעה מחוץ לגבולות ישראל מעניינת: השידור הספציפי היה באתר האינטרנט של ערוץ הספורט, שנקלט גם בארה"ב – מה שמאפשר לטביב להגיש תביעה במדינה זו. הדבר מזכיר מאד ההתרעה לפני תביעה שהגיש המיליארדר שלדון אדלסון נגד חברת החדשות של ערוץ 10, מה שהוביל להתנצלות 'חדשות 10' - שחששה ממשפט ארוך ויקר שהיה מתנהל בארה"ב. תביעה מחוץ לגבולות ישראל עשויה לעלות כסף רב לנתבע, למשל שכירת שירותיו של משרד עו"ד מקומי בנוסף לייעוץ המשפטי הישראלי, כמו גם אפשרות להטיס עדים לדיונים.

דוגמא נוספת למערכת היחסים המתוחה בין הצדדים התקבלה בחודש יולי האחרון, כאשר דובר בית"ר אושרי דודאי החליט להוציא מקבוצת הוואטסאפ של הקבוצה את אנשי ערוץ הספורט - ככל הנראה בהוראתו של טביב. בין המנותקים: מוטי פשכצקי המסקר את הקבוצה, הפרשנים יונתן הללי ופרימו, ו-3 נוספים - רועי זריהן, תומר לוי ואורי דגון.

לאחרונה כאמור התקיימה פגישה בין טביב לבין תורג'מן. תוכן הפגישה לא ברור במיוחד. לצד גרסה הטוענת כי הייתה זו אמורה להיות "פגישת סולחה", גורמים אחרים טוענים כי נדונו בה נושאים אחרים והיא לא עסקה בתביעה עצמה. בכל מקרה, התוצאה ברורה: התביעה עדיין שרירה וקיימת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

דובר בית"ר ירושלים אושרי דודאי אמר לאייס: "אין לי מושג איפה זה עומד". מנכ"ל בית"ר ירושלים משה דמאיו הפנה לבעלי הקבוצה אלי טביב. טביב לא הגיב לפניות אייס. מערוץ הספורט טרם התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מצויין - הלוואי ויעיפו את פרימו לכל הרוחות - זה לא עיתונאי (ל"ת)
    אדי 22/09/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אני 22/09/2016 11:02
    הגב לתגובה זו
    נהנה ללכלך על בית"ר ואוהדיה, בית"ר צריכה פשוט להפסיק לשתף איתו פעולה, לא לדווח לו כלום, לאסור על כניסתו לבית וגן ולטדי. נמאס ממנו, חלאה
  • 4.
    אני 22/09/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    די מנאס מפרימו עם ההמצאות שלו, והטמטום שלו. ליצן זו מחמאה
  • 3.
    אני 22/09/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    די מנאס מפרימו עם ההמצאות שלו, והטמטום שלו. ליצן זו מחמאה
  • 2.
    כל הכבוד לטביב (ל"ת)
    רוני 22/09/2016 01:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תירוש 21/09/2016 22:31
    הגב לתגובה זו
    אינני מאוהדי ביתר ירושלים או אלי טביב אבל אני מסיר את הכובע בפניו על הרעיון לתבוע דווקא מעבר לים כדי לגרום לפרימו האדיוט וכל הערוץ לרדת על ארבע בפניו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.